ESG Awards 2023: Компаниите са все по-ангажирани в образованието на служители и партньори
Международни компании и бизнес организации залагат на вътрешни и външни образователни активности за устойчиви цели, показват резултатите от конкурса на "PwC България"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Телекоми, банки, ритейл вериги, бизнес асоциации и още се съзтезаваха в категорията "Образователна програма" на конкурса ESG Awards.
- Бяха отличени три компании в отделните подкатегории: ОББ, bTV Media Group и Германско-българската индустриално-търговска камара.
- Над 80% от участниците провеждат или планират провеждането на регулярни образователни програми, обвързани с ESG.
Успешното развитие и налагане на устойчиви бизнес практики и декарбонизация на всяка компания е тясно обвързано с мотивацията на екипа. Ако служителите не са обучени и не разбират в дълбочина нуждата от промяна на поведението на компанията, те няма да са истински съпричастни и към усилията на ръководствата за налагане на нoв устойчив бизнес модел. А това поставя постигането на тази цел под риск.
Ето защо все повече компании обръщат внимание на този аспект и стартират вътрешни - за служителите, но и външни образователни активности - насочени към техните партньори, подизпълнители, доставчици и т.н. Първи в това отношение, разбира се, са големите международни компании, които и първи ще трябва да отчитат своите ESG практики по силата на новата Директива за отчитане на нефинансова информация (CSRD) на ЕК. Те преобладаваха и като участници в категорията за образователни програми в конкурса за устойчиви бизнес практики ESG Awards на консултантската компания PwC България, който се проведе за втора поредна година. Наградите в четирите основни категории - ESG стратегии, иновации, образователни програми и лидери в устойчивото развитие, бяха връчени през ноември от организаторите на инициативата, на която "Капитал" е медиен партньор.
Общо единадесет кандидатури са подали компаниите в категория "Образователна програма". Сред тях преобладават големи телекомуникационни оператори, финансови институции, ритейл вериги, по-малко производства, но също и бизнес асоциации и образователни институции. Наблюдава се дългосрочен ангажимент към грижата за обществото чрез разнообразие от добре съгласувани образователни инициативи за широк спектър от заинтересовани страни с перспектива за преизпълнение, обобщават от PwC България. Според тях подадените кандидатури се отличават с богат обхват на ESG теми с равнопоставен фокус върху всички елементи.
В категорията бяха връчени три награди.
Наградата за корпоративна образователна програма отиде при ОББ, част от белгийската финансова група KBC. В партньорство със Стопански факултет на СУ "Св. Климент Охридски" банката инвестира в професионалното развитие на служители, партньори и студенти чрез цялостната си програма за устойчиво развитие и управление - "КВС България-ESG академия". Програмата стартира през 2022 г. като до момента са
реализирани три издания с над 90 участници и значителен интерес от служители в цялата организация. Планира се ESG академията да продължи през следващите години, разширявайки познанията по въпросите на ESG в цялата организация на KBC Group, но също и сред клиентите на финансовата институция, заинтересованите страни и обществеността. От ОББ вярват, че инвестициите в професионалното и лично развитие на колеги, партньори и бъдещи служители е основата за постигането на по-големи цели. Редом с това устойчивостта е залегнала и в други образователни инициативи на финансовата институция - например "ОББ академия Next GEN", насочена към млади предприемачи - второ поколение, "Първи лидерска академия" - за развитие на ефективно лидерство и др.
Наградата за образователна програма в подкатегорията "Медии" отиде при bTV Media Group. Медийната компания развива активно ESG стратегията си чрез намаляване на въглеродния отпечатък върху околната среда, поставяне на хората в центъра на всичко, създаване на отговорно съдържание, почтено и прозрачно управление. През последните години компанията, като част от голямото семейство на CME и международната компания PPF Group, продължава да участва в социални каузи и граждански инициативи, давайки гласност, информирайки и образовайки обществеността. Всички проекти с висока обществена значимост се реализират под шапката на социалния бранд на bTV Media Group - "Добрият пример". Компанията успя да създаде широка партньорска мрежа и да превърне "Добрият пример" в платформа за споделяне на добри дела за млади таланти, подкрепа на хора в нужда и опазване на българската природа. bTV Media Group ежегодно подкрепя стойностни инициативи в основните направления на КСО стратегията си, които получават безвъзмездна възможност за комуникация в каналите ѝ. Сред тях се открояват каузи на БЧК, УНИЦЕФ, "Джуниър ачийвмънт", BCause, БХБ, Run2Gether и др.
За "Образователна програма Бизнес асоциация" бе отличена Германско-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) за нейната програма Young Energy Europe. Тя е в рамките на Европейската инициатива за опазване на климата (EUKI) и се провежда от 2018 г. Това е най-големият проект на EUKI, в който участват 8 европейски държави. Целта на сертификационната програма е да обучи млади специалисти от различни фирми и области като "енергийни скаути", които ще могат да следят и намалят енергопотреблението и потреблението на ресурси в предприятията или организациите, в които са наети. Също така могат да работят по отношение на оптимизиране на мобилността, както и да мотивират свои колеги в имплементирането на зелени идеи и решения. В обученията се включват фирми, организации, корпорации от различни браншове и комуникацията между тях води до опознаване на различни модели на управление на екологичните и социалните фактори. От 2021 г. програмата бе адаптирана и за ученици, студенти, стажанти. От 2022 г. ГБИТК провежда и друга инициатива с финансовата подкрепа на БАСФ ЕООД - "Зелената политика на УТРЕ как се разбира ДНЕС" в сътрудничество с общини. Тя цели да запознае детайлно с зелената политика ученици от горните класове.
Образователните кампании са важна част от ESG - те имат силата да променят разбирането, мисленето и действията, и то дългосрочно. Затова и те са една от четирите основни категории на конкурса. Добрата новина, забелязана от организаторите от PwC, e, че 80% от участниците заявяват, че провеждат или планират провеждането на регулярни образователни програми, обвързани с ESG, а 90% използват външни експерти при създаване на съдържанието на програмите. Повече внимание обаче трябва да се отдели на ефектите от кампаниите, тъй като едва ⅓ от кандидатите измерват до какъв дял от целевата група са достигнали или ще достигнат образователните им програми.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.