Публичното предлагане на "Фешън съплай" се оказа неуспешно

Благоевградската фирма не успя да пласира минимума от 500 хил. акции с цена от 6.5 лв на BEAM

Димитър Стойков, собственик на "Фешън съплай" планираше да разшири дейността с набраните средства
Димитър Стойков, собственик на "Фешън съплай" планираше да разшири дейността с набраните средства
Димитър Стойков, собственик на "Фешън съплай" планираше да разшири дейността с набраните средства    ©  Fashion Supply
Димитър Стойков, собственик на "Фешън съплай" планираше да разшири дейността с набраните средства    ©  Fashion Supply
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Първичното публично предлагане на "Фешън съплай", което се проведе в сряда, се оказа неуспешно. Благоевградската компания от текстилния сектор се целеше да пласира на фондовата борса 651 хил. акции на цена от 6.5 лв., с което да набере 4 млн. лв., като прагът за успех бе пласирането на поне 500 хил. акции. Според данни на БФБ по време на предлагането в сряда са извършени 30 сделки с обем от 12 хил. лота.

Преди IPO-то Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply, заяви, че планира да вложи и собствени средства, за да преследва разширяване на бизнеса. Според Стойков компанията планираше създаването на собствен бранд, закупуването машини и увеличаване на производството.

"Фешън съплай" трябваше да се превърне в десетата компания (третата за 2022 г.) която пуска акциите в свободна търговия на пазара за малки и средни предприятия на БФБ. Преди около седмица "Бий смарт технолоджиес" набра успешно 1.2 млн. лева от инвеститори, a през юни "Уебит инвестмент нетуърк" набра близо 6 млн. лева. Това реално е и първото неуспешно предлагане на сегмента Beam, който е предназначен за малки и средни компании и като цяло е по-слабо регулиран.

"Успехът на едно IPO е комбинация от много фактори. Част от тях са свързани с финансовото представяне на компанията, икономическият й сектор на дейност и нейният пазарен потенциал. Но важни фактори са също така тези, които изграждат доверие и усещане за устойчивост. При пазарна несигурност и волатилност втората група фактори стават все по-ключови за вземане на инвестиционно решение", коментира в съобщение до медиите Маню Моравенов, изпълнителен директор на БФБ.

Според него предварителните срещи и представяния на бъдещото IPO с потенциални инвеститори са изключително важни при пазарна несигурност. "Чрез тях може от една страна да се получи обратна връзка за инвеститорската оценка и подходящата емисионна цена, но също и да се определи най-подходящото време за предлагането, ако е налице достатъчен инвестиционен интерес.", казва още Моравенов.

Капитал се свърза с компанията, като успя да зададе няколко въпроса, свързани с плановете за развитие:

Предвид неуспешното IPO смятате ли да продължите плановете си за разрастване?

"Предвид стабилните ни резултати и сигурна перспектива за растеж на европейския пазар, смятаме да продължим със стратегията си за разрастване, както сме я планирали, като ще преминем към хибридното й финансиране. Неуспехът на предлагането засега оставя целта ни да станем публична компания неизпълнена, ще забави, но няма да навреди на инвестиционните ни цели."

Ако да, от къде планирате да наберете нужните средства?

"Кредитоспособността на компанията остава изключително добра, а и имаме интерес от стратегически инвеститори, които да тръгнат заедно с нас по пътя на развитието ни. Наш приоритет до сега беше постигането на инвестиционните цели чрез придобиване на публичен статут, като сега просто преминаваме към следващите опции."
Все още няма коментари
Нов коментар