🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Шелли груп" обяви предплатен абонамент за част от услугите си

Акциите на компанията, която през юни промени името си от "Алтерко", регистрират ръст над 98% за последната година

Един от двамата изпълнителни директори на "Шелли", Волфганг Кирш
Един от двамата изпълнителни директори на "Шелли", Волфганг Кирш
Един от двамата изпълнителни директори на "Шелли", Волфганг Кирш    ©  Надежда Чипева
Един от двамата изпълнителни директори на "Шелли", Волфганг Кирш    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Шелли груп", която до скоро се казваше "Алтерко", обяви, че започва да предлага предплатена услуга за приложението Shelly Smart Control. Целта на компанията е да осигури още един източник на приходи. С приблизително един милион активни потребители дружеството предвижда бързо нарастване на интереса към услугата, която ще струва 3.99 евро на месец или 35.99 евро на година, след възможност за безплатно ползване през първите три месеца.

Абонаментът предлага функции, свързани с управлението на устройствата на компанията, които се инсталират в офиси и жилища, за да се превърнат в смарт. Функциите включват по-подробен регистър за функционирането на устройствата, увеличен брой персонализирани табла и виртуални действия чрез Alexa (виртуалният асистент на Amazon), както и подробен преглед на потреблението на енергия. От компанията заявяват, че основните функции на приложението продължават да бъдат безплатни.

През първото тримесечие на консолидирана база компанията обяви нетна печалба над 5.9 млн. лева, ръст с над 50% в сравнение с предходната година. Според "Шелли" първите резултати от новата услуга се очакват през 2024 г., като прогнозите сочат към значителни приходи през 2025 г. "Уверени сме, че увеличаващият се брой потребители ще допринесе за значителен ръст на приходите", заявява в прессъобщение до борсата Волфганг Кирш, изпълнителен директор на компанията. "Капитал" опита да се свърже с Димитър Димитров, създател на компанията, основен акционер и изпълнителен директор, но той не беше открит за коментар.

Ново име, нов късмет

На фона на новините акциите на "Шелли", която през юни промени името си от "Алтерко", поскъпват с около 0.85% в сряда след ръст от 1.5% предходния ден. Акцията е една от най-печелившите на българската борса през последната година, след като удвои стойността си за 12 месеца, достигайки пазарна капитализация над 635 млн. лева. Това я издига до трето място по капитализация сред ликвидните компании на борсата, като пред нея са само "Софарма" и "Спиди". "Чайкафарма" е с най-голяма пазарна стойност, но тя е по-ниско ликвидна.

По предварителни данни към края на първото полугодие на 2023 г. "Шелли груп" отчита ръст в приходите с около 50% спрямо 2022 до 54.8 млн. лева. Приходите от продажби на устройства за автоматизация на дома и IoT устройства с марката Shelly, на която се прекръсти компанията, възлизат на около 52.4 млн. лева. Официално консолидираните финансови данни за първите шест месеца на 2023 г. ще бъдат оповестени до 16 август 2023 г.

Все още няма коментари
Нов коментар