Тенденции, иновации и перспективи в ритейл сектора

Конференцията The Future of Retail на "Капитал" ще срещне експерти, търговци и производители, за да търсят заедно отговори за бъдещето

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Търговците на бързооборотни стоки вероятно вече са уморени да слушат, че, отказвайки да адаптират новите технологии, сами чертаят своя сигурен бизнес крах. Умората им обаче не променя категоричността на факта, че ортодоксалните модели в ритейла няма как да помогнат секторът да премине през периода на сеизмични промени, в който се намира. Очакванията на потребителите са по-високи от всякога. Променят се не само навиците им за пазаруване, но и усещанията за това как трябва да изглеждат преживяването и новите търговски пространства. Купувачите все повече очакват зад всеки продукт и бранд да стои ценност и се свързват много по-силно с такава. Глобалните лидери внедряват постоянни технологични иновации в областта на роботиката, изкуствения интелект и големите бази данни (Big Data). Конкуренцията за потребителското внимание няма исторически аналог. Ежедневно на пазара на бързооборотни стоки се появяват нови, иновативни продукти.

В тази динамична среда потенциал да спечелят имат тези, които посрещат бъдещето не със страх, а с ентусиазъм, защото предизвикателствата винаги отварят вратата за много нови възможности. Възможностите, тенденциите и иновациите, които променят сектора, ще са централна тема на форума The Future of Retail, който ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

14-годишна традиция в разговора за бъдещето на ритейла

The Future of Retail е новото име на конференцията Retail in Detail на вестник "Капитал" и списание "Регал". Със своята 14-годишна история събитието се превърна в най-големия български форум, който среща, свързва и подкрепя екосистемата в ритейл сектора в страната. Традиционни участници са представители на големите търговски вериги, производители, дистрибутори, вносители, консултанти, софтуерни компании, институции, които предлагат банкови и финансови услуги, и други свързани с търговията индустрии. Форматът на събитието включва презентации, дискусии и нетуъркинг сесии.

И през 2019 г. форумът ще събере някои от влиятелните международни експерти в областта на ритейла, кадри от най-високо управленско ниво и визионери, които ще представят нови модели и идеи.

Те ще търсят заедно отговори на въпросите – как ще изглежда индустрията през следващите 5 години, какви са посоките, в които дигитализацията ще повлияе всички процеси в нея, за синергията между физическите и онлайн магазините, за нуждата от иновации, които ще дефинират пътя на ритейла, за новите очаквания на потребителите и др.

Сред лекторите на The Future of Retail през 2019 г. са основателите на Retail Reflections Андрю и Жана Бъсби. Андрю Бъсби има над 20-годишен опит в индустрията, като е заемал висши ръководни позиции в Kingfisher, Debenhams, Arcadia, John Lewis, Arcos и др. В момента пише собствен блог за ритейл и е консултант и редактор в престижни специализирани за сектора издания. Заема 17-о място в класацията на Vend за 100-те най-влиятелни фигури в ритейла през 2019 г. Съпругата му Жана Бъсби е психолог и автор на изследвания, насочени към потребителското поведение, начините на взимане на решения за покупка и клиентското преживяване. Темата на тяхната презентация ще е свързана с психологията на потребителя и тенденциите за развитието на сектора при разделянето на свръхочакванията и реалността.

Андреа Пичи от River Island ще говори за дизайна на потребителското преживяване. Той е с образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки, специализирал е в областта на взаимодействието между човека и компютрите в Станфордския университет и е завършил бизнес и дизайн мислене в Масачузетския технологичен институт (MIT). Има 20-годишен опит в дизайн мисленето, а в последните 10 години ръководи екипи, които са създали продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Работил е за Apple, Google, Samsung, Nokia, Sony, Ryanair и др.

Визията си за бъдещето на ритейл маркетинга и все по-тясната връзка между мобилния телефон и магазина ще представи основателят и изпълнителен директор на Broshura.bg Огнян Попов. Той е силен привърженик на възможностите, които мобилните устройства предоставят на търговските вериги и брандовете да достигнат до потребителите по един натурален и съобразен с локацията и продажбите начин. Попов е натрупал своя професионален опит в някои от водещите компании за афилиейт маркетинг в Европа. Основател е на "Проспекто груп", която развива своя онлайн платформа за дигитални брошури в над 18 държави.

Лектор на форума ще бъде и маркетинг мениджърът на технологичната група REPL Майк Календер. Компанията стъпва на пазара през 2007 г. и работи в посока създаване на решения за управление на работната сила, веригата на доствки и точките на продажба в ритейла, както и в посока дигитални решения за потребителското преживяване в магазина. Групата е представена на пазарите на няколко континента и награждавана многократно за приноса си към технологичната трансформация на индустрията. Сред клиентите на REPL са DHL, Avis Budget Group, дигиталният лидер в продажбите на стоки за дома Argos, великобританската Arcadia, която има 2000 модни магазина по света и контролира брандовете Burton, Evens, Dorothy Perkins, Topshop и др., и веригата ресторанти Greggs.

Новите търговски пространства и устойчивото развитие на ритейла

Акцент в програмата през 2019 г. ще бъде темата за търговските площи на бъдещето. Как трябва да изглеждат новите магазини ще разкаже основателят и творчески директор на студио IDEA Алекс Ковачев. Той е носител на наградата Дизайнер на годината през 2017 г., а интериорното студио работи по проекти в цял свят, в т.ч. в Лос Анджелис, Лондон, Норвегия и Германия. IDEA е отличавано с множество награди, сред които German Design Awards, DNA Paris, London club and Bar Awards и "Сграда на годината".

Мениджърът "Търговски площи" в анализаторската C&W Forton Иван Граматиков ще говори за тенденциите в развитието на логистичните бази.

Специална част в програмата е посветена и на устойчивите практики в ритейла. По темата ще се включи маркетинг мениджърът на IKEA в България Йоана Цонева, която ще говори за трансформирането на сектора към кръговата икономика и ще представи плановете и глобалната стратегия на компанията, както и първите направени стъпки на българския пазар. Възможностите и предизвикателствата на кръговата икономика и щадящите околоната среда практики в ритейла ще дискутират още управителят водещата компания за производство на опаковки "Екстрапак" Милен Георгиев и генералният мениджър на Henkel в Полша Кирил Маринов.

Променят ли иновациите и българския пазар

Форумът ще погледне и към българския пазар, за да проследи тенденциите, предизвикателствата и възможностите пред местните компаниите от сектора на бързооборотната търговия. Мениджърите на големите търговски вериги ще участват в панел по темата "Как иновационните инвестиции подобряват средата в България". Сред тях са главният изпълнителен директор на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева, управителят на dm България Анна Драганова, директорът направление "Свежи храни" на Kaufland Васил Василев, главният оперативен директор на "Билла България" Албена Георгиева и мениджърът "Търговия и маркетинг" на веригата "Т-Маркет" Христо Атанасов.

В центъра на дискусиите на 14-ото издание на конференцията ще е и темата за създаването, пускането и ангажирането на потребителите с иновативните продукти в бързооборотния сектор. Участници в панела са основателят на "Палео натурал груп" Иво Димитров, който е заедно с Тихомир Колев създава първите по рода си барчета от месо Meat Me Bar, управляващият партньор на компанията за производство на натурална козметика Soapfactury Борис Борисов, основателите на крафт пивоварни "Ромбус" Габриела Стайкова и Стойчо Пампов и регионалният бранд мениджър на Mars Incorporated Bulgaria Мартин Димитров.

The Future of Retail

Конференцията ще се проведе на 05. ноември в Sofia Event Center. Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук.