🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

Огнян Попов, основател на "Проспекто Груп".
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Българската компания "Проспекто груп", която разработва платформата за онлайн брошури Brushura.bg, е придобита от германската технологична група Offerista Group, развиваща същия бизнес. Цената на сделката не е обявена, а целта на партньорството е заедно да достигнат до нови европейски пазари и да станат лидер в предлагането на електронни брошури.

Международната сделка

Седем години след основаването си българското дружество е изцяло придобито от германската компания Offerista Group. Основният бизнес на групата също е фокусиран върху дигитализирането на хартиените брошури на магазини и супермаркети. Основана през 2016 г., екипът на компанията наброява над 100 човека с офиси в Берлин, Дрезден, Есен, Виена и Париж.

"В следващите няколко месеца ще работим по сливане на технологията ни с тази на Offerista Group, включително мобилни приложения, сайт и други онлайн портали", коментира за "Капитал" Огнян Попов, основател на "Проспекто груп". Той ще продължи да управлява Broshura.bg като изпълнителен директор, а българският екип от 30 човека ще работи като част от германската компания. Сред целите на компанията е екипът да се разшири с още IT и маркетинг специалисти. "На европейския пазар има много играчи в сегмента и е нормално в един момент да започнат придобивания", казва Попов. С обединението на бизнесите Offerista Group ще достигне до над 40 млн. потребители и цели да стане пазарен лидер в Европа.

Българският бизнес

Идеята за Broshura.bg се ражда през 2013 г., когато Огнян Попов основава компанията "Камишън шеър", чийто бизнес впоследствие се прехвърля към дружеството "Проспекто груп". С решението си за онлайн брошури той цели да свърже големите търговски вериги и крайните клиенти.

Според изследване на Broshura.bg в България годишно се харчат над 50 млн. лв. за брошури и единични листовки, а общият им брой се равнява на 700 млн. "Ефективността от хартиените брошури не може да бъде проследена. Ние предлагаме измеримост на преглежданията и продължителността им през сайта или мобилното ни приложение", казва пред "Капитал" Попов. Той допълва, че включително могат да предоставят информация, в случай че след преглеждане на дадена брошура в приложението потребителят е влязъл в някой близък до него магазин или супермаркет. Постепенно бизнесът се разраства, компанията стъпва на редица международни пазари и освен в София открива търговски офиси още в Букурещ и Будапеща.

През 2016 г. решението привлича вниманието и на "Нетинфо", част от "Нова броудкастинг груп", която придобива 20% процента от компанията зад Broshura.bg. Тогава цената на сделката също не е обявена публично. Миналата година обаче основателят Огнян Попов изкупува дела на "Нетинфо".

Компанията разработва както онлайн платформа, така и мобилно приложение. "Имаме над 1 млн. потребители месечно в България, които разглеждат приблизително 6 млн. брошури. Към момента около 80% от посещенията ни са през сайта, но целим приложението да стане основно средство за достъп до брошурите", обяснява Попов. Бизнесът около Broshura.bg има два източника на приходи – от рекламни банери, около онлайн брошурите и приходи от клиенти, които заплащат на разпространена брошура. За 2018 г. компанията е отчела приходи от 2.2 млн. лв., като по думите на Огнян Попов през 2019 г. бизнесът расте.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vzoran avatar :-|
    vzoran
    • - 1
    • + 3

    Брошура.бг е едно от задължителните ми приложения. Сайтът също е важен тъй като дава възможност за търсене по продукт.

    Нередност?
Нов коментар