Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 септември)

Общото между парите в медиите и държавния бюджет; Христо Христов поема "Дарик радио"; Анкета за маркетинга през съдържание; Разходите за реклама в САЩ продължават да растат и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Общото между парите в медиите и държавния бюджет

За 2020 г. 350 медии са декларирали пред Министерство на културата кой е реалният им собственик и какво финансиране получават, като 221 от тях посочват, че са получили финансиране и/или са сключили договори с публични институции, пише "Дневник". Това показва анализ на Института за развитие на публичната среда.

Пряко от държавния бюджет са влезли 28.3% от приходите, или 3.9 млн. лв. От общинските бюджети медиите са получили 19.6% от приходите си, или 2.7 млн. лв. През 2020 г., когато нямаше избори, едва 3.3% от приходите са били от партии - 458 хил. лв..

Повече по темата пише "Дневник">>>

Христо Христов поема "Дарик радио"

Длъжността главен изпълнителен директор на "Дарик радио" се поема от Христо Христов, след като основателят на радиото Радосвет Радев почина внезапно през август. "Ще запазим характерната и утвърдена публицистика в ефира на "Дарик", спортните коментари, новините, интервютата, анализите - ще растем, оставайки верни на себе си", казва Христов, цитиран в съобщение на медиата за назначаването му. Професионалният му опит минава през "Нетинфо", част от "Нова броудкастинг груп", където в продължение на шест години е изпълнителен директор. Христо Христов е и акционер в различни онлайн проекти като Grabo.bg, eBag.bg, Broshura.bg.

Повече тук>>>

Кадър на "Нова телевизия" става главен редактор на "Евронюз България"

Марина Стоименова, дългогодишният водещ от "Нова телевизия", ще поеме поста на главен редактор на "Евронюз България", доскоро телевизия "Европа", съобщава "Дневник". Двете медии сключиха партньорско споразумение през април 2021 г., което наложи смяната на името, но не и кадрови промени или смяна върху собствеността на телевизията.

"Евронюз" съобщават, че това е първата от "многото промени, които предстоят в новосъздадената медиа". Като главен редактор Стоименова ще има трябва да избере останалата част от редакционния екип на медиата. Очаква се телевизията да стартира през първото тримесечие на 2022 г.

Кой ще е програмният директор на Euronews на сайта на "Дневник">>>

Ивета Илиева е новият мениджър "Стратегии" в "Параграф 42"

Четири години след основаването на PR агенцията "Параграф 42", част от групата на The Smarts, екипът обособява позицията мениджър "Стратегии". От 1 октомври тя ще се заема от Ивета Илиева, която ще отговаря за разработването на комуникационни предложения за всички клиенти, за привличането на нов бизнес, за анализи и специални проекти. Илиева е част от екипа на агенцията от вече три години, като последно заема позицията акаунт мениджър. Управлявала е проекти на клиенти като BILLA, ИКЕА, Accenture, Фондация "За нашите деца" и др.

Павол Шалай, "Репортери без граници": В България се събират всички проблеми на медиите

"В страна, опустошена от коронавирус и от корупция при разпределянето на средства от Европейски съюз, достъпът до надеждна информация за публичните политики е повече от всякога в общ интерес на българите, но и на всички европейци." Това коментира Павол Шалай, регионален координатор на "Репортери без граници", по време на международната конференция "Нови хоризонти в журналистика".

Повече от статията на "Дневник">>>

Европейската асоциация на комуникационните директори с виртуална конференция по актуалните въпроси

На 14 октомври от 14 ч. ще се проведе онлайн конференция на Европейската асоциация на комуникационните директори. Темите тази година ще са фокусирани върху влиянието на промените в ролята и отговорностите на комуникационните професионалисти, въздействието на технологиите, както и все по-популярния дебат около необходимостта бизнесът да има по-висока цел, отколкото просто да бъде търговски и финансово успешен.

Онлайн конференцията ще се проведе под формата на дискусии между лектори и присъстващи. Билети за събитието са достъпни на сайта на Европейската асоциация на комуникационните директори.

3CON поема комуникационното обслужване на "Фактор И.Н."

Агенцията 3CON поема комуникационното обслужване на финансовата институция "Фактор И.Н.", дългогодишен представител на Moneygram за небанковите институции в България. През първата година екипът на 3CON ще се грижи за комуникацията в социалните мрежи и общности, връзките с медиите и инфлуенсър маркетинг активности. Сред клиентите на агенцията са още Sofia Airport Center, Медицински комплекс "Доверие", ЛОТ-КОНСУЛТ и БАТОК.

Анкета: Маркетингът през съдържание на българския пазар

Данни за тенденциите на българския комуникационен пазар често липсват. За да разберете какви са новостите в набиращия популярност подход за маркетинг през съдържание, STORiO, студиото за маркетингово съдържание на "Икономедиа", ви кани да вземете участие в първото проучване в България на нагласите и употребата му. Попълването ще ви отнеме по-малко от 10 минути и така ще бъдете и сред първите, които ще научат резултатите.

Включете се в проучването тук>>

Дигитален бизнес

Скандинавският конкурент на Netflix набира сили

Скандинавската платформа Nent, главен конкурент на Netflix и Amazon Prime за Европа, обяви, че планира да навлезе на три големи пазара - Германия, САЩ и Канада. Nordic Entertainment Group, шведският собственик на платформата, обяви, към момента Nent разполага с 3.3 млн. абонати, а целта е до 2025 г. те да нараснат до 12 млн. в повече от 16 държави.

Каталогът на Nent е съставен предимно от скандинавски сериали и филми, като именно това се смята за конкурентно предимство на бизнеса. За момента в Обединеното кралство и Германия платформата няма да предлага спортни събития.

Повече по темата>>>

Facebook е похарчила повече от 13 млрд. долара за безопасност

Facebook обяви, че е похарчила повече от 13 млрд. долара, за да осигури сигурността в платформата си след изборите в САЩ през 2016 г., като към момента 40 хил. служители работят по тези въпроси, съобщава Bloomberg.

В пост от миналата седмица платформата сподели нови статистически данни за своята глобална библиотека с политически реклами, където хората могат да търсят материали, които се показват във Facebook или Instagram.

Facebook заяви, че 3 млн. души използват рекламната библиотека всеки месец и че компанията е отхвърлила 3.5 млн. подадени политически или социални реклами през първите шест месеца на 2021 г., защото не са предоставили подходяща информация.

Ръководител "Безопасност на споделянето" в Snapchat

Дългогодишният защитник на онлайн безопасността Жаклин Бошер стана първият ръководител "безопасно използване" на социалната мрежа. Бошер е била в Microsoft в продължение на над 20 години, включително като главен директор по онлайн безопасността.

Тя ще представя Snapchat пред регулатори, законодателни органи и партньори на компанията. Жаклин Бошер ще помогне и със съвети при разработването на нови политики и инструменти относно безопасността и благосъстоянието на платформата.

Рекламен бизнес

Изследване на Magna: Разходите за реклама в САЩ продължават да растат и през 2022 г.

Разходите за реклами в САЩ ще нараснат с 23% през 2021 г., достигайки 278 млрд. долара и ще продължат да растат и през 2022 г. с още 12%, като за първи път ще надхвърлят 300 млрд. долара. Като почти всички големи индустрии, маркетинговите инвестиции се връщат към нивата преди COVID-19, това показва доклад на международната медийна изследователска компания Magna.

Инвестициите в реклама нарастват благодарение на зимните олимпийски игри в Пекин и на междинните избори в САЩ, които сменят състава от Камарата на представителите и част от Сената. Прогнозата за 2022 г. предвижда общите разходи за реклама да достигнат 310 млрд. долара. Докладът предполага, че ограниченията в предлагането, засягащи множество индустрии, няма да се влошават повече заради ковид кризата, а ограниченията, които задържат сектори като пътувания, ресторанти и театри, ще продължат да се облекчават.

Свободни позиции

"Капитал" обяви вакантни позиции за репортер в Пловдив и икономически журналист.