🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Kaufland България" разработва първата си национална собствена марка продукти само с български производители

Това е пореден пример за предимството, което компанията винаги дава на родната продукция

''Kaufland България''
''Kaufland България''
''Kaufland България''    ©  ''Kaufland България''
''Kaufland България''    ©  ''Kaufland България''
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

От самото си начало у нас "Kaufland България" работи в партньорство с българските производители и подкрепя развитието и достъпа им до национален пазар.

Тази политика остава непроменена през годините и в резултат днес 60% от производителите, с които компанията работи, са български, 86% от оборота й е формиран от български доставчици, а родните продукти получават запазено място на рафтовете във всички хипермаркети Kaufland в страната.

"Винаги сме разчитали на българските производители, за да предлагаме качествена и свежа родна продукция на нашите клиенти, а те на нас, за да се развиват спокойно. Този двустранен процес на работа е доказан във времето, затова български продукти ще намират все повече място в Kaufland", споделя Иван Чернев, изпълнителен директор на "Kaufland България".

Доказателство за последователните действия на компанията в тази посока е първата национална собствена марка продукти на "Kaufland България", която веригата разработва само с български производители от повече от година и ще представи скоро на пазара.

"Тя е резултат от желанието ни да работим с още по-голям фокус върху родното, като обединим нашия опит до момента с незаменимата експертиза на българските производители", допълва Чернев.

Така общият брой родни производители, с които Kaufland си партнира за производството на собствените си марки като цяло, е вече над 30. Компанията държи и вече наложените собствени продукти под марката K-Classic, като кисело мляко и крема сирене например, да са от български производители.

Партньорството с родни производители е отдавна функциониращ механизъм за Kaufland, който работи добре. Така в ключови хранителни категории веригата осигурява преобладаващ дял на българското производство - 72% при месото и месните продукти, 67% при хляба и хлебните изделия и 65% при млечните.

Подкрепата на компанията при плодовете и зеленчуците пък е категорична по отношение на повишаване качеството и конкурентоспособността на земеделските производители. Ярък пример е финансовата помощ с над 250 хиляди лева за 11 български фермери, благодарение на която те успяват да се сертифицират по програмата за качество Global G.A.P.

Като стабилен партньор на зеленчукопроизводителите тази година Kaufland увеличава с 30% производителите, с които сключва договори за изкупуване на продукцията. По този начин всички те ще работят спокойно, с фокус върху качеството на продукцията си вместо в непрекъснато търсене на пазар. Един от примерите, че този принцип работи, е зеленчукопроизводител от Първомай, който през 2019 г. реализира продажба на общо 2500 тона продукция в обектите на веригата. Общо за изминалата година веригата е продала 35 милиона килограма български плодове и зеленчуци.

От над две години Kaufland поставя фокус и върху малките семейни мандри и ферми от различни региони на страната. Така общо близо 100 млечни и месни продукта от 21 регионални производителя вече намират ексклузивно място в 16 специално обособени фермерски щанда на територията на Kaufland в 6 града в страната.

Това са само някои от примерите за посоката, в която Kaufland гледа, и за това как компанията разбира подкрепата за родното. Тя трябва да е дългосрочна и ефективна за всички - в интерес на българския потребител и от полза за конкурентоспособността на българския производител.