🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Български партньор на годината на Google Cloud за 2023 с ключово участие в Next '24

Europe Cloud в момента активно работи за разширяване на екипа си

Български партньор на годината на Google Cloud за 2023 с ключово участие в Next '24
Български партньор на годината на Google Cloud за 2023 с ключово участие в Next '24
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Облачните услуги днес са в основата на дигитализацията на всеки един бизнес, но миграцията към тях може да крие своите предизвикателства и трудности. Именно и в такива ситуации те се обръщат за помощ към Europe Cloud, български партньор на облачните услуги на Google, заемащ статута на Premier Google Cloud Partner Reseller. Компанията си е поставила за мисия да създаде стабилен и иновативен облачен пазар в региона на Централна и Източна Европа, като улесни достъпа на местните икономики до възможностите на облачните технологии.

"Ние предлагаме без допълнителни комисиони както препродажба, така и внедряване на услугите на Google Cloud и Google Workspace, където са достъпни всички продукти на компанията като Docs, Sheets, Slides, както и DuetAI. От 2019 насам растем както като брой хора, така и като приходи", разказва Йордан Младенов, управляващ директор на Europe Cloud. Той допълва, че техническият екип от сертифицирани облачни архитекти на компанията предлага също така и професионални услуги (Professional Services), включващи всичко от архитектура и миграции, през модернизация и автоматизиране на системи до подобряване на сигурността и много други.

"Дали проектът ще е свързан с AI, дали ще е свързан с данни, дали ще е свързан с някаква миграция, ние можем да покрием целия спектър и диапазон от задачи. Често клиентите ни търсят, защото искат да мигрират от центрове за данни или от друг облачен доставчик към Google, или пък искат да си оптимизират системите не само ценово, но и като ресурси, които използват. Също така идват при нас и за да повишат сигурността на системите си по един или друг начин. Съответно ние правим и одити за сигурност, за да проверим дали има пропуски на инфраструктурно ниво, които могат бързо и лесно да се запълнят и отстранят", разказва още експертът.

Отделно освен професионални услуги Europe Cloud предлага и 24 часа, 7 дни в седмицата техническа поддръжка, осигурявана от вътрешни за компанията екипи. По думите на Младенов към услугите им се обръщат фирми от всички сектори, в това число от сферата на финтех, е-търговия, логистика, гейминг и дори Web3. Той признава, че все още единствено нямат клиенти от нефтения и газовия сектор.

Постижения

За краткия си период на съществуване фирмата поддържа над 2000 проекта на своите клиенти в над 20 държави, а признанията за нейните постижения вече са налице. Според данните на "Капитал" Europe Cloud се нарежда в топ 10 на най-бързо растящите ИТ компании на българския пазар. Приходите на компанията за 2022 г. са се увеличили със 193% до 17.2 млн. лв., а в рамките на същата година дружеството е разширило броя на служителите си от само един до осем души. В момента наетите кадри в Europe Cloud вече достигат 24 души, а по думите на Младенов продължават да се търсят нови хора.

След зашеметяващата 2022 г. успехите не спират, като компанията получава отличието "Партньор на годината" на Google Cloud за 2023 за целия регион на ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка). По този начин Europe Cloud ясно заявява амбициите си да се превърне в значителен играч в облачната индустрия в региона, като подпомага трансформацията и оптимизацията в облака.

Макар че тази година е само в началото си, Младенов подчертава, че 2024 г. е започнала много силно и интересно за компанията и той няма търпение да види как ще завърши. А доказателството за забележителния старт е участието на Europe Cloud в една от най-големите конференции на Google в световен мащаб - Google Cloud Next, която ще се проведе между 9 и 11 април и се очаква тази година да привлече десетки хиляди посетители на живо и онлайн. По време на четиридневното събитие в Лас Вегас Александър Алексиев, ръководител на техническия екип в Europe Cloud, ще има уникалната възможност да разкаже за опита, натрупан от българския екип след множество реализирани проекти за миграция към Google Cloud.

Алексиев е част от компанията от самото ѝ създаване, а неговият експертен опит като DevOps инженер и облачен архитект е ключов за организацията. "Александър Алексиев ще разкаже повече за миграцията към Google Cloud, за стъпките, които е нужно да се предприемат, за какво трябва да се внимава, за това как да се модернизира цялата инфраструктура, когато е необходимо. Той ще даде и реален пример за това как помогнахме на българска фирма, оперираща на световния пазар, да се премести от друг облачен доставчик към Google Cloud, като същевременно успяхме да намалим месечните им разходи в пъти", допълва Младенов.

Още едно вълнуващо събитие се задава на хоризонта, в което Europe Cloud ще вземат участие, а именно Google Cloud Day Bulgaria, насрочен за 16 май в Гранд хотел "Милениум". Събитието обещава да се превърне в ключово за технологичната общност в България. Организираната от Google конференция има за цел да покаже на местната публика иновативния потенциал на Google Cloud и неговите партньори, включително Europe Cloud в качеството си на premier спонсор на събитието. С акцент върху сътрудничеството, образованието и нетуъркинг, участниците могат да очакват задълбочени дискусии, практически презентации и безценни възможности за създаване на контакти.

Не пропускайте шанса си да станете част от първия в България Google Cloud Day и да се докоснете до експертността и опита на Google Cloud и Europe Cloud! На събитието гостите ще имат възможност да се запознаят с представители и от двете компании и да зададат всичките си въпроси относно услугите и решенията, които предлагаме. Може да научите повече за събитието на сайта на Europe Cloud.

В търсене на облачни услуги

Бъдещето със сигурност изглежда светло за Europe Cloud, тъй като много компании в страната тепърва се вглеждат в облачния пазар и изследват неговите възможности. Според Младенов все още българските фирми разчитат повече на колокацията, отколкото на облачното пространство, но това се променя. "Разбира се, всяка фирма има различни аспекти, които анализира. За някои цената е най-важното, за други - сигурността, за трети - мащабируемостта. С други думи, решението често зависи от същността на бизнеса, какъв е той, какво предлага и къде са основните му пазари", обяснява Младенов.

Той дава пример, че през миналата година особено силна е била тенденцията за оптимизиране на разходите, както и проучвателни разговори в посока GenAI интеграции. Дали тази тенденция за оптимизации ще се запази и през 2024 г., тепърва ще видим. А междувременно все повече компании започват да се интересуват от внедряване на генеративен изкуствен интелект в оперативната им работа и да се ориентират как иновативната технология може да допринесе за повишаване на ефективността, разкрива експертът.

"В момента работим по няколко изключително интересни Gen AI проекта и виждаме както страхотни позитиви за фирмите, така и с какви трудности може да се сблъскаме и колко време отнема, за да се разреши даден казус. За щастие генеративните AI модели непрестанно се подобряват, което разширява тяхното приложение и ги прави по-всеобхватни и релевантни за бизнеса.

Поглед напред

За да отговори на увеличаващото се търсене, Europe Cloud в момента активно работи за разширяване на екипа си и е в процес на смяна на досегашния си офис, който вече се оказва тесен за компанията. "Целта ни за първото полугодие е да наемем поне още около 15 души, които да подпомогнат всички екипи в компанията - технически екип (AI, DevOps и съпорт), продажби и маркетинг", споделя Младенов, допълвайки че на база на постигнатото през първите шест месеца впоследствие ще се определи и стратегията за разрастване до края на годината.

Паралелно доставчикът на облачни услуги има и планове за разширяване в Европа, като засега се разглежда най-приоритетно пазарът в Гърция. Младенов обаче не изключва към него да бъде добавена и друга държава, а в момента се анализират възможностите за най-добро позициониране. Той допълва, че е ключово да се отворят локални представителства, тъй като това улеснява изграждането на доверие с местните клиенти и премахва езиковата бариера. "Клиентите разчитат на нас за онлайн частта на бизнеса си или за цялата си дейност. Затова доверието, което трябва да изградим, е най-важното", заключва Младенов.