Глад за събития за десетилетие напред

Нарастващата корпоративна култура допринася за разрастването на индустрията в световен мащаб

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Най-активните потребители в събитийния бизнес са на възраст между 21 и 40 години и се очаква тяхната доминация да продължи и в близко бъдеще.
  • Очакванията на събитийната индустрия са високи, въпреки че персоналът все още не се е върнал на нивата отпреди пандемията.

Събитийният бизнес отново процъфтява, бизнес пътуванията се завърнаха, хотелите и конферентните зали пак са пълни. И да - новината е, че глобалният пазар на събитийната индустрия расте с бързи темпове, а прогнозите са това ускоряване да продължи и през следващото десетилетие.

Отново в играта

За разлика от преди две години новите проучвания сред бизнеса сега са изпълнени с оптимизъм и големи очаквания. Повечето компании от събитийната индустрия отчитат, че през тази година почти са достигнали предпандемичните нива на бизнеса, а очакванията им са 2024 г. да надхвърли най-силната до момента година - 2019 г.

Анализите, публикувани тези лято и есен, прогнозират пазарът на събития да надхвърли 2 трилиона долара в световен мащаб до 2028 г. Повечето консултантски компании залагат на двуцифрен ръст. Custom Market Insights дава годишен ръст 12%, Verified Market Research - 13.48%, Technavio - 10.59%, Market Research Future - 11.80%, а Allied Market Research - 6.4%.

Още и още

Пандемията от ковид-19 отключи невероятен глад за събития от всякакъв вид, а новите технологии заличават географските граници за присъствие и емоционално преживяване.

Всички анализи открояват спонсорството като ключов ускорител в събитийната индустрия, тъй като големите марки избират така да създадат запомнящо се изживяване на бранда си, да подобрят имиджа и да достигат до все повече потребители. Увеличаването на броя на спонсорите на събития през 2023 г. според проучванията е видно по целия свят и ще се запази и през следващата година.

Успоредно с това нарастващата корпоративна култура също допринася за разрастването на индустрията за събития. "Големите компании залагат по няколко събития годишно в своя календар, като играят важна роля в увеличаването на пазара на събития", пишат в доклада си от Verified Market Research.

Ключови играчи

Според анализаторите корпоративните събития са доминиращи на този пазар и се очаква да държат лидерството си и в следващите няколко години, основно заради растящия брой големи компании в ИТ сектора и в здравеопазването. Корпоративният сектор широко използва събитията като платформа за комуникиране на послания, представяне на продукти, търговски срещи, обучения. Сред ключовите играчи са също обществените и неправителствените организации, които чрез събитията получават ценни възможности за работа в мрежа и сътрудничество.

Анализът на Custom Market Insights акцентира върху нарастващо търсене на събития, които надхвърлят традиционните формати и предоставят уникални персонализирани преживявания. Бързият напредък в технологията за събития вече направи революция в индустрията - платформите за управление на събития, мобилните приложения, платформите за виртуални събития, възможностите за стрийминг на живо, изживяванията с добавена реалност (AR) и виртуална реалност (VR).

Организациите използват инструменти за изкуствен интелект (AI) като ChatGPT за безброй неща - от генериране на идеи за събития до тяхното управление.

Повечето анализи идентифицират, че най-активните потребители в събитийния бизнес са на възраст между 21 и 40 години, и се очаква тяхната доминация да продължи и в близко бъдеще. Това се дължи основно на нарастващия интерес към посещаване на предприемачески форуми и бизнес семинари.

Горещи дестинации

Анализите по региони показват водещата позиция на Северна Америка заради наличието на голям брой корпорации, силна инфраструктура и високи потребителски възможности.

Европа е друг ключов регион заради богатото си културно наследство, исторически места и традиции в международни конференции и изложби.

Азиатско-Тихоокеанският регион пък преживява бърз растеж, а Китай, Япония, Индия и Сингапур се очертават като водещи дестинации за събития.

Събитийният бизнес все повече се инкорпорира в стратегиите за развитие на традиционни дестинации, тъй като генерира значителни приходи за секторите на хотелиерството и туризма.

И въпреки всички оптимистични прогнози за бързи темпове на растеж на събитийния бизнес анализът на Custom Market Insights сочи и някои заплахи като икономическите рецесии и конфликти, които водят до липса на сигурност, намалени бюджети за събития, ниска посещаемост, спонсорство и приходи.

Зелената вълна достигна и събитията

Организаторите на събития трябва да се адаптират непрекъснато към новите технологии, за да останат конкурентоспособни и да отговорят на много бързо променящите се очаквания и предпочитания на потребителите. Те са изправени и пред натиск да възприемат устойчиви практики, да намалят отпадъците и да минимализират въглеродните отпечатъци. И именно това ще е следващата голяма тема и пред този сектор - как да се утвърди като устойчив. Един от изводите от световно проучване, проведено в началото на годината, е, че "ивент индустрията не прави достатъчно, за да намали въглеродните емисии от събитията, които организира". Изглежда обаче, нещата в тази посока бързо започват да се променят и все по-често организаторите на събития започват да обръщат внимание на своето въздействие върху околната среда - от избора на екологични заведения и зали, през намаляването на хартията, до кетъринг с нулеви отпадъци.

Индустрията на събитията е силно конкурентна. Наситеността в рамките на конкретни сектори или географски региони може да е предизвикателство пред привличането и задържането на посетители, спонсори, изложители. Организаторите на събития трябва да диференцират своите предложения, да предоставят уникални изживявания и да са винаги в крак с тенденциите в индустрията.

Като цяло бъдещето на събитийната индустрия е история за устойчивост, иновации и трансформация.