През 2023 г. в "Кауфланд България" са продадени 64 млн. бройки хляб и хлебни изделия

85% от тях са от български доставчици, като най-търсен е хляб "Добруджа"

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2023 г. в хипермаркетите на "Кауфланд България" (Kaufland) са продадени 64 млн. бройки хляб и хлебни изделия. Веригата предлагат 165 артикула хляб и хлебни изделия, като 85% от тях са от български доставчици, съобщи Иван Чернев, изпълнителен директор на компанията.

Компанията обяви, че е първата в страната, която сертифицира качеството на артикулите от пекарната си. Сертификацията се извършва от независимата организация "TÜV Nord България" и засега включва 11 продукта - различни видове хляб, тестени изделия и закуски, като броят им ще се увеличава.

Най-търсен - хляб "Добруджа"

Интересът към пакетирания хляб в магазините на веригата се е повишил с 12% през 2023. С близо 20% расте търсенето на прясно изпечени продукти от тесто, а покупката на продукти от пекарната на "Кауфланд" нараства с 19%. Най-продаван е хляб "Добруджа", баницата се купува целогодишно, но особено много около празници. Увеличава се и интересът към нови вкусове печива.

В топ 3 на най-продаваните продукти от пекарната на "Кауфланд" са кроасан с масло, баничка със сирене, бяла багета. Следват хляб със семена и донът с шоколад.

Критериите за избор на хляб и хлебни изделия са: свежест, цена, разнообразие. Важни са също външният вид, качество, вкус, срок на годност, подредба на витрината на магазина.

Контрол в четири стъпки

За да получат сертифициране, продуктите преминават през 4-степенен контрол на качеството. Той включва изследвания в независими акредитирани лаборатории; проверка за съответствие със спецификацията на продукта; изненадващи проверки на място в предприятието производител; проверки чрез тайни клиенти, които избират продукти за тестване. Сертификацията дава гаранция за постоянство в качеството и безопасността на продуктите, обобщи Стоян Йотов, управляващ директор на "TÜV Nord България".

През последните две години "Кауфланд България" защити няколко ключови сертификата за качество, сред които каймата и мляното месо от собствените марки "Брей!" и "Шеф Месар", както и пет от пакетираните месни продукти "Брей!". През 2022 г. витрината с обслужване в хипермаркета в столичния квартал "Банишора" също бе сертифицирана от TÜV. Kомпанията сертифицира и част от ключовите дейности, извършвани във фирмения логистичен център. През 2023 веригата е инвестирала над 1 млн. лв. в тестване на качеството на своите продукти, показва фирмената статистика.

Пазар

Производителите на хляб в страната, регистрирани в Агенцията по безопасност на храните, са над 830. Конкуренцията е огромна и разнородна между хлебозаводи, които мерят годишната си продукция в тонове, местни цехове без големи поточни линии, занаятчийски пекарни.

В същото време потреблението на хляб пада. През 2012 консумацията е 101.1 кг годишно на човек от населението, а през 2022 - 78.2 кг, отчита официалната статистика. Към предизвикателствата пред бизнеса с хляб се прибавят и познатите сътресения от скока на суровини и енергоносители. За разлика от други сектори в хранителния бранш обаче хлебопроизводителите получиха желаната от тях нулева ставка на ДДС.