Собственикът на Zara отново е на печалба

През второто тримесечие тя е 214 млн. евро, въпреки че продажбите на Inditex са се свили с 1/3

Reuters    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Собственикът на испанския търговец на дрехи Zara - Inditex, се е завърнал към печалба през второто тримесечие на 2020 г., съобщава Reuters. Това е факт въпреки намаляването на продажбите с 1/3 вследствие на COVID-19 пандемията и ограничителните мерки.

Анализаторите предричаха нетна печалба на дружеството 113 млн. долара, но днес то обяви, че тя е над два пъти повече - 214 млн. евро за трите месеца от май до юли. Новината за печалбата вдигна цената на акциите на Inditex с 5% само за една сутрин. Тя обаче все още е с 24% по-ниска от нивото й преди година.

През първото тримесечие на 2020 г. компанията обяви нетна загуба от 195 млн. евро., натрупана най-вече заради инвестициите й в онлайн системи за продажба. Групата Inditex, която е представена и в България, е най-големият търговец на дрехи в света, като в портфолиото й влизат и брандовете Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivaruis и др.

Онлайн продажбите - спасителят на Zara

Именно продажбите онлайн, които са се увеличили със 74% по време на пандемията, са и главната причина за печалбата по време на тежките месеци. В момента вече 98% от физическите магазини на групата са отворили врати отново, така че нещата се завръщат към нормалността, съобщават от Inditex. Потребителите малко по малко започват отново да купуват от модната индустрия, като JP Morgan изчисляват, че в Европа продажбите на стоки от това естество през юли 2020 г. са били с 15% по-малко на годишна база в сравнение с 42% спад през май.

Бъдещето също е онлайн

Бъдещите плановете на Inditex са насочени към затваряне на част от физическите магазини както на Zara, така и на другите им брандове и фокусиране върху електронната търговия. През юни те обявиха, че възнамеряват в следващите две години да намалят броя на обектите си от сегашните над 7400 до между 6700 и 6900, като закрият между 1000 и 1200 от по-малките магазини и отворят 450 по-големи. За периода 2020 - 2022 г. групата ще инвестира над 1 млрд. в онлайн услугите си, а около 1.7 млрд. ще бъдат вложени в интегрирането на останалите физически магазини в онлайн платформата. По този начин Inditex очаква до 2022 г. над 1/4 от продажбите им да бъдат извършвани през интернет в сравнение с 14% към края на 2019 г.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар