🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Акциите на Meta поскъпват със 160% от началото на 2023

Зукърбърг е доволен от двата продукта - Threads и LLaMa, които компанията пусна от началото на годината

Месечните потребители на Facebook за пръв път са надхвърлили 3 млрд. души.
Месечните потребители на Facebook за пръв път са надхвърлили 3 млрд. души.
Месечните потребители на Facebook за пръв път са надхвърлили 3 млрд. души.    ©  unsplash
Месечните потребители на Facebook за пръв път са надхвърлили 3 млрд. души.    ©  unsplash
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Финансовите резултати на компанията майка на Facebook, Meta надминаха очакванията на анализаторите. Приходите за второто тримесечие са достигнали 32 млрд. долара, което е с 11% повече спрямо година по-рано. Печалбата се е увеличила до 7.8 млрд. долара - ръст от 16%. Акциите се изстреляха на фона на добрите новини с близо 5% на 27 юли и с още 4.4% в петък, като вече поскъпват с близо160% от началото на годината - до близо 325 долара.

"Това беше добро тримесечие за нас", каза пред акционерите Марк Зукърбърг, основател на Meta. Общо потребителите на социалните мрежи на компанията - Facebook, Instagram, Whatsapp и вече Threads, надвхърлят 3.8 млрд. души на месечна база, като броят продължава да расте. "За първи път надхвърлихме 3 млрд. активни потребители месечно във Facebook", похвали си Зукърбърг.

От началото на годината компанията обяви два нови продукта: Threads, социална мрежа, предназначена да конкурира Twitter на Илън Мъск (вече X), и Llama (1 и 2), open source (безплатна) версия на изкуствения интелект, който Meta пусна през март в отговор на ChatGPT.

Накратко

На 5 юли Зукъргбърг пусна Threads, социална мрежа за кратки текстови съобщения, като част от Instagram. Само за пет дни приложението успя да събере над 100 млн. потребители, което го направи най-бързо растящата техногия или приложение от старта на ChatGPT през ноември 2022 г. "Не беше масивен проект", сподели Зукърбърг пред анализаторите, признавайки че самият той е изненадан бързото разрастване на апликацията.

"Което е по-важно сега, е, че виждаме повече хора, отколкото очаквах, да се връщат всеки ден", добавя основателят на гиганта с над 750 млрд. долара пазарна капитализация, посочвайки, че сега ще се фокусира върху задържането на потребителите. "Ще се фокусираме върху разрастването на общността до мащаба, който смятаме, че ще бъде оптимален. Едва след това ще мислим върху монетизацията", добавя милиардерът, като заявява, че вече е "играл тази игра много пъти преди" с Facebook, Instagram, WhatsApp, Stories, Reels и др. Докато Threads все още не е достъпен в Европа, в центъра на вниманието продължава да бъде метавселената и изкуственият интелект.

Новата LLaMA

"Можете да си представите свят, в който всеки бизнес ще има собствен AI агент и мисля, че това е доста вълнуващо", казва Зукърбърг относно пускането на новия модел на изкуствен интелект на компанията - LLaMA 2, който беше обявен на 18 юли. Компанията обяви първата версия през март, но тя беше достъпна само за ограничен брой разработчици, докато второто издание е с напълно свободен достъп.

"Реалността е, че ние просто не знаем колко бързо ще се разраства (технологията) и искаме да разполагаме с капацитет в случай, че се скалира много бързо", допълва Зукърбърг, като заявява намерението си да продължи да инвестира в AI инфраструктура. "Що се отнася до софтуера с отворен код като цяло, видяхме в историята дотук, че софтуерът с отворен код се разглежда (от) повече (хора) и следователно в крайна сметка се оказва по-сигурен и по-безопасен".

Сделка с конкуренцията

Facebook няма намерение да развива дейност в сферата облачния бизнес. Именно поради това на 21 юли компанията обяви, че влиза с партньорство с Microsoft - друг гигант от сектора на изкуствения интелект, за разпространението на LLaMA 2. "Партнирахме си с Microsoft специално, защото нямаме предложение за публичен облак", обясни хода изпълнителният директор на Meta.

"Искаме да работим с тях, защото те имат това , което ние не планираме да изграждаме", допълва Зукъргбърг, като отбелязва, че неслучайно е добавил ограничение в условията на LLaMA 2, че е безплатно само за компании с под 700 млн. потребители. "Ние включихме това правило, което е за най-големите компании, по-специално тези, които имат предложения за публичен облак, които... те просто не получават безплатен лиценз, за да използват (LLaMA 2), е необходимо да идват и да направят бизнес споразумение с нас", казва Марк Зукърбърг. "Нашето мнение е, че искаме всички да използват това (изкуственият интелект). Искаме това да бъде отворено, но ако сте някой като Microsoft, Amazon или Google и основно ще препродавате нашите услуги, това е нещо, за което смятаме, че трябва да получим част от приходите".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikolai1982 avatar :-|
    Nikolai Kavrakov

    Въпроса от тук нататък е с колко процента ще паднат.

    Нередност?
Нов коментар