Бързото развитие на "бързата храна"
Сътрудничеството с Kaufland ни дава шанс да правим бизнес на топ локации, казва Теодор Кулев, един от собствениците на "Парчето"
Съдържание от "Kaufland България"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Фастфуд индустрията се развива все повече в България и задържа интереса на хората от години, но и задължава търговците да бъдат все по-конкурентни в своите предложения. Изследване на "Нилсен Адмосфер България" и "Български национален панел" от 2020 г. показва, че 60% от българите посещават няколко пъти месечно ресторанти за бързо хранене. От традиционните пици на парче до различни комбинации и рецепти за дюнери и бургери, заведенията вече предлагат още по-богат асортимент. С него те отговарят на търсенето на хора от всякаква възраст, забързани в своя динамичен начин на живот и търсещи нещо вкусно, модерно, но и на достъпни цени.
Една от набиращите все по-голяма популярност вериги за бързо хранене в морската ни столица е заведението "Парчето". Собствениците Теодор Кулев и Илтер Хилмиев имат опит в ресторантьорството със сезонни заведения до Варна, където добиват знания за вкусовите предпочитания на хората и управлението на подобен тип бизнес.
"Парчето" предлага широк избор от пици, дюнери, бургери и хрупкави изкушения от пилешко месо, събирайки хора от всякаква възраст и профил, защото отваря вратите си в топ локации във Варна, а именно под шапката на най-голямата търговска верига Kaufland.
Началото на сътрудничеството между Kaufland и Теодор Кулев започва през 2020 г. в разгара на пандемията от коронавирус, когато представител на ритейлъра проявява интерес към изключително вкусните пици, които е опитал в друго заведение на Кулев. Така две години по-късно обектите отварят врати. Първият започва да посреща клиенти през април 2022 г., а само след няколко месеца, през октомври 2022 г., отваря и вторият обект от същия бранд, специализиран в приготвяне на фастфуд. Промяната на традиционните модели на тези заведения е наложителна и храната в заведението се приготвя на място, което подпомага изграждането на доверие в отношението на потребителите към този тип хранене. Освен това в последните години в България все повече нараства интересът на хората към италианската кухня и най-вече към пицата, което обуславя и фокуса на бизнесмена.
Откъде идва името "Парчето"
"Името "Парчето" се наложи съвсем естествено от клиентите. Масовият ни продукт е пица на парче, а именно пица "Парчето" е и най-популярният ни продукт, защото е по наша рецепта и е изключително богата откъм съставки. Популярни сме както с пиците си на парче, така и с пиците в семеен размер с диаметър 60 см", споделя Теодор Кулев, един от собствениците.
За да се доближи до предпочитанията на всеки клиент, заведението дава възможност и за собствено участие в приготвянето с добавки на различни продукти, както и за задължителната в търговията онлайн поръчка.
Теодор Кулев споделя, че тайната от кухнята е специалният микс от три сирена, който използват, за да направят още по-вкусни пиците и бургерите. Рецептата за тестото на пиците се изпълнява всяка сутрин от един и същ пицар и за двата обекта, с което се гарантира качеството и едновременно с това се запазва тайната й.
"Стараем се да използваме български продукти, но често се налага да включваме и италиански, като отличителните доматен сос и моцарела", допълва собственикът, който вярва, че именно те придават типичния италиански вкус на пиците в "Парчето".
В двата обекта работят общо 16 души, които преминават специално обучение, за да изпълняват стандартите и технологията на заведението, разказва бизнесменът.
Ключовите локации са в основата на успеха
Това, което помага на бизнеса да се развие, е ежедневният човекопоток, който има в хипермаркета. По думите на Кулев във всяка от локациите им, на метър и половина от витрините им, ежедневно преминава клиентопоток от над 3000 души. "Именно тук е и нашата задача - да успеем да ги привлечем с апетитни предложения, подходяща визия и правилна ценова политика", казва той.
"Изключително доволни сме от партньорството си с Kaufland и възможността да бъдем част от стратегията за развитие на такава мащабна компания. В хипермаркета в кв. "Трошево" има и невероятен детски кът, който веригата направи при модернизирането на зоната за наематели през 2022 г., разположена на повече от 1200 м². За нея беше направена огромна инвестиция и тя се превърна в любимо място за посещение от деца и техните родители. Отделно Kaufland организират и културни мероприятия в същата зона - например куклени театри, анимации или участие на артисти. Това също увеличава броя на нашите потенциални клиенти, защото докато децата играят, родителите могат да си почиват в зоната за хранене", казва още Теодор Кулев.
Големият бизнес развива малкия
"Чрез сътрудничеството с Kaufland получаваме шанс за нов асортимент и предложения, които след като разработим и подобрим, могат да влязат в употреба дори и в ресторантите ни. Там също имаме меню тип "фастфуд", което е заимствано от "Парчето".
Теодор Кулев споделя, че бизнесът не е никак лесен, всеки ден е в обектите, за да следи работата, но неговият характер му помага да се сблъсква лесно с трудности. Той признава, че при следваща възможност, в която се открие свободно място в атрактивен филиал, би отворил и нов обект за бързо хранене, в който всеки да се радва на парче вкусна пица или бургер.