Американските компании покачват цените заради инфлационния натиск
Финансовите пазари сигнализират за по-висока инфлация още от началото на годината
Надежда Кашилска
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Потребителите по целия свят могат да очакват по-високи цени на широк набор от стоки, след като редица компании обявиха такива решения заради инфлационния натиск в глобалната икономика. Повишаването на цените се очертава като доминираща тема в сезона на корпоративните отчети, който започна в САЩ, съобщава Financial Times.
Изпълнителните директори на Coca-Cola, веригата ресторанти Chipotle и производителят на уреди Whirlpool, а също и на домакинските брандове Procter&Gamble и Kimberly-Clark съобщиха в разговори с анализаторите миналата седмица, че се готвят да повишат цените, за да компенсират нарастващите разходи за производство, особено тези за суровини.
Андре Шултен, главен финансов директор на P&G, заяви, че нарастването на разходите за суровини за компанията е едно от най-големите, които е виждал в кариерата си и очаква натискът да се увеличи още повече. Бизнесите на P&G в САЩ, свързани с грижа за бебета и жени, вече обяви повишения на цените със "средно до високо едноцифрено число". Новите цени ще влязат в сила през септември, заяви Шултен и допълни, че "оценяват необходимостта от допълнителни ценови промени".
Увереността на мениджърите, че ще могат да си позволят повишаване на цените, отчасти отразява силата на възстановяването от пандемията и стабилните потребителски разходи. Главният финансов директор на Coca-Cola Джон Мърфи твърди, че компанията има изпитана практика за формиране на ценообразуването в съответствие с инфлацията. Компанията е под натиск заради нарастващите разходи за ключови стоки като сироп от царевица с висока фруктоза и опаковъчни материали.
Джон Хартунг, главен финансов директор в Chipotle, които отчитат нарастващите разходи за труд като потенциален риск за печалбата, прогнозира, че всички в ресторантьорската индустрия ще трябва да прехвърлят тези разходи на клиента.
От Whirlpool заявиха, че планират покачване на цените между 5% и 12%, за да компенсират удара на стойност 1 млрд. долара, който очакват да понесат тази година заради по-високите производствени разходи. Pentair, производителят на филтри и оборудване за пречистване на вода, вече повиши цените на своите продукти.
Сигнали за по-висока инфлация
Финансовите пазари сигнализират за по-висока инфлация още от началото на годината. През март индексът на потребителските цени в САЩ скочи с 0.6% спрямо февруари - най-бързият темп от почти десетилетие насам.
За приблизително 25% от компаниите в индекса S&P 500, които вече са отчели резултатите си за първото тримесечие, покачването на цените на суровините се е превърнало в един от най-цитираните пречки за това, което иначе се очертава да бъде силен сезон за печалбите. Печалбата на акция е на път да се повиши с 33.8% в сравнение с първото тримесечие на миналата година, което прави най-големия годишен ръст от десетилетие, според данни на FactSet.
Миналата седмица дървеният материал достигна най-високата си цена досега, цените на медта, алуминия и петрола сорт брент са нараснали рязко от януари. В проучване от миналия месец Националната асоциация на производителите установи, че 76% от нейните членове смятат увеличените разходи за суровини като най-голямото си предизвикателство за 2021 г.
4 коментара
Цените на дървен материал, медни тръби и проводници и други изделия за строителството скочиха неколкократно. При това, цените на необработените трупи са пределно ниски.
"Тясното гърло" е работната ръка, оттам производствените мощности не се използват с пълен капацитет. Все още липсват и достатъчно професионални шофьори, а това е основната транспортна логистика в САЩ.
При това Федералният Резерв не иска да повиши ставките на кредитите, което допринася за отлив в инвестиционния процес. Причината е, че новите проектозакони на Байдън за данъчното облагане предвиждат облагането на дивидентите от инвестиции да бъде изравнено с облагането на трудовите доходи. Резултатът е ориентация на инвеститорите към краткосрочни кредитни проекти до изясняване на резултатите от водените преговори.
Първо инфлация после хипер ...
Вярващите ще кажат, че там инфлация не може да има.....
Ще поскъпват, ще поскъпват, в един момент търсенето ще намалее. Равновесната цена ще се достигне.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.