🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бързото развитие на "бързата храна"

Сътрудничеството с Kaufland ни дава шанс да правим бизнес на топ локации, казва Теодор Кулев, един от собствениците на "Парчето"

Теодор Кулев, един от собствениците на варненската верига заведения "Парчето"
Теодор Кулев, един от собствениците на варненската верига заведения "Парчето"
Теодор Кулев, един от собствениците на варненската верига заведения "Парчето"
Теодор Кулев, един от собствениците на варненската верига заведения "Парчето"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Фастфуд индустрията се развива все повече в България и задържа интереса на хората от години, но и задължава търговците да бъдат все по-конкурентни в своите предложения. Изследване на "Нилсен Адмосфер България" и "Български национален панел" от 2020 г. показва, че 60% от българите посещават няколко пъти месечно ресторанти за бързо хранене. От традиционните пици на парче до различни комбинации и рецепти за дюнери и бургери, заведенията вече предлагат още по-богат асортимент. С него те отговарят на търсенето на хора от всякаква възраст, забързани в своя динамичен начин на живот и търсещи нещо вкусно, модерно, но и на достъпни цени.

Една от набиращите все по-голяма популярност вериги за бързо хранене в морската ни столица е заведението "Парчето". Собствениците Теодор Кулев и Илтер Хилмиев имат опит в ресторантьорството със сезонни заведения до Варна, където добиват знания за вкусовите предпочитания на хората и управлението на подобен тип бизнес.

"Парчето" предлага широк избор от пици, дюнери, бургери и хрупкави изкушения от пилешко месо, събирайки хора от всякаква възраст и профил, защото отваря вратите си в топ локации във Варна, а именно под шапката на най-голямата търговска верига Kaufland.

Началото на сътрудничеството между Kaufland и Теодор Кулев започва през 2020 г. в разгара на пандемията от коронавирус, когато представител на ритейлъра проявява интерес към изключително вкусните пици, които е опитал в друго заведение на Кулев. Така две години по-късно обектите отварят врати. Първият започва да посреща клиенти през април 2022 г., а само след няколко месеца, през октомври 2022 г., отваря и вторият обект от същия бранд, специализиран в приготвяне на фастфуд. Промяната на традиционните модели на тези заведения е наложителна и храната в заведението се приготвя на място, което подпомага изграждането на доверие в отношението на потребителите към този тип хранене. Освен това в последните години в България все повече нараства интересът на хората към италианската кухня и най-вече към пицата, което обуславя и фокуса на бизнесмена.

Откъде идва името "Парчето"

"Името "Парчето" се наложи съвсем естествено от клиентите. Масовият ни продукт е пица на парче, а именно пица "Парчето" е и най-популярният ни продукт, защото е по наша рецепта и е изключително богата откъм съставки. Популярни сме както с пиците си на парче, така и с пиците в семеен размер с диаметър 60 см", споделя Теодор Кулев, един от собствениците.

За да се доближи до предпочитанията на всеки клиент, заведението дава възможност и за собствено участие в приготвянето с добавки на различни продукти, както и за задължителната в търговията онлайн поръчка.

Теодор Кулев споделя, че тайната от кухнята е специалният микс от три сирена, който използват, за да направят още по-вкусни пиците и бургерите. Рецептата за тестото на пиците се изпълнява всяка сутрин от един и същ пицар и за двата обекта, с което се гарантира качеството и едновременно с това се запазва тайната й.

"Стараем се да използваме български продукти, но често се налага да включваме и италиански, като отличителните доматен сос и моцарела", допълва собственикът, който вярва, че именно те придават типичния италиански вкус на пиците в "Парчето".

В двата обекта работят общо 16 души, които преминават специално обучение, за да изпълняват стандартите и технологията на заведението, разказва бизнесменът.

Ключовите локации са в основата на успеха

Това, което помага на бизнеса да се развие, е ежедневният човекопоток, който има в хипермаркета. По думите на Кулев във всяка от локациите им, на метър и половина от витрините им, ежедневно преминава клиентопоток от над 3000 души. "Именно тук е и нашата задача - да успеем да ги привлечем с апетитни предложения, подходяща визия и правилна ценова политика", казва той.

"Изключително доволни сме от партньорството си с Kaufland и възможността да бъдем част от стратегията за развитие на такава мащабна компания. В хипермаркета в кв. "Трошево" има и невероятен детски кът, който веригата направи при модернизирането на зоната за наематели през 2022 г., разположена на повече от 1200 м². За нея беше направена огромна инвестиция и тя се превърна в любимо място за посещение от деца и техните родители. Отделно Kaufland организират и културни мероприятия в същата зона - например куклени театри, анимации или участие на артисти. Това също увеличава броя на нашите потенциални клиенти, защото докато децата играят, родителите могат да си почиват в зоната за хранене", казва още Теодор Кулев.

Големият бизнес развива малкия

"Чрез сътрудничеството с Kaufland получаваме шанс за нов асортимент и предложения, които след като разработим и подобрим, могат да влязат в употреба дори и в ресторантите ни. Там също имаме меню тип "фастфуд", което е заимствано от "Парчето".

Теодор Кулев споделя, че бизнесът не е никак лесен, всеки ден е в обектите, за да следи работата, но неговият характер му помага да се сблъсква лесно с трудности. Той признава, че при следваща възможност, в която се открие свободно място в атрактивен филиал, би отворил и нов обект за бързо хранене, в който всеки да се радва на парче вкусна пица или бургер.