Публичното предлагане на "Фешън съплай" се оказа неуспешно
Благоевградската фирма не успя да пласира минимума от 500 хил. акции с цена от 6.5 лв на BEAM
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Първичното публично предлагане на "Фешън съплай", което се проведе в сряда, се оказа неуспешно. Благоевградската компания от текстилния сектор се целеше да пласира на фондовата борса 651 хил. акции на цена от 6.5 лв., с което да набере 4 млн. лв., като прагът за успех бе пласирането на поне 500 хил. акции. Според данни на БФБ по време на предлагането в сряда са извършени 30 сделки с обем от 12 хил. лота.
Преди IPO-то Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply, заяви, че планира да вложи и собствени средства, за да преследва разширяване на бизнеса. Според Стойков компанията планираше създаването на собствен бранд, закупуването машини и увеличаване на производството.
"Фешън съплай" трябваше да се превърне в десетата компания (третата за 2022 г.) която пуска акциите в свободна търговия на пазара за малки и средни предприятия на БФБ. Преди около седмица "Бий смарт технолоджиес" набра успешно 1.2 млн. лева от инвеститори, a през юни "Уебит инвестмент нетуърк" набра близо 6 млн. лева. Това реално е и първото неуспешно предлагане на сегмента Beam, който е предназначен за малки и средни компании и като цяло е по-слабо регулиран.
"Успехът на едно IPO е комбинация от много фактори. Част от тях са свързани с финансовото представяне на компанията, икономическият й сектор на дейност и нейният пазарен потенциал. Но важни фактори са също така тези, които изграждат доверие и усещане за устойчивост. При пазарна несигурност и волатилност втората група фактори стават все по-ключови за вземане на инвестиционно решение", коментира в съобщение до медиите Маню Моравенов, изпълнителен директор на БФБ.
Според него предварителните срещи и представяния на бъдещото IPO с потенциални инвеститори са изключително важни при пазарна несигурност. "Чрез тях може от една страна да се получи обратна връзка за инвеститорската оценка и подходящата емисионна цена, но също и да се определи най-подходящото време за предлагането, ако е налице достатъчен инвестиционен интерес.", казва още Моравенов.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.