Подкаст | Гладиаторският двубой между социалните мрежи

Платформата Threads на Meta е новият директен конкурент на Twitter

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Гласът на Капитал

Още подкасти Гласът на Капитал

„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

  • SoundCloud на Гласът на Капитал
  • Spotify на Гласът на Капитал
  • iTunes на Гласът на Капитал
  • Storytel Podcasts на Гласът на Капитал
  • YouTube на Гласът на Капитал
  • RSS Feed на Гласът на Капитал

В началото на месеца Meta (компанията - майка на Facebook, Instagram и Whatsapp) представи новата си социална мрежа Threads. Тя не е технологична революция, а имитира добре познатата платформа Twitter, която Илън Мъск придоби преди малко повече от година. Threads беше представено като текстово базирано приложение за разговор с ограничение на дължината на публикациите в рамките на 500 знака. Въпреки добре познатата форма за онлайн общуване само за няколко дни социалната мрежа привлече 100 млн. потребители, като остава въпросът колко от тях ще се задържат като активни. Към момента Threads е достъпна в 100 държави (сред които не е България), а главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг обяви, че до края на годината в платформата няма да се продават реклами.

Очевидната имитация на Twitter не се хареса на Илън Мъск, който, освен че заплаши Meta със съд, предложи на Зукърбърг да решат спора във физически двубой, който да се проведе в клетка или в Колизея в Рим. Двубой не е ясно дали ще има (макар че би било интересна гледка), но със сигурност конкуренцията между двете социални мрежи ще бъде ожесточена - освен за потребители и за рекламни бюджети.

В този епизод на подкаста "Гласът на "Капитал" си говорим с технологичния журналист Йоан Запрянов за множеството социални мрежи, смисъла от тях и поляризират ли те обществото. В подкаста ще чуете още данни за най-популярните платформи в България, регулациите на ЕС и може ли да има такова нещо като "най-добра социална мрежа".

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар