🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

I DO Design на Integrated Systems Europe 2024

Росен Кръстев - собственик на I DO Design, J Point, J Point +

Екипът на I DO Design
Екипът на I DO Design
Екипът на I DO Design
Екипът на I DO Design
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Росен Кръстев е собственик на серия български компании, включително лидери като I DO Design, J Point, J Point +, както и на брандовете от печатната група J Point Group. Основоположникът на холдинга I DO Design представи България на изминалото 20-о издание на най-голямото изложение за аудио-визуални системи и интеграция ‒ Integrated Systems Europe 2024.

I DO Design представи ADORE - иновативна дигитална витрина, чрез която презентира както дейността си, така и актуални възможности за интегриране на дигиталните технологии в съвременния retail сектор, и сподели ангажимента си към иновациите в индустрията.

Каква бе основната цел, която I DO Design си постави в хода на участието си в изложението Integrated Systems Europe 2024, и с представянето на какви технологии в рамките на формата я постигна?

Най-важното, което I DO Design си постави с този проект, бе да представим идея, чиято реализация да демонстрира актуални възможности за интегриране на дигитални технологии в представянето на продукти в съвременния ритейл сектор. По-конкретно - проектът третира разработено от нас решение за дигитална витрина. Тази дигитална витрина съдържа в себе си както физически декорации, т.е. парфюмната бутилка, заедно със съответните детайли, така и режисиран видеоматериал, което подсилва ефекта от цялостното представяне на този тип продукти.

Каква е ролята на аудио-визуалните системи при изграждането на съвременни визуални решения в интериора и какви предимства носят те за клиента?

Аудио-видео посланието е ежедневие на съвременната комуникация. Моето наблюдение е, че повечето хора - не само млади, но и на средна възраст, консумират основно видеосъдържание. Още повече комуникацията в социалните мрежи се осъществява основно чрез видеа, включително когато хората правят покупка, информират близък човек или просто презентират нещо - те правят кратко видео с телефона си и го споделят. Разбира се, това съдържание се придружава от допълващ текст. Това е причината аудио-визуалният ефект да се превърне в задължителна част на една ритейл презентация.

Предимствата за клиента са, че се дава практически една максимално пълна информация за продукта, подкрепена с емоционално съдържание. По мое наблюдение клиентът пазарува емоционално, а не рационално, разбира се, всеки спрямо своята, така да се каже, таргет възможност. Решението за покупка основно идва на база емоция и в тази ситуация аудио-визуалната подкрепа на място на продажбата е нещо, което определено ще въздейства в посока покупка.

Какви стратегически изисквания и предизвикателства стоят пред вас при проектирането и изпълнението на комплексни решения за големите играчи в ритейла, като например търговски комплекси?

Комплексният ефект, който отразихме в проекта ADORE, представен на ISE 2024, e съвместна работа, от една страна, на графични дизайнери, от друга, на технически инженери, които комбинират един, два или три LED екрана или пък друг тип устройства в една обща картина, така че да постигнат силен визуален ефект. И не на последно място - видеопроизводството, за което разчитаме на външни доказани автори. Проектът ADORE е разработен с Любомир Сергеев, едно от най-разпознаваемите имена зад обектива. В този контекст изпълнението на една такава комплексна задача събира много и различни специалисти, а за да може постигнатият ефект да бъде наистина завладяващ, е необходима синергия помежду им.

В проектите си целим максимално оживяване на различни пространства, като с това излизаме от стандартния видеоформат, и показваме как всеки детайл би могъл да бъде екран. Този екран автоматически изисква допълнителна работа върху това видеосъдържание, така че то да стане адекватно към формата, в който влиза, и да изпълни функцията си максимално ефектно.

Към днешна дата в текущите ни проекти като един по-достъпен начин за визуално рекламиране и позициониране на продукти и услуги компаниите I DO Design и J Point предлагат на своите клиенти набор от LED пана в различни форматни рамки и с различна резолюция на излъчване, предоставени под наем и с осигурен многостепенен сервиз. Това са множество екрани, при които освен рентване за период от време ние предлагаме създаване на видеосъдържание или преоразмеряване на готово (ако има такова). Също така поемаме ангажимент по логистиката, инсталацията, както и поддръжката по време на събитието или съответната промоция.

Какъв е вашият подход при създаване и утвърждаване на уникална визия и идентичност в съвременната конкурентна среда, особено при интегрирането на различни технологии и материали?

Подходът ни не е по-различен от този при създаването на една рекламна кампания, тоест ние преминаваме през брейнсторминг, който практически, за разлика от една стандартна рекламна кампания, вече включва един по-голям набор от специалисти, всеки със своя експертен опит и насоченост. Процесът е малко по-дълъг, защото при иновативните разработки се разчита много повече на въображение, отколкото на опит, и най-интересното в това е, че крайния резултат го виждаш, когато всичко е създадено.

Какви са вашите впечатления като изложител и как бихте оценили потенциалните възможности за подобряване на клиентското изживяване, като отчитате нарастващото значение на дигиталните технологии?

Моето впечатление е, че тази година технологично не бяха показани някакви съвършено нови технологии както в аудио и видео, така при LED и LCD мониторите, но пък за сметка на това все повече се залага на иновативна комбинация между видеосъдържание, изключително високо качество екрани и както казах в началото за нашия проект, комплексно въздействие.