🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

ESG Awards 2023: Компаниите са все по-ангажирани в образованието на служители и партньори

Международни компании и бизнес организации залагат на вътрешни и външни образователни активности за устойчиви цели, показват резултатите от конкурса на "PwC България"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Телекоми, банки, ритейл вериги, бизнес асоциации и още се съзтезаваха в категорията "Образователна програма" на конкурса ESG Awards.
  • Бяха отличени три компании в отделните подкатегории: ОББ, bTV Media Group и Германско-българската индустриално-търговска камара.
  • Над 80% от участниците провеждат или планират провеждането на регулярни образователни програми, обвързани с ESG.

Успешното развитие и налагане на устойчиви бизнес практики и декарбонизация на всяка компания е тясно обвързано с мотивацията на екипа. Ако служителите не са обучени и не разбират в дълбочина нуждата от промяна на поведението на компанията, те няма да са истински съпричастни и към усилията на ръководствата за налагане на нoв устойчив бизнес модел. А това поставя постигането на тази цел под риск.

Ето защо все повече компании обръщат внимание на този аспект и стартират вътрешни - за служителите, но и външни образователни активности - насочени към техните партньори, подизпълнители, доставчици и т.н. Първи в това отношение, разбира се, са големите международни компании, които и първи ще трябва да отчитат своите ESG практики по силата на новата Директива за отчитане на нефинансова информация (CSRD) на ЕК. Те преобладаваха и като участници в категорията за образователни програми в конкурса за устойчиви бизнес практики ESG Awards на консултантската компания PwC България, който се проведе за втора поредна година. Наградите в четирите основни категории - ESG стратегии, иновации, образователни програми и лидери в устойчивото развитие, бяха връчени през ноември от организаторите на инициативата, на която "Капитал" е медиен партньор.

Общо единадесет кандидатури са подали компаниите в категория "Образователна програма". Сред тях преобладават големи телекомуникационни оператори, финансови институции, ритейл вериги, по-малко производства, но също и бизнес асоциации и образователни институции. Наблюдава се дългосрочен ангажимент към грижата за обществото чрез разнообразие от добре съгласувани образователни инициативи за широк спектър от заинтересовани страни с перспектива за преизпълнение, обобщават от PwC България. Според тях подадените кандидатури се отличават с богат обхват на ESG теми с равнопоставен фокус върху всички елементи.

В категорията бяха връчени три награди.



Наградата за корпоративна образователна програма отиде при ОББ
, част от белгийската финансова група KBC. В партньорство със Стопански факултет на СУ "Св. Климент Охридски" банката инвестира в професионалното развитие на служители, партньори и студенти чрез цялостната си програма за устойчиво развитие и управление - "КВС България-ESG академия". Програмата стартира през 2022 г. като до момента са

реализирани три издания с над 90 участници и значителен интерес от служители в цялата организация. Планира се ESG академията да продължи през следващите години, разширявайки познанията по въпросите на ESG в цялата организация на KBC Group, но също и сред клиентите на финансовата институция, заинтересованите страни и обществеността. От ОББ вярват, че инвестициите в професионалното и лично развитие на колеги, партньори и бъдещи служители е основата за постигането на по-големи цели. Редом с това устойчивостта е залегнала и в други образователни инициативи на финансовата институция - например "ОББ академия Next GEN", насочена към млади предприемачи - второ поколение, "Първи лидерска академия" - за развитие на ефективно лидерство и др.



Наградата за образователна програма в подкатегорията "Медии" отиде при bTV Media Group
. Медийната компания развива активно ESG стратегията си чрез намаляване на въглеродния отпечатък върху околната среда, поставяне на хората в центъра на всичко, създаване на отговорно съдържание, почтено и прозрачно управление. През последните години компанията, като част от голямото семейство на CME и международната компания PPF Group, продължава да участва в социални каузи и граждански инициативи, давайки гласност, информирайки и образовайки обществеността. Всички проекти с висока обществена значимост се реализират под шапката на социалния бранд на bTV Media Group - "Добрият пример". Компанията успя да създаде широка партньорска мрежа и да превърне "Добрият пример" в платформа за споделяне на добри дела за млади таланти, подкрепа на хора в нужда и опазване на българската природа. bTV Media Group ежегодно подкрепя стойностни инициативи в основните направления на КСО стратегията си, които получават безвъзмездна възможност за комуникация в каналите ѝ. Сред тях се открояват каузи на БЧК, УНИЦЕФ, "Джуниър ачийвмънт", BCause, БХБ, Run2Gether и др.



За "Образователна програма Бизнес асоциация" бе отличена Германско-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК)
за нейната програма Young Energy Europe. Тя е в рамките на Европейската инициатива за опазване на климата (EUKI) и се провежда от 2018 г. Това е най-големият проект на EUKI, в който участват 8 европейски държави. Целта на сертификационната програма е да обучи млади специалисти от различни фирми и области като "енергийни скаути", които ще могат да следят и намалят енергопотреблението и потреблението на ресурси в предприятията или организациите, в които са наети. Също така могат да работят по отношение на оптимизиране на мобилността, както и да мотивират свои колеги в имплементирането на зелени идеи и решения. В обученията се включват фирми, организации, корпорации от различни браншове и комуникацията между тях води до опознаване на различни модели на управление на екологичните и социалните фактори. От 2021 г. програмата бе адаптирана и за ученици, студенти, стажанти. От 2022 г. ГБИТК провежда и друга инициатива с финансовата подкрепа на БАСФ ЕООД - "Зелената политика на УТРЕ как се разбира ДНЕС" в сътрудничество с общини. Тя цели да запознае детайлно с зелената политика ученици от горните класове.

Образователните кампании са важна част от ESG - те имат силата да променят разбирането, мисленето и действията, и то дългосрочно. Затова и те са една от четирите основни категории на конкурса. Добрата новина, забелязана от организаторите от PwC, e, че 80% от участниците заявяват, че провеждат или планират провеждането на регулярни образователни програми, обвързани с ESG, а 90% използват външни експерти при създаване на съдържанието на програмите. Повече внимание обаче трябва да се отдели на ефектите от кампаниите, тъй като едва ⅓ от кандидатите измерват до какъв дял от целевата група са достигнали или ще достигнат образователните им програми.

Все още няма коментари
Нов коментар