🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Флориан Глатес, Shell: Ще имаме около 70 000 точки за зареждане на електромобили до 2025 г.

Глобалният вицепрезидент на Shell за решения, свързани с електрическата мобилност, ще бъде лектор на конференцията на "Капитал" Net Zero Economy

Профил

Флориан Глатес е глобален вицепрезидент на Shell за решения, свързани с електрическата мобилност. Той ръководи Shell Recharge Solutions, която стои в центъра на разрастващата се мрежа за зареждане.

Преди тази роля заема различни управленски позиции в Shell, които добавят значителен опит на търговски лидер в енергетиката. Флориан е генерален мениджър "Стратегия и портфолио" за бизнесите на Shell за глобална мобилност и смазочни материали до началото на 2023 г. В периода 2019 г.-2021 г. е стратегически съветник за глобалния бизнес на Shell с търговия на дребно с петролни продукти и на бизнеса с корпоративни клиенти. Живее в Хамбург, Германия, а преди това е живял и работил в САЩ, Китай, Швеция, Норвегия, Холандия, Великобритания и Австрия. Флориан Глатес ще бъде един от лекторите на предстоящото трето издание на Net Zero Economy Forum, организирано от "Капитал". Конференцията ще събере на едно място лидери на компании, политици, предприемачи и представители на финансовия сектор, за да се "гмурнат дълбоко" в стратегиите за декарбонизацията и да обсъдят пътя за ускоряване и разширяване на прехода. За повече информация и билети тук.

Колко трудно е за една традиционна глобална енергийна компания да премине към електрическа мобилност?

Мисля, че е добре да се каже, че повечето хора мислят за Shell преди всичко като за енергийна компания и въпреки че ни разпознават като марка за търговия с горива на дребно, мнозина не знаят, че ние сме и една от най-големите компании за зареждане на електрически превозни средства (EV) в световен мащаб, по отношение на обхват в страните. Всъщност Shell Recharge присъства в около 30 пазара и в момента имаме над 40 000 обществени зарядни станции в търговските обекти на Shell, на улицата и на други местоположения. Благодарение на нашия мащаб, достъп до клиенти и водеща марка, ние вярваме, че сме в добра позиция да успеем в енергийния преход, като отговорим на променящите се нужди на потребителите и адаптираме бизнеса си в условията на бързо развиващи се електрически решения.

Друго предимство на това да бъдеш утвърден играч в избора на потребителите, без фокусът да е насочен изцяло към електромобилите, е, че част от инфраструктурата вече е налице в нашата глобална мрежа от обекти за търговия на дребно и че виждаме ясната връзка между зареждането на електромобили и други съществуващи предложения за търговия на дребно.

Кои са основните стълбове в стратегията на Shell за решения за електрическата мобилност?

Shell се ангажира да отговори на нуждите на водачите на електромобили, които търсят възможно най-бързо, надеждно и комфортно зареждане. За да постигнем това, ние се фокусираме върху три ключови области. Първо, инвестираме в обществена инфраструктура за зареждане в редица формати и местоположения, включително търговските комплекси Shell, различни дестинации и на улицата, които дават възможност на клиентите да зареждат когато и където пожелаят.

Второ, помагаме на клиентите да бъдат по-продуктивни във времето си в момента на зареждане, като преосмисляме собствените си търговски обекти и работим с търговци на дребно, за да разширим съоръженията за зареждане - по-известно като Destination Charging. Макар и сравнително нова категория, тя вече съставлява един на всеки пет зареждащи случая. И накрая, работим с OEM (компании, производители на автомобили), платежни и технологични партньори, за да създадем безпроблемно, цифрово зареждане. Вече предлагаме зареждане от 50kW до 360kW на нашите обекти, но продължаваме да си сътрудничим с OEM партньори, като BYD, за да съдействаме в глобалната научно-изследователска и развойна дейност за насърчаване на усъвършенстваното зареждане.

Също така работим с партньори в световен мащаб, започвайки от ключови европейски пазари, за да дадем възможност на клиентите да намерят точки за презареждане на Shell и да видят дали те са налични в любимите им доставчици на онлайн георграфски карти - независимо дали това е Google maps или Tom Tom - което да помогне при вземането на решения къде да презаредят въз основа на това какво могат да правят наблизо.

Къде искате да видите вашата зарядна мрежа през следващите три до пет години? Имате ли амбиции да бъдете номер 1 в този сегмент?

Както споменах, ние вече оперираме над 40 000 обществени зарядни станции за електромобили по целия свят. Искаме да бъдем водещ играч в подкрепа на приемането на електромобилността в световен мащаб и очакваме да имаме около 70 000 обществени точки за зареждане на електромобили до 2025 г. и 200 000 до 2030 г. За да постигнем това, през следващите две години (2024-2025) ще инвестираме 0.5 милиарда долара годишно в решения за зареждане на електрически превозни средства, като се фокусираме повече върху общественото зареждане и бързото зареждане на подходящи локации.

Преди няколко месеца Shell публикува резултатите от последното си (и доста изчерпателно) проучване Shell Recharge EV Driver. Колко важно е това проучване за вашата компания и бъдеща стратегия? Какви са основните изводи, които можете да извлечете от него?

Мненията на клиентите са от решаващо значение, за да гарантираме, че изграждаме решения и услуги, които отговарят на нуждите на водача на електромобил. Ето защо тази година направихме едно от най-големите европейски проучвания на шофьорите на електромобили, разкриващо нагласите на почти 25 000 шофьори в Белгия, Франция, Германия, Италия, Холандия и Великобритания. Добрата новина е, че изследванията показват, че приемането на електромобилността се ускорява на няколко ключови европейски пазара и чрез реален опит, технологичният напредък и растежът на инфраструктурата за зареждане оказват положително въздействие върху нагласите на водачите. Проучването обаче разкри и две области за подобрение - шофьорите искат повече обществени зарядни станции, но биха искали да имат достъп до тях чрез по-малко приложения и карти за зареждане.

Едно от най-значимите открития на тазгодишното проучване е, че 44% от потребителите заявяват, че нямат инсталирана точка за зареждане у дома, което е с 11% повече от предходната година. Броят на шофьорите, които зареждат извън дома, вероятно ще се увеличи с увеличаването и на електромобилите - особено в гъсто населените градове, където паркирането на улицата е силно ограничено.

Ако имахте кристално кълбо, къде искате да видите електрическата мобилност като част от Shell, а също и в глобален мащаб по отношение на автомобилите и зарядните станции през 2030 г.?

В днешни дни е вълнуващо да бъдеш част от сектора, който работи за развитие на мобилността. Докато автомобилният транспорт все още е доминиран от превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, електрическата мобилност и алтернативните горива са напът към масово приемане. В съответствие с прогнозите на BloombergNEF можем да видим, че броят на електромобилите по пътищата ще достигне над 200 милиона до 2030 г. и над 700 милиона до 2040 г., като регионалните различия в приемането на електромобили в Европа, Азия и Северна Америка също се очаква да се изравнят. Но за да достигнем мащаба и темпа на необходимите промени, ще се нуждаем от постоянна държавна подкрепа и сътрудничество. Ето защо Shell има няколко съвместни предприятия и партньорства с компании по целия свят, които ни помагат да подобрим опита на клиентите при зареждане. Ние подкрепяме клиентите в нуждите им от мобилност повече от век и очакваме с нетърпение да продължим да ги подкрепяме и в бъдеще, без значение от вида на превозното средство, което използват.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар