🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Залагаме на корпоративните ценности: уважение, взаимопомощ, ангажираност и стремеж към развитие

Сергей Койнов, управляващ съдружник в IntelliWay Services

Залагаме на корпоративните ценности: уважение, взаимопомощ, ангажираност и стремеж към развитие
Залагаме на корпоративните ценности: уважение, взаимопомощ, ангажираност и стремеж към развитие
Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

IntelliWay Services е компания, специализирана в управлението на недвижими имоти с фокус върху счетоводство, изготвяне на изравнителни сметки за наемателите, дигитализация на процеси и други административни услуги. Експертите на IntelliWayServices работят от България непосредствено в системите за управление на своите клиенти - големи property management компании в Германия. По този начин активно подпомагат дейността на клиентите, свързана с управлението на недвижими имоти в Германия. Компанията има над 70 служители, които съдействат в управлението на 693 сгради с обща наемна площ от 6.9 млн. квадратни метра.

Сергей Койнов - управляващ съдружник, коментира бизнеса с управлението на сгради (property management) и работата с кадрите по време на пандемия.

Преминахме през преломна за имотните пазари година. Как се отрази тя на компанията като приходи и пазарни позиции?

Дейността на Intelliway е свързана с управлението на сгради, т. нар. property management, в Германия и предоставянето на счетоводни и финансови услуги, организиране на търгове за доставчици, на ремонт на щети и др. Работим както по жилищни, така и офисни, търговски и логистични обекти. Някои от нашите клиенти в Германия са Strabag Property and Facility Services, BNP Pariba Real Estate. Пазарът на недвижими имоти в Германия е относително стабилен. Въпреки затрудненията на повечето търговци при плащане на наема, поради затворените молове и търговски обекти, дейността ни като управители на сгради не беше повлияна съществено от гледна точка на оперативната ни работа и приходи.

Успяхте ли да запазите служителите си в условията на коронавирус и намален капацитет на заетост и работа на бизнес сградите? Какви мерки предприехте в тази посока?

- През 2020 корекциите, които трябваше да направим, бяха незначителни. По-скоро работихме по подобрението на вътрешните процеси и екипи, ефективността на работа и поддържане на духа в компанията. С цел опазване здравето на служителите преминахме на дистанционна работа до края на 2021 г. Действително бяхме притеснени как ще се отрази на бизнеса работата от вкъщи, но се изненадахме положително от отговорността и работоспособността на екипа и сме щастливи, че не загубихме клиенти.

През 2021 имаме силен растеж и пет нови клиента, което доведе до увеличение на обема работа и броя служители.

Какво се промени в сферата на управлението на имоти в условията на разпространение на коронавирус? Кои процеси се ускориха и кои се забавиха?

- Забелязваме, че има и положителни тенденции, на които корона кризата повлия. Дигитализацията в индустрията се ускори. Използването на отдалечения достъп, видео разговорите, cloud решенията, автоматизацията на процесите станаха стандарт. Затруднения за известно време имахме най-вече с достъпа до нови клиенти. Бизнесът в Германия като че ли се затвори във вътрешни подобрения по отношения на наличната бизнес организация и трябваше да измислим алтернативни начини на комуникация, за да не спира развитието на компанията. Корона кризата ни стимулира да обърнем специално внимание на маркетинговата ни политика. Тествахме различни канали за комуникация с потенциални клиенти. Подходът се оказа успешен и вече имаме конкретни резултати.

Изисква ли пазарната среда нови умения от работещите в тази сфера? Как обучавате вашите служители на тях?

- С дигитализацията на индустрията се наложи да усвоим работата в повече от 10 счетоводни системи на наши клиенти (като например SAP RE-FX, Yardi, Realax, IMS и др.). Разработили сме вътрешна система за обучение. Въвеждането на един служител трае между 12 и 18 месеца, тъй като управлението на сгради е професия и е свързана с чужд пазар. Необходимо e да се усвоят специфични знания от областта на правото, финансите, счетоводството, както и технически познания по съоръженията на сградната инсталация. Организираме и външни обучения според областите, в които целим надграждане. Научаваме много и от нашите клиенти и, тъй като работим ежедневно с тях, виждаме новостите, рационализациите и опита им в областта.

По скалата от 1 до 10 къде бихте позиционирали съответно опита, доброто образование и желанието за развитие на един служител?

- Висшето образование, немският език и дигиталната грамотност са задължителни условия за професионално развитие в компанията. Ако оценяваме тези критерии по скала, ние привличаме хора при оценка поне 8 от 10. Не държим задължително на опита, защото той може да бъде натрупан и при нас. По-скоро е важно да имаме единомислие по отношение на ценностите - уважение, взаимопомощ, ангажираност и стремеж към професионално, личностно, а и защо не и кариерно развитие.

Каква подготовка и знания са ценни и полезни при управлението на имоти в момента? Има ли съществена разлика с времето преди COVID-19 пандемията?

- Освен развитието на техническите умения корона кризата подчерта колко важни са и комуникационните способности. При затруднения винаги трябва да се преговаря повече - с клиенти, с доставчици, за бюджети, между колеги. За щастие в компанията успяхме да привлечем българи с немско образование и германци и те съществено ни помогнаха при тази адаптация.

Ако погледнете отстрани на "Интелиуей Сървисис" като работодател, кои ключови предимства на компанията бихте откроили?

- Нашата компания е фокусирана върху служителя и върху доверието между компанията и хората. Търсим добро и своевременно изпълнение, не следим стриктното спазване на работното време, а крайния резултат.

Имаме плоска йерархична структура с възможност за лесна комуникация и бързо вземане на решения. Изграждаме свободна, естествена и дружелюбна среда, в която хората се чувстват комфортно. Търсим най-подходящото място според индивидуалните възможности и интереси на всеки човек. Избрали сме изключителен нов офис в центъра на града, в който скоро очакваме да се нанесем, където сме се постарали да създадем оптимален баланс между корпоративна среда и такава, близка до дома, за да може нашите служители с удоволствие да идват на работа.

Как виждате бъдещето на управлението на имоти като бизнес?

- Управлението на сгради със сигурност изглежда дългосрочен бизнес. Нашето предизвикателство е свързано с неизбежното развитие на дигитализацията на индустрията. Един пример е помощта, която IntelliWay оказа на консултантския отдел на доставчика на софтуер Spacewell Germany при залагането на счетоводни структури, обработката на данни и управление на проекта за имплементиране на решение iX-Haus при наш клиент. С това решение се постигна автоматично осчетоводяване на фактури и получаване на отчети в реално време. За да останем и ние в бизнеса дългосрочно, трябва не само да следваме тенденциите на пазара, но ако успеем и да ги изпреварваме. Вече работим с водещи специалисти в областта и развиваме постоянно нашите служители. С тяхна помощ искаме да прилагаме най-новите решения за автоматизация на процесите, вкл. решения от типа изкуствен интелект за бърза обработка на информация, анализ на данни и т.н.

Какъв потенциал за растеж виждате пред компанията? Нови пазари, нови сегменти от пазара на имоти или акцент върху развитието в някое от досегашните направления?

- Вече работим с лидерите в индустрията в Германия. Също консултираме и съдействаме на по-малки компании. Въпреки това сме далеч от покритие на пазара на съществуващите ни услуги и работим усилено по налагането на бранда ни. Допълнително въвеждаме нови дигитални услуги, което, както споменах, е и бъдещето в индустрията.
Повече информация можете да откриете на:

http://www.intelliwayservices.de

https://www.linkedin.com/company/intelliway-services/