Xiaomi ще инвестира 10 млрд. долара в електрически автомобили

Първоначалното вложение ще е 1.5 млрд.

Xiaomi ще става конкурент на Tesla.    ©  Ed Harvey
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Китайската технологична компания Xiaomi обяви офиициално, че ще произвежда електромобили. Лей Джун, основател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, заяви по време на събитието Xiaomi Mega Launch, на което компанията представи най-новите си продукти в началото на седмицата, че бизнесът ще се управлява от изцяло от дъщерно дружество на компанията с първоначална инвестиция от над 1.5 млрд. долара. През следващите 10 години плановете са размерът на вложението да достигне общо 10 млрд. долара в сектора. Лей Джун ще управлява и новото дружество.

"Решението беше взето след продължително обсъждане между всички наши партньори и това ще бъде последният голям предприемачески проект в живота ми. Готов съм да заложа цялата си лична репутация и да се боря за бъдещето на нашето умно електрическо превозно средство! Решен съм да накарам екипа си да се бори за успеха на електрическото превозно средство Xiaomi ", каза Лей Джун.

Добра финансова база

Китайската компания разполага с достатъчно средства за да започне да изгражда своя бизнес за интелигентни електрически превозни средства. Според последните финансови резултати на Xiaomi, компанията се е разраства през 2020 г. - приходите за годината надхвърлят 38 млрд. долара, а чистата печалба е около 2 млрд. Глобалните доставки на смартфони от Xiaomi достигнаха 146 млн., задържайки компанията в топ 3 на производителите в световен мащаб след Samsung и Apple. Компанията е лидер и в продажбите на телевизори в Китай за последните две години и към настоящ момент има близо 325 млн. свързани устройства (прахосмукачки, роботи и др.) на платформата AIoT на Xiaomi. Месечните активни потребители на XiaoAi AI Assistant (аналог на Siri, Alexa и прочие) са над 85 млн. Отделно компанията разполага със свободен паричен поток от над 15 млрд. долара, част от които ще бъдат пренасочени към производството на автомобила.

Във вътрешно писмо до служителите, което стигна до китайските медии, Лей Джун споделя, че Xiaomi притежава уникални предимства пред другите компании в производството на автомобили. Според изпълнителния директор компанията "има най-богатият опит в интеграцията на софтуер, хардуер и производствения ноу-хау, за да трансформира бизнес модела на традиционната автомобилна индустрия" ."Умните електрически превозни средства представляват една от най-големите бизнес възможности през следващото десетилетие и представляват незаменим компонент на интелигентния начин на живот. Влизането в този бизнес е естествен избор за нас, тъй като разширяваме нашата екосистема на интелигентен интернет на нещата (AIoT) и изпълняваме нашата мисия да позволим на всички по света да се радват на по-добър живот чрез иновативни технологии", допълва Лей Джун в писмото.

Das Electroauto

В същото време BMW и Mercedez обявиха, че и британската BP ще се включи във вече тристранното партньорство за изграждането на клетки за зареждане на електромобили в Европа. В понеделник изпълнителният директор на BMW, Оливер Ципсе, сподели пред Reuters, че "сега е правилният момент за навлизане в сектора".

На другия ден BMW заяви, че е подписала договор за 285 млн. евро (335 млн. долара) с базираната в САЩ компания Livent, която ще й доставя от догодина литий, ключова съставка в клетките на батериите. "Хората остават с впечатлението, че сме си взели почивка, но всъщност не сме", добави Ципсе пред Reuters: "Изчаквахме момента, в който секторът на електромобилността наистина ще нарасне в по-големи обеми."

Все още няма коментари
Нов коментар