🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Близо 70% от потребителите възнамеряват да пазаруват по време на Черния петък

Планираният бюджет е между 101 лв. и 300 лв.

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Близо 70% от потребителите възнамеряват да пазаруват по време на Черния петък (Black Friday) тази година. В предходни издания около 50% от анкетираните са направили покупки по време на познатата кампания с промоции в търговските обекти. Това отчита онлайн проучване на Offerista Group Bulgaria, проведено в периода от 12-18 октомври 2020 г. сред 1876 посетители на платформата Broshura.bg.

Над 76% от отговорилите са жени, а най-многобройна е групата на участниците в анкетата на възраст 45-54 години. Близо една трета от запитаните са от столицата.

Няма да пазарувам

Около 30% от потребителите заявяват, че не планират Black Friday покупки през тази година. Близо половината от тях споделят като причина за решението си, че намаленията (офертите) "не си заслужават", а около една трета - защото изпитват финансови затруднения, показва проучването.

Приблизително 80% от същата група участници в анкетата заявяват, че биха пазарували, ако попаднат на изгодна оферта, макар да не са го планирали предварително. Около 28% от тях казват, че биха похарчили до 100 лв. за спонтанни покупки.

Близо половината от анкетираните, които планират покупки в периода на Черния петък, предпочитат да пазаруват онлайн. Други 54% споделят, че ще плащат в брой, а останалите - с дебитна/кредита карта, банков превод или на изплащане.

Колко ще платим

Повече от една трета от тези, които възнамеряват да пазаруват по време на Черния петък, планират да отделят за тази цел между 101 лв. и 300 лв. Голяма част от анкетираните обаче споделят, че трудно биха прецени каква сума ще изхарчат и че това зависи от предложените от търговците промоции.

Сред планираните за покупка продукти са: дрехи, обувки, аксесоари, спортни стоки, черна и бяла техника, за дома и градината.

За актуални предложения по време на Black Friday участниците в анкетата научават в преобладаващата си част от онлайн източници (социални мрежи, уебсайтове, Broshura.bg) и телевизионните канали.

Компанията

Докъм края на 2019 г. мобилното приложение и уебсайтcът за разпространение на дигитални брошури Broshura.bg бяха собственост на Prospecto Group (с основател Огнян Попов). В началото на 2020 г. българското дружество беше придобито от германската технологична група Offerista Group, чийто основен бизнес също е фокусиран върху дигитализирането на хартиените брошури на магазини и супермаркети.

Offerista Group е основана през 2016 г., в нея работят над 120 служители. Компанията оперира в 19 държави и има девет офиса, включително в Берлин, Дрезден, Есен, Виена и Париж.
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар