Remix инвестира 20 млн. лева в нов център за обработка и логистика

Онлайн платформата за дрехи втора ръка, която от година е на американската thredUP, е наела склад в Равно поле

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Софийската компания "Ремикс глобъл" (Remix Global), която под бранда Remix продава онлайн секънд хенд и аутлет облекла, инвестира 20 млн. лв. в нов център за обработка и дистрибуция на артикулите. Това е един от най-големите центрове за "кръгова мода" не само в България, но и в Европа, обявиха пред "Капитал" от дружеството. Новата база в с. Равно поле отваря една година след като българската фирма стана част от американската thredUP - една от най-големите онлайн платформи за препродажба на дрехи, обувки и аксесоари,

Склад под наем за 10 години

Новият център се намира на територията на логистичен парк "София" (LPS), който е разположен на 200 декара и е собственост на братята Анатоли и Владимир Лазарови през дружеството им "Уеърхаузинг енд логистикс". От Имотния регистър се вижда, че през декември 2021 г. е вписан десетгодишен договор за наем, като "Ремикс глобъл" ще плаща по 122 хил. евро на месец за склад от 27.5 хил. квадрата. Или общо 14.6 млн. евро за десетилетие.

Новият дом идва, след като през 2017 г. складът на компанията в Казичене изгоря и причини щети за 16 млн. лв. След което компанията нае нов склад на изхода от София към магистрала "Тракия", който явно се е оказал тесен.

В новата база в Равно поле технологии и автоматизация ще осигуряват обработката на 60 хил. артикула дневно, което позволява на компанията да утрои досегашния си капацитет. Обработката на дрехите включва сортиране, преглед за дефекти, преценка, описание, заснемане, опаковане, складиране. Всеки продукт се качва на сайта и чака своя купувач, след което се доставя до клиента.

Средствата за инвестицията са осигурени от компанията майка. Очаква се базата да заработи в пълен капацитет до края на тази и началото на следващата година, уточниха за "Капитал" от компанията.

На девет пазара

Платформата предлага огромен избор на маркови продукти, както и намаления, които стигат до 90%. Всичко това заедно с услугата "Продайте на Remix", чрез която всеки може да продаде вече ненужни, но запазени дрехи, обувки и аксесоари, дава възможност на клиентите да създадат своя "кръгов гардероб".

"Ремикс глобъл" е ocнoвaнa пpeз 2012 г. в Бългapия, а днес оперира и на 8 други пазара в Централна и Източна Европа - Гepмaния, Πoлшa, Гъpция, Pyмъния, Чexия, Словакия, Унгария, Австрия. От създаването й преди 10 години до днес фирмата е обработила над 23 милиона артикула, или 7400 тона, като така е допринесла за спестяването на над 168 млн. килограма CO2 емисии, 2.5 млрд. MJ електричество и над 6.2 млрд. литра вода според методология, създадена от Green Story Inc. за thredUP.

Заетите в Remix Global са близо 600, а приходите на компанията за 2021 г. са 64.5 милиона лева (+11% спрямо 2020), посочват от дружеството.

През лятото на 2021 г. най-голямата американска онлайн платформа за препродажба на дрехи и аксесоари thredUP купи Remix. Сделката бе на стойност 35 млн. долара. Придобиването e част от плановете за експанзия на thredUP в Европа, където пазарът на артикули втора употреба се оценява на 21 млрд. долара през 2020 г. и се очаква да нарасне до 39 млрд. долара до 2025 г.

Все още няма коментари
Нов коментар