🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 септември)

Приходите от тв права в българския футбол са силно подценени; YouTube премахна 1 млн. видеа с дезинформация за ковид-19; Axel Springer ще придобие Politico за 1 млрд. долара и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Приходите от тв права в българския футбол са силно подценени

Приходите през 2018 г. на 14-те български футболни отбора в "елитната дивизия" са 42 млн. евро, което ни поставя на 30-о място в Европа според доклад на Института за пазарна икономика.

Проблемът според проучването е в лошо развитите канали за приходи на клубовете, като на първо място са тв правата. Само 7% от приходите на отборите идват от телевизионни права. Това е твърде ниско в сравнение с Румъния и Турция, чиито приходи от тв права формират близо 40% от общите им постъпления. Миналата година БФС обяви, че мачовете ще останат в каналите на "Нова броудкастинг груп" за още пет години на цена от 6.5 млн. лева без ДДС.

Повече за ситуацията в българския футбол, прочетете тук>>>

БНТ с нов съботно-неделен блок

На 11 септември по БНТ започва ново предаване "Говори сега", с водещ Мая Костадинова. От телевизията заявяват, че всеки уикенд от 17 до 19 ч., ще предлагат на зрителите програма с коментари и интервюта от най-важните новини и събития от седмицата. Журналистическата кариера на Костадинова минава през различни телевизии, сред които PRO.BG, bTV Action, ТV7 и "Канал 3", а последно води неделно предаване по "Нова телевизия".

Дигитален бизнес

YouTube премахна 1 млн. видеа с дезинформация за ковид-19

Видеоплатформата YouTube премахна над 1 млн. видеа, съдържащи невярна информация относно ковид-19. В свой пост главният директор на YouTube Нийл Махон пише: "Дезинформацията се е преместила от маргиналната към мейнстрийм културата. Вече не се съдържа в запечатаните светове на отрицателите на холокоста, а се простира във всеки аспект на обществото." Махон обяви, че в YouTube работят върху увеличаването на информацията от надеждни източници.

Както Facebook, така и YouTube бяха подложени на особен контрол заради политиките си относно дезинформацията на здравето по време на пандемията. И двете платформи досега отказват да разкрият подробности за това как се разпространява дезинформацията за ваксините и здравето или колко потребители се сблъскват с нея.

Великобритания иска да излезе от европейските регламенти за "бисквитките"

Рекламното проследяване на предпочитанията на потребителите чрез т.нар. бисквитки (cookies) е разрешено за всяка страна - членка на ЕС. След Brexit британците искат да забранят част от тези политики в страната си. От министерството на цифровизацията обясняват, че голяма част от бисквитките са ненужни.

Британското правителство заяви, че иска да промени правилата за защита на личните данни, приети от Великобритания като страна - членка на ЕС, и да премине към партньорство със Съединените щати, пише "Дневник".

Прочетете още по темата>>>

Порното очевидно продава

Миналата седмица платформата OnlyFans обяви, че ще забрани порнографското съдържание, но бързо се отказа от промените.

Секс инфлуенсърите в OnlyFans са донесли на бизнеса милиарди долари и много от активните потребители твърдят, че новите политики са нечестни за тях, тъй като са помогнали на компанията да стане известна, а в замяна тя почти ги е изгонила. Казусът покрай платформата показа непознатия до момента свят на парите в порно индустрията. Промяната трябваше да настъпи на 1 октомври, но миналата сряда OnlyFans увери своите създатели, че този тип съдържание ще продължи да присъства в платформата.

Медиен бизнес

Axel Springer ще придобие Politico за 1 млрд. долара

Германският медиен конгломерат Axel Springer ще придобие и останалите 50% от базираната във Вашингтон медиа Politico. В момента Springer притежава половината от капитала. Сделката, която се очаква да приключи до края на годината, се оценява на повече от 1 млрд. долара. Това ще бъде едно от най-скъпите медийни сливания, еквивалентно на пет пъти годишните приходи на Politico.

Повече за сделката прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Дейвид Дрога става изпълнителен директор на Accenture Interactive

През 2018 г. консултантската компания Accenture придоби една от най-емблематичните рекламни агенции - Droga 5. Сега Дейвид Дрога, основател на творческата агенция, ще заеме поста на главен изпълнителен директор на звеното Accenture Interactive и ще продължи да работи като криейтив председател. Преди това в продължение на десет години управленската позиция заемаше Брайън Уипъл, който сега се пенсионира и напуска консултантския гигант.

Пандемията направи рекламата на потребителските стоки по-важна от всякога

Рекламният бизнес се оказа един от малкото печеливши от последствията на пандемията. Достигането до възможно повече потребители и утвърждаването на марките сред обществото станаха ключови за финансовите резултати по време на локдауните.

Марк Рид, изпълнителният директор на WPP, заяви, че наред с технологиите и фармацевтичните продукти опакованите потребителски стоки са били сред най-устойчивите индустрии по време на пандемията. Той смята, че новите облагодетелствани от стойността на рекламата вече осъзнават необходимостта да инвестират в този сектор.

Още по темата>>

Все още няма коментари
Нов коментар