"Спиди" отчита ръст на приходите и печалбата за първото тримесечие

Епидемията е засилила онлайн търговията и индивидуалните доставки

За първото тримесечие са обработени близо 11 млн. пратки
За първото тримесечие са обработени близо 11 млн. пратки
За първото тримесечие са обработени близо 11 млн. пратки    ©  Надежда Чипева
За първото тримесечие са обработени близо 11 млн. пратки    ©  Надежда Чипева

Куриерската компания "Спиди" е увеличила приходите си за първото тримесечие на годината с близо 14%. Частичното ограничаване на доставките до фирми заради извънредното положение в страната е било компенсирано от ръста на онлайн търговията и индивидуалните пратки, става ясно от отчета й до фондовата борса, където се търгуват нейни акции. Въпреки че разходите също са нараснали в резултат на по-големия брой обработени пратки, печалбата на дружеството се e увеличила с 8.7%.

Резултати

Ръстът на приходите се дължи най-вече на засилената онлайн търговия заради епидемията, макар че в отчета за първото тримесечие влизат само две седмици от извънредното положение. До голяма степен принос за това имат дъщерните дружества "Рапидо" и DPD Romania, които по принцип обслужват онлайн търговията. Все по-голям дял от приходите се формират и от индивидуални клиенти, посочват от "Спиди". Това е и причината броят на обработените пратки да нараства с повече от една пета спрямо същия период на миналата година. Изпреварващо се увеличава делът на международните доставки спрямо тези на вътрешни пазар, като пратките от и за чужбина формират 44% от общите приходи.

Разходите също са нараснали, най-вече за външни услуги и персонал, което е свързано пряко с увеличения брой на обработените пратки. От дружеството отчитат, че извънредните разходи, свързани с работа в условията на епидемия, са били частично компенсирани от по-ниските разходи за горива, поддръжка на автомобили и маркетинг. Така печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) се е повишила с 14.8% до 10.8 млн. лв. Ръстът на нетната печалба е по-малък (8.7%) заради увеличени разходи за амортизации и лихви.

Как влияе епидемията

От "Спиди" коментират, че извънредното положение и ограничителните мерки за предвижване от една страна са свили дейността на някои компании, което се е отразило и на нуждата им от куриерски услуги, но, от друга страна, дистанционната работа е довела до увеличение на пратките между бизнес единиците на предприятията в някои сегменти и това е компенсирало този спад.

Освен засилване на онлайн търговията се наблюдава и промяна в предпочитанията на клиентите към точката за доставки, казват от "Спиди". Докато последните години е имало тенденция за увеличаване на доставките до офис на куриера, през последните седмици клиентите предпочитат доставки до адрес.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sdz11662388 avatar :-|
    sdz11662388
    • + 3

    Speedy са много сериозни хора! Пожелавам им успех!
    Еконт станаха много нагли, както с цените, така и с обслужването.

    Нередност?
  • 2
    dgu1591251971664605 avatar :-|
    ilian alex

    Нормално , Еконт взимат двойно за доставка.

    Нередност?
Нов коментар