🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 октомври)

Христо Христов в интервю за медийната среда в България, "Нестле България" ще работи с "От-до консулт"; Топ 10 на най-гледаните филми в Netflix; Spotify с кампания за набиране на рекламодатели

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Христо Христов, "Дарик радио": Натискът в медиите започва от репортерите, а не отгоре

В интервю за "Дневник" новият главен изпълнителен директор на "Дарик радио" Христо Христов коментира медийната среда в страната, която по думите му е отражение на разделеното общество. Според него проблемът се корени до голяма степен в "автоцензурата, при която журналистите и репортерите сами спират да задават по-критични въпроси от страх да не бъдат нахокани и обвинени, че са твърде критични, твърде остри или че няма да бъдат поканени на дадена пресконференция". По думите му хората, които искат да окажат влияние върху медийното съдържание, отиват при репортерите и редакторите, които заплашват конкретно. "Не оставам с впечатлението, че се пробива през върха", казва още новият главен изпълнителен директор.

Според Христов бизнес интересите му са насочени към дигитални медийни компании. "Това е нещо, което разбирам и в тази насока много бързо мога да разраствам. Аудиоформатът расте по целия свят и оттам нататък се разбива на две части. Едната е броудкаст, другата е диджитъл. Единствено информационно радио може да развие диджитъл частта", допълва той.

Цялото интервю може да прочетете в сайта на "Дневник">>>

"Репортери без граници" за България: Медиите да бъдат санкционирани, ако не декларират финансиране

След посещението на Павол Шалай, ръководител за Европейския съюз и Балканите на "Репортери без граници", той отправи редица препоръки за защита на свободата на словото в страната ни.

По време на посещението си Шалай се е срещнал с представителите на различни партии от българския парламент, които е апелирал "да превърнат надеждността на информацията в ключов въпрос в кампаниите си". Освен това той призова Министерството на културата да създаде прозрачна и справедлива система за разпределяне на държавната реклама, както и да бъдат санкционирани всички медии, които не спазват законовите си задължения да декларират приходите си от публично финансиране.

Повече за посещението на Павол Шалай от "Дневник">>>

"Нестле България" ще работи с "От-до консулт" за корпоративните си комуникации

С прессъобщение до медиите от "Нестле България" обявиха, че започват партньорство с PR агенцията "От-до консулт" за корпоративните си комуникации. Преди това компанията дълги години работи с APRA Porter Novelli. Освен нов партньор от "Нестле България" ще заложат и на нов модел на работа, при който "От-до консулт" ще отговаря за основните корпоративни комуникации, а за отделните проекти компанията, които по думите им са над 15 на година, ще провежда конкурси за избор на агенция. Участниците в тях са предварително одобрени, като списъкът включва обслужващата "От-до консулт", APRA Porter Novelli, All Channels Communication и Pr2, коментират от компанията пред "Капитал".

Васил Шкутов и Илия Григоров са новите криейтив директори в екипа на guts&brainsDDB

Агенцията guts&brainsDDB разширява творческия си екип с Васил Шкутов и Илия Григоров. Така творческите директори стават общо четирима заедно с Васил Петраков и Йордан Жечев. Григоров става творчески директор от позиция заместник творчески директор в агенцията. Шкутов се завръща в агенцията, като кариерата му преди това минава през bTV като старши копирайтър и през Noble Graphics.

Центърът за анализ и кризисни комуникации: липсата на адекватна информационна кампания за ваксинацията е тежък комуникационен и политически провал

Десет месеца след стартирането на ваксинацията срещу ковид-19 в страната центърът за анализ и кризисни комуникации, основан от специалистите Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков, публикува критично становище относно информираността на гражданите и липсата на мерки от страна на управляващите.

Част от препоръките им включват приоритизиране и създаване на информационен борд, който професионално да поеме комуникацията по ваксинационната кампания в страната. "Липсата на нормална комуникация ражда чудовища. Пред нас е многолико чудовище, изтъкано не само от вируса SARS CoV-19, но и от невежество, фалшивите новини и липса на политическа воля", пише още в доклада.

Спас Спасов от "Дневник" и "Капитал" получи голямата награда за достъп до информация

Спас Спасов, журналист на "Дневник" и "Капитал", получи голямата награда на Програма "Достъп до информация" "Златен ключ" с признание за най-добър журналистически материал, свързан с достъпа до информация. Наградите се раздават от Програма "Достъп до обществена информация" всяка година на 28 септември - Международния ден на правото да знам.

Повече по темата, както и списъка с всички наградени на сайта на "Дневник">>>

Съдът осъди Валери Симеонов за клевета срещу журналисти от bTV

Осъден за клевета срещу бившия водещ на сутрешния блок Антон Хекимян и бившия директор на "Новини и актуални предавания" Венелин Петков, Валери Симеонов, лидер на НФСБ и бивш вицепремиер, трябва да да плати по 8 хил. лв. на двамата журналисти. Той нарекъл двамата журналисти "корумпирани". Решението е на Софийския градски съд и не е окончателно и може да бъде обжалвано на по-горна инстанция.

Повече информация на сайта на "Дневник">>>

Агенцията MSL Sofia представи инструмента PR Brand Acceleration

PR агенцията MSL Sofia, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", представи вътрешно разработения инструмент за измерване на резултати от кампании PR Brand Acceleration. Методологията стъпва на три основни показателя - медийно отразяване, оценка на резултатите и представянето на бранда и цялостна PR оценка и измерване на стойността на кампанията. "Методологията и инструментът са полуавтоматизирани" коментира пред "Капитал" Ива Григорова, директор "PR бизнес", и допълва, че с MSL PR Brand Acceleration се оценяват индивидуални PR кампании и дългосрочни PR. "Такъв анализ и оценка препоръчваме да се прави два пъти в годината", казва още тя. Решението е достъпно както за клиенти на MSL Sofia, така и за брандове, които не са част от портфолиото им.

Дигитален бизнес

YouTube ще блокира всяко антиваксърско съдържание

Платформата за видеосподеляне YouTube ще премахва всяко съдържание, което съдържа невярна или непотвърдена информация за ваксините. Такива например мога да бъдат твърдения, които споделят, че ваксините причиняват хронични здравословни проблеми, пише "Дневник". Мат Халпин, вицепрезидент на YouTube, твърди, че ще се забраняват публикации на известни антиваксъри и ще се закриват популярни в такива среди видеоканали.

Повече от "Дневник">>>

Проучване на Facebook: Профилите на популярните личности в Instagram правят по-нещастни последователите им

Големите звезди в социалните мрежи като Ким Кардашиян и Джъстин Бийбър са сред известните личности, чиито последователи в Instagram се чувстват потиснати. Това установява вътрешно проучване на Facebook, разкрито от Wall Street Journal. Изследването анкетира 100 хил. души през март и април 2020 г. в девет държави, включително САЩ, Австралия и Бразилия, и повдига въпроси около въздействието на онлайн знаменитостите върху хората.

От изтеклите данни редица световни издания излязоха с материали, които констатират, че Facebook знае, че приложенията му увреждат психичното здраве на тийнейджърите.

Netflix показа своите топ 10 най-гледани предавания и филми

Netflix показа десетте най-популярните предавания и филми по брой часове, които хората са прекарали в гледане през първия месец от излизането им. Най-голямата платформа за платено видеосъдържание за пръв представя такъв тип данни. На първо място се класира първият сезон на сериала Bridgerton с 625 млн. часа, следван от четвъртата част на Money Heist, гледана 619 млн. часа, и третия сезон на Stranger Things с 582 млн. часа.

Повече тук>>

Медиен бизнес

Antenna Group придобива телевизионните мрежи на Sony Pictures за Централна и Източна Европа

Antenna Group придобива 22 платени телевизионни канала и две онлайн стрийминг услуги, част от които са и програмите на AXN и Viasat, за територията на 12 държави в Централна и Източна Европа, включително България. Каналите до момента бяха част от телевизионните мрежи на Sony Pictures.

Antenna Group ще търси допълнителни инвестиционни възможности в компании за производство на съдържание, телевизионни канали и стрийминг услуги в целия регион.

Рекламен бизнес

Spotify стартира кампания за набиране на рекламодатели

Spotify започна първата си глобална кампания, с която аудиострийминг гигантът ще се опита да увеличи приходите си, събирани от реклама. Компанията променя и името на своя рекламен бизнес от Spotify for Brands на Spotify Advertising в опит да привлече малки и средни фирми извън големите марки, върху които традиционно се фокусира. Платформата се опитва да привлече и повече издатели и създатели на подкасти.