Германските конкуренти изпреварват Tesla в продажбата на електромобили

BMW, Daimler и Volkswagen се стремят да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии

В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите
В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите
В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите    ©  Reuters
В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите    ©  Reuters

BMW, Daimler и Volkswagen са утроили продажбите си на електрически превозни средства до общо 600 хил. броя през изминалата година, заявиха от компаниите. Трите производителя изпревариха Tesla на европейския пазар в стремежа си да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.

От 5.3 млн. автомобила, които Volkswagen достави миналата година, 212 хил. са били изцяло с батерии или с хибридно захранване, съобщава Financial Times. Ръстът в продажбите на електромобили от производителя е 158% спрямо 2019 г. От тях 159 хил. са продадени в Европа, където автомобилните компании се сблъскват с опасността от глоби за стотици милиони евро от Брюксел, ако не успеят да намалят емисиите.

Само марката VW е продала 117 хил. изцяло електрически автомобила на континента. Доставките на Tesla за региона възлизат на 96 хил. през 2020 г. според данни, събрани от автомобилния анализатор Матиас Шмид.

BMW Group, която е собственик на марките Mini и Rolls-Royce, заяви, че от 2.3 млн. автомобила, продадени през 2020 г., близо 193 хил. са били електрически, което е увеличение с почти 32% спрямо 2019 г. В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите, което ѝ помага да изпълни целите си, определени от ЕС за годината.

Конкурентът Daimler заяви миналата седмица, че също е постигнал целите си за намаляване на въглеродните емисии. Компанията е продала над три пъти повече електрически и хибридни автомобили Mercedes, които представляват 160 хил. от нейните 2.2 млн. продажби през 2020 г. Daimler са продали и 27 хил. електромобила от марката Smart през същия период.

Групата Volkswagen, чиито марки включват Audi, Porsche и Seat, все още не е потвърдила дали ще успее да изпълни целите на ЕС. Но ръководителите ѝ заявиха, че миналия месец компанията е била близо до успеха отчасти заради закъснялото увеличение на продажбите на водещия електрически автомобил на производителя - ID.3. Моделът, който се появи на пазара едва през септември, след като софтуерни проблеми предизвикаха значителни закъснения в производството, беше най-популярният електромобил на VW, като през миналата година бяха продадени 56 500 от него.

"2020 г. беше повратна точка за Volkswagen и отбеляза пробив в електрическата мобилност", заяви Ралф Брандщатер, генерален мениджър на марката VW.

Стимулите дават резултат

Продажбите на електрически автомобили в Германия бяха стимулирани от решението на Берлин в резултат на COVID-19 кризата да удвои субсидиите за закупуване на по-екологични превозни средства. По този начин позволи на клиентите да се възползват от 9 хил. евро намаление от цената на автомобилите на дребно.

През декември за първи път пазарният дял на електрическите и хибридните автомобили в страната надвиши този на превозните средства с дизелови двигатели, показват данни на Федералния орган за автомобилен транспорт. Според Шмид германците са закупили два пъти повече електрически коли, отколкото на втория по големина европейски пазар - Франция.

"Германското правителство, добавяйки допълнителното"турбо" към вътрешното търсене на електрически превозни средства, засега изглежда върши работа", заявява анализаторът. Въпреки всичко обаче глобалните продажби на Volkswagen са паднали с 15% през 2020 г. и с повече от 23% в Западна Европа. Продажбите на Mercedes и BMW са се понижили с над 7% през годината, белязана от пандемията.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    crusible avatar :-|
    crusible
    • - 2
    • + 8

    С всяка следваща година делът на Тесла спрямо европейците ще спада, това е сигурно. А междувременно Тесла балона се надува ли надува... Колкото и Мъск сектата да повтаря, че Тесла е технологична, а не автомобилна компания и затова не може да се прави паралел в пазарната оценка, борсовото и представяне е пълна балонизация подхранвана от печатницата на пари на САЩ.

    Нередност?
  • 2
    sirhamiltonf1 avatar :-|
    hamiltonf
    • - 1

    До коментар [#1] от "crusible":

    Така е, тази година ще е критична, излизат над 100 модела е-автомобили

    Нередност?
  • 3
    deaf avatar :-|
    deaf
    • - 1
    • + 3

    Ако Тесла беше печеливша,Епъл нямаше да се откажат да я купят.

    Нередност?
  • 4
    silverman avatar :-|
    silverman
    • - 2
    • + 4

    Най-голямата заплаха за Тесла и европейските автомобилопроизводители идва от Китай! До края на десетилетието итайците ще диктуват правилата в автомобилостроенето!

    Нередност?
  • 5
    rvr12572942 avatar :-|
    rvr12572942
    • + 1

    До коментар [#4] от "silverman":

    Ще диктуват абсолютно всички правила, не само в автомобилостроенето.

    Нередност?
  • 6
    orchis avatar :-|
    orchis
    • + 4

    Това как Китай ще произвежда всичко се говори от поне 15 години. По-възрастните помнят как подобни приказки имаше през 80те години за Япония. Е, не е като в Европа и Америка ноще да не правим.

    Нередност?
  • 7
    vzoran avatar :-|
    vzoran
    • + 1

    До колкото ми е известно Тесла не може да смогне с производството. Като им останат коли на склад тогава ще има смисъл от сравняване.

    Нередност?
  • 8
    olg05611268 avatar :-|
    olg05611268

    'Чудесна' новина. С германските правителствени субсидии, чийто размер е пропуснат, а е минимум 20% от стойността - е надут интересен балон и е манипулиран пазарът. Германските ел. превозни средства все още не са по-качествени от тези на Тесла - не могат да се мерят по издържливост на батерията и качество на материалите. От друга страна, за да умилостивят големия брат, субсидират завод на Тесла до Берлин. Ако уравниците на нашата пропаднала територия имаха поне малко акъл и копираха частичка от тази хитрост, можеше да се привлече поне един производител и вече да се сглобяват автомобили.

    Нередност?
Нов коментар