🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 октомври)

Защо подаде оставка директорът на БНР; Рекламата на България пред света; Бизнес организации искат по-достоверни данни за тв аудиторията в България; Facebook пусна услугата си за запознанства в Европа

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Защо подаде оставка директорът на БНР?

Пред БНР Андон Балтаков заяви, че предложените от Министерството на културата промени в Закона за радиото и телевизията, които бяха публикувани на 19 октомври за обществено обсъждане, не отговарят на промените, по които представители на националното радио и други експерти са работили през последните месеци. Според Балтаков от предложения за обществено обсъждане текст липсва уредба за това как ще се управляват двете медии и какъв ще е мандатът на управителните им съвети.

Андон Балтаков се срещна със СЕМ и двете страни са единодушни, че медийното законодателство има нужда от цялостна ревизия. Балтаков има време до края на месеца да размисли дали иска да оттегли оставката си. Ако той не се откаже от нея и медийните надзорници я приемат, това би означавало нова криза в БНР и месеци на нестабилност.

Повече за това как се стигна дотук и какъв беше отзвукът от решението на Балтаков може да прочетете тук>>

Шест медийни организации призоваха собственика на bTV да гарантира свободата на журналистите

Международният институт за пресата (IPI) и още пет големи журналистически организации излязоха с отворено писмо до чешкия милиардер Петр Келнер, в което призовават да не се меси в редакционната политика на медиите, в които има контролен пакет. На 13 октомври неговият инвестиционен фонд PPF Group финализира сделката по придобиването на медийния конгломерат Central European Media Enterprises, който управлява над 30 телевизионни компании в България, Чехия, Румъния, Словакия и Словения, включително и българската bTV.

"Това се случва в момент, когато свободата на медиите и независимата журналистика са под сериозен натиск в Централна и Източна Европа, включително във всяка от петте гореспоменати страни", отбелязват организациите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Бизнес организации искат по-достоверни данни за тв аудиторията в България

Американската търговска камара в България и Сдружението за модерна търговия публикуваха позициите си относно данните за измерване на телевизионната аудитория в България. В тях те най-общо подкрепят започналата инициатива на пазара за подобряване на отчетността и достоверността на пийпълметричните данни и предлагат идеи как това да се случи. Двете организации заедно представляват някои от най-големите рекламодатели в страната, чиито инвестиции в телевизия зависят пряко от тези данни. Към момента пазарът работи със системата на ГАРБ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Хендрик Зитих: Дистрибуцията на печатни медии в някои страни изчезна

"В тези времена на криза е особено важно гражданите да получават коректна информация. Журналистите и медиите играят жизненоважна роля за това. В сегашния контекст сериозните и достоверни медии са още по-важни, защото настоящата пандемия е и инфодемия, при която се разпространява огромно количество невярна информация", каза Хендрик Зитих, ръководител на регионалното програмно бюро на Медийна програма за Югоизточна Европа на германската фондация "Конрад Аденауер", по време на откриването на ежегодната медийна конференция South East Europe Media Forum (SEEMF).

От германската фондация също така отбелязват някои силно негативни тенденции в медийния пейзаж на региона, като например, че финансирането на медиите е станало много по-трудно. На форума беше отбелязано, че и без това малките рекламни пазари в Югоизточна Европа са станали още по-малки от финансова гледна точка, а върху някои рекламодатели се упражнява политически натиск да не работят с определени неудобни издания.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламата на България пред света

Комуникационната група Havas представи нова туристическа рекламна кампания на България, която е резултата от спечелената държавна поръчка през есента на 2019 г. Проектът включва видеа на различни тематики - сезонни спортове, култура, туризъм, кулинария и др., като от агенцията коментират, че всяко видео има английска и българска версия, както и различна времетрайност - 15 секунди, 30 секунди и 1 минута, пригодени съответно за различни комуникационни канали. Проектът включва общо 54 телевизионни клипа, 18 радиоспота, 92 варианта на ключови визии, 654 броя уеб банери и др., както и виртуален сървър за тях.

Кампанията е насочена към целеви туристически пазари за страната, сред които Гърция, Сърбия, Северна Македония, Румъния, Турция и др. "Целта е позициониране на бранда България в съзнанието на туристите, които търсят пълноценна почивка и вълнуващи изживявания с добро съотношение цена - качество, в цялото многообразие и туристически възможности на дестинацията", коментират пред "Капитал" от Havas.

Събитие: Q/A сесия за "Effie България"

Агенции и рекламодатели могат да участват в конкурса "Effie България", който оценява ефективността на рекламните кампании през годината, най-късно до 25 ноември. Традиционно едно от препятствията за участниците е подготовката на заявките им за конкурса. В тази връзка организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) организират онлайн сесия с въпроси и отговори. Те ще се базират на публикуваното миналата седмица обучително видео за подготовка на заявки за конкурса. Сесията ще се проведе на 27 октомври от 16 часа във Facebook.

Повече за събитието може да видите тук>>

Дигитален бизнес

САЩ обвиниха Google в незаконен монопол в търсенето и онлайн рекламата

Правителството на САЩ повдигна обвинение срещу Google, обвинявайки компанията в нарушаване на законите за конкуренцията, за да запази монопола си върху търсенето в интернет и онлайн рекламата, пише "Дневник". Правителството заяви, че Google има почти 90% от всички общи заявки за търсене в САЩ и почти 95% от търсенията от мобилни устройства. Съдебният иск на Министерството на правосъдието може да доведе до разпадане или принудително разделяне на емблематичната компания. Подобен изход обаче далеч не е сигурен и вероятно делото ще отнеме години.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook пусна услугата си за запознанства в Европа

Социалната мрежа Facebook обяви в сряда, че ще направи услугата си за запознанства - Facebook Dating, достъпна в 32 европейски държави, след като пускането беше отложено по-рано тази година поради регулаторни проблеми, пише "Дневник". В публикация в блог Кейт Орсет, продуктовият мениджър на Facebook Dating, заяви, че потребителите могат да изберат да създадат профил за запознанства и могат да го изтрият по всяко време, без да изтриват своите акаунти във Facebook. Facebook Dating беше пуснато в САЩ през септември миналата година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Coca-Сola с 30% по-ниски рекламни инвестиции през третото тримесечие

Безалкохолният гигант Coca-Сola обяви, че е съкратил 30% от рекламния си бюджет през третото тримесечие на 2020 г. в сравнение със същия период година по-рано. "На база на това, което виждаме по света, очаквам четвъртото тримесечие да продължим да правим целенасочени инвестиции на онези пазари, където има смисъл", коментира главният финансов директор Джеймс Куинси, цитиран от изданието Campaign.

През април Coca-Сola обяви, че преустановява глобалната си рекламна комуникация за неопределен период от време като следствие от пандемията от коронавирус. Няколко месеца по-късно пък от компанията обявиха, че ще фокусират ресурсите си върху малко, но големи брандове от портфолиото си.

Повече тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]