🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати

Фирмата вече има двама изпълнителни директори и ясна визия кой ще наследи основателя Рийд Хейстингс

Изпълнителните директори на Netflix вече са двама: Рийд Хейстингс (вляво) и Тед Сарандос.
Изпълнителните директори на Netflix вече са двама: Рийд Хейстингс (вляво) и Тед Сарандос.
Изпълнителните директори на Netflix вече са двама: Рийд Хейстингс (вляво) и Тед Сарандос.    ©  Reuters
Изпълнителните директори на Netflix вече са двама: Рийд Хейстингс (вляво) и Тед Сарандос.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Стрийминг компанията Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати през следващото тримесечие, пише Reuters. От юли до септември компанията прогнозира едва 2.5 млн. нови клиенти, над два пъти по-малко, отколкото средните прогнози на Уолстрийт - 5.3 млн. Официалното изявление на Netflix свали цената на акциите на фирмата с над 9%, но дори и така тя е нараснала с над 50% от началото на годината, а пазарната капитализация е 231 млрд. долара, близо до рекордното си ниво.

Прогнозите се обясняват с това, че броят на нови абонати скочи силно през последните две тримесечия, когато коронавирусът завладя света и стотици милиони хора останаха затворени вкъщи. За изминалото второ тримесечие компанията е добавила 10.1 млн. нови абонати, след като през първото добави още над 15 млн. Приходите на компанията за второто тримесечие са 6.1 млрд. долара, повишение с 25% спрямо година по-рано. За разлика от други компании обаче инвеститорите не следят толкова приходите и печалбата, колкото растежа на платените абонаменти.

"Скокът на новите абонати през второто тримесечие не е неочакван, но въпросът остава дали това са дългосрочни придобивки. Ние не знаем колко от клиентите биха се отказали от абонамента си, когато вече не са затворени у дома", коментира Патрис Кучинело, анализатор от Fitch Ratings.

Наследникът на върха

Заедно с тримесечните си резултати Netflix обяви и голяма промяна в структурата си: директорът по съдържание Тед Сарандос вече ще бъде и втори изпълнителен директор заедно с основателя на фирмата Рийд Хейстингс. Сарандос е един от архитектите на съвременния облик на Netflix и основният отговорник за създаването на собствени продукции на компанията, а не само използването на платформата като хъб за чужди продукции.

"За да сме напълно ясни, не съм тръгнал никъде в следващите десет години", коментира в интервю с анализатори Хейстингс. В момента фирмата има общо 193 млн. абонати по целия свят, но конкуренцията става все по-ожесточена заради нови услуги като Disney+, HBO Max и други. Стратегията на Netflix е свързана със създаването на повече оригинално съдържание, което не може да бъде намерено никъде другаде, както и повече локални продукции, насочени към конкретни пазари.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар