🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Броят на потребителите на Twitter скочи с една трета

Акциите на компанията скочиха с 4% след добър отчет за второто тримесечие

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Броят на всекидневно активните потребители в социалната мрежа Twitter е скочил с 34% през второто тримесечие на годишна база до 186 млн. души, пише Reuters. Това е един от най-важните показатели за компанията, защото показва колко потребители могат да бъдат "монетизирани", т.е. да виждат реклами - съответно и колко е привлекателна платформата за рекламодатели. Добрите новини вдигнаха цената на акциите с 4% и ги остави близо до историческия си връх, с пазарна капитализация на фирмата от над 30 млрд. долара.

Според компанията увеличената активност в платформата през второто тримесечие на годината се дължи преди всичко на коронавируса - нуждата от по-бързо разпространение на информация, съчетана с голям брой хора, карантинирани вкъщи.

Не само добри новини

В отчета има и лоши новини. Приходите на компанията за периода падат с 19% на годишна база до 683 млн. долара, от които 562 млн. долара идват от реклами - понижението тук е от 23%. В изявление от компанията коментираха, че причината за по-малките приходи от реклама, въпреки по-големия брой активни потребители, също се дължи на коронавируса и намалените рекламни бюджети на фирмите в платформата. Компанията е приключила второто тримесечие на загуба от 127 млн. долара.

Twitter все още има проблеми в изграждането на инфраструктура за реклами, подобна на тази на Facebook, където потребителите и приходите са в пъти повече. Вместо това компанията разчита на промотирани постове и реклами около конкретни събития. Според изпълнителния директор на компанията Джак Дорси, екипът на Twitter е успял да разработи технологията си за управление на реклами през второто тримесечие, което ще доведе до развитието на нови рекламни формати в бъдеще, а от там и до по-големи възможности за рекламодатели.

От компанията обявиха още, че обсъждат "абонаменти и други видове подход към рекламния бизнес", като например създаване на платформа за търговия, но не очакват резултати през тази година. Дорси добави, че "компанията има много висока летва кога бихме поискали потребителите ни да плащат за използването на аспекти от Twitter."

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    btn1602138393687771 avatar :-|
    Дмитрий Карпов

    Это аналогичная ситуация, что и с новыми социальными сетями. Сначала можно было даже бесплатные прогнозы на футбол постить на сайте https://footballprognoz.com/category/prognozy-na-futbol/ от Дмитрия Ващука, которые реально помогали мне обыграть букмекерские конторы. Сейчас же это всё запрещено политикой конфиденциальности.

    Нередност?
Нов коментар