🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Националната туристическа реклама през зимата ще е фокусирана върху българите; Промени в етичния кодекс за реклама и търговска комуникация; Николай Бойков е новият управител на All Channels | PR; Реклама в помощ на конкуренти и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Националната туристическа реклама през зимата ще е фокусирана върху българите

Промотирането на България като туристическа дестинация през зимата ще се осъществява основно онлайн, разчитайки на гъвкави и иновативни подходи, пише "Дневник". Усилията на Министерството на туризма в рекламата през настъпващия зимен сезон са насочени преобладаващо към вътрешния пазар и съседните страни. Мото на кампанията ще бъде "Зимните спортове укрепват Вашето здраве".

От традиционните пазари на България за зимен туризъм най-неблагоприятни са очакванията за Русия, Израел и Великобритания. Разчита се и на туристи от съседните държави при благоприятна епидемична обстановка.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Браншови организации започват работа по сформирането на индустриален комитет

Рекламите браншови организации Interactive Advertising Bureau, Bulgaria (IAB Bulgaria), Българска асоциация на рекламодателите (БАР) и Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) започват съвместна работа по сформирането на общ индустриален комитет (JIC) за подобряване на мониторинга на българските сайтове. Новата структура с работно име BIB Digital цели да бъде установена до средата на следващата година, а в края на 2021 г. да започне работа по организирането на конкурс за доставчик на данни за мониторинг на трафика на интернет сайтове и рекламните инвестиции в дигиталните медии.

Паралелно подобна дискусия се води между БАР, БАКА и големите телевизионни групи в страната. Целта е установяването на потребителски комитет, който да избере един доставчик, който да мери телевизионната аудитория на пазара. Към момента обаче консенсус все още няма.

Повече тук>>

Промени ветичния кодекс за реклама и търговска комуникация

Националният съвет по саморегулация (НСС) редактира Националните етични правила за реклама и търговска комуникация, като обособи четири нови специфични комуникационни раздела с предписания и правила за работа. Сред тях са "Търговски промоции", "Спонсорства", "Директен маркетинг" и "Твърдения относно околната среда в търговската комуникация".

От НСС публикуваха и допълнителни препоръки за маркетинг чрез влиятелни личности, които засягат най-вече поведението и работата на лидерите на мнение в социалните мрежи. Основно в тях е дефинирането на съдържанието, създадено от лидери на мнение и обозначаването му като такова. Разписани са и конкретни правила за управлението му и носене на отговорност за споделеното съдържание.

Николай Бойков е новият управител на All Channels | PR

Изпълнителният директор на комуникационната група All Channels Group Николай Бойков застава начело и на PR звеното на групата. До ноември тази година позицията се заемаше от Иван Янакиев, който "напуска All Channels Group, за да се впусне в нови предизвикателства", пишат от агенцията в съобщение до медиите. Целта на Николай Бойков на новата позиция ще бъде да интегрира PR комуникациите с другите комуникационни решение, част от портфолиото на групата. All Channels започва работа преди 19 години, когато отваря врати единствено като PR агенция, а през годините разширява услугите си до пълно комуникационно обслужване.

Медийният регулатор иска да има изискване за професионален стаж за шефовете на БНР и БНТ

Съветът за електронни медии (СЕМ) обсъди и приветства част от промените в Закона за радио и телевизия (ЗРТ), с които се променя начинът на финансиране на обществените медии, но има забележки към някои от разписаните нови правомощия на регулатора. От СЕМ смятат, че трябва да има изискване за професионален стаж вместо само за трудов към главните директори на двете обществени медии - БНТ и БНР, пише "Дневник".

От регулатора категорично не приемат определянето му като администратор на държавни помощи. От СЕМ предлагат в ЗРТ да залегне основание за прекратяването на лицензия на лице, което е в несъстоятелност или е в производство по обявяване в несъстоятелност или в ликвидация.

Повече за позицията на регулатора може да прочетете тук>>

Нов сайт със съдържание, насочено към ЛГБТ общността

Новата онлайн платформа Out.bg публикува информационно и новинарско съдържание, свързани с ЛГБТ общността (лесбийки, гей, бисексуални, трансджендър) от България и по света. Основатели на проекта са групата Independent Media, в която влизат сайтовете dsport и dnews, и фондация Single Step. Главен редактор на онлайн изданието е Коста Каракашян. Сайтът представя различни лайфстайл рубрики, а в съобщение до медиите от Out.bg пишат, че до края на годината ще стартират онлайн предавания и дигитални формати. В допълнение всеки месец от изданието ще разработват различна основна тема и дигитална корица.

Дигитален бизнес

Apple, Facebook, Amazon и Google отчетоха рекордни печалби

Amazon продължава да бъде един от най-големите победители в пандемията. Продажбите на интернет гиганта достигнаха 96.1 млрд. долара за третото тримесечие - с 37% повече от същия период на 2019 г., пише "Дневник".

Общите приходи на Facebook за периода, които се състоят предимно от продажби на реклами, са се увеличили с 22% до 21.47 млрд. долара.

В Google приходите са нараснали с 14% на годишна база, което помогна на печалбите да скочат с 59% до над 11 млрд. долара. Продажбите на реклами се увеличават във всички региони и отрасли и представляват 80% от приходите на компанията майка Alphabet.

Продажбите на Apple достигнаха 64.7 млрд. долара, което е малко повече в сравнение с предходната година, тъй като продажбите на лаптопи и таблети нараснаха.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Реклама в помощ на конкуренти

Веригата за бързо хранене Burger King неведнъж се е комуникирала през кампании, включващи нейни преки конкуренти. Обикновено те включват хумористични слогани и илюстрации. Този път обаче Burger King избра различен подход в помощ на конкурентите си, агитирайки хората да купуват от тях. Кампанията започна във Франция, след като страната обяви нов локдаун. Веригата за бързо хранене публикува реклами във френските печатни издания L'Équipe и Le Journal du Dimanche със слоган "Поръчвайте от Mcdonald's". Той продължава: "Никога не сме мислили, че ще ви помолим да направите това, но ресторантите, които осигуряват работа на хиляди служители, имат нужда от вашата подкрепа в момента." В публикациите пишат още, че да си вземеш Wooper винаги е най-доброто решение, но поръчката на BigMac не е чак толкова лошо нещо. Редица публикации на Burger King в социалните мрежи окуражават потребителите да си поръчват също от конкурентни вериги като KFC, Pret a Manger, Domino's, Subway и др. Кампанията е дело на агенцията Buzzman.

Свободни позиции:

"Икономедиа" обяви вакантна позиция за дизайн директор.

Matrix IT Global and Services Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

proof. обяви вакантна позиция за акаунт.

Havas обявиха вакантна позиция за Senior digital executive.

365labs обяви вакантна позиция за старши дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]