🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 октомври)

Смарт часовник срещу ваксина и още от дилемите на Министерството на здравеопазването; Стартира приемането на заявки за участие за "Effie България"; Нови агенции в БАКА; Проблемите на Facebook

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

MinZdrave: Смарт часовник срещу ваксина

Всеки частен клиент на трите мобилни оператора в страната ще получи SMS от Министерството на здравеопазването (МЗ) с призив за ваксиниране срещу COVID-19 и участие в лотарийна игра за един от 102 смарт часовника.

Инициативата сама по себе си едва ли може да постигне нещо, защото в България липсва основният и много по-важен елемент на една истинска комуникационна кампания за имунизациите - изобилна, ясна и категорична информация за ползите от ваксините, представена от авторитетни фигури. Така играта в момента изглежда не само твърде закъсняла, но и крайно безпомощна, а на фона на десетките жертви на епидемията всеки ден - дори малко цинична идея, която надали е способна да убеди хората в ползата от ваксинирането.

Повече за кампанията на МЗ може да прочетете в статията на "Капитал">>>

Калоян Антонов е новият творчески директор в together&

together& е нова творческа агенция с екип от осем души. От 1 октомври към състава й се присъедини и Калоян Антонов, доскорошен криейтив лийд на proof.. Двете агенции са свързани, тъй като 50% от собствеността се разделя поравно между Ангел Искрев и Сава Ахмаков, собственици и на proof., а останалите 50% са собственост на Пресиян Кирилов, работил през годините в агенции като Knoway, BBDO и guts&brainsDDB. Като причина за отделянето на together&, собствениците й посочват "сходния подход на работа между двете агенции".

Повече по агенцията може да прочетете>>

Започва приемането на заявки за участие за "Effie България"

Започна кандидатстването за 14-ото издание на конкурса "Effie България", който оценява ефективността на рекламните кампании през изминалата година. В надпреварата има две нови категории, които отговарят на промените на пазара. В категория "Положителна промяна" ще могат да участват всички активности на търговски компании, при които се насърчават обществено значими каузи, а категория "Малък бюджет" е предназначена за заявки, довели до непропорционално голям бизнес ефект по отношение на изразходвания бюджет.

Ранният срок за подаване на заявки е 29 октомври 2021 г. Конкурсът ще е отворен за участие до 9 ноември 2021 г. Церемонията по награждаването на агенциите ще се състои на 15 декември.

Промени и попълнения сред агенциите на БАКА

В края на миналия месец на годишното общо събрание на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) две агенции промениха статута си, а други две се присъединиха към организацията.

След гласуване на общото събрание на БАКА Drive Advertising, собственост на бизнесмена Красимир Гергов, и proof., които до момента бяха "асоциирани" членове, се преквалифицираха в "пълноправни", а към асоциацията се присъединиха и Human Agency и together&.

Boomerang тръгва на български и ще предлага възможности за реклама

Детският анимационен канал Boomerang ще бъде изцяло озвучен на български език от началото на 2022 г., като от този ноември над 90% от съдържанието ще е преведено и ще предлага възможност за реклама. Каналът е насочен към деца на възраст между 4 и 7 години и техните семейства. Boomerang е един от двата детски канала в страната, като е собственост на WarnerMedia, чието рекламно време в България се продава от The Sales House.

Допуснати са всички кандидати до втория етап на процедурата за избор на генерален директор на БНР

На 6 октомври се проведе заседание на Съвета за електронни медии (СЕМ), който установи, че всички петима кандидати за генерален директор на БНР отговарят на условията. Така всички те са допуснати до втори етап на конкурса - разглеждане на документите. Кандидатите са Милен Митев, Жени Гаджалова, Митко Димитров, Иво Тодоров и Светослав Костов.

МВР призна, че журналистът Димитър Кенаров е бил бит от полицаи

На антиправителствените протести септември миналата година срещу журналиста Димитър Кенаров е упражнено неправомерно насилие, използвани са белезници и е бил задържан незаконно, признаха от МВР. Това съобщи служебният вътрешен министър Бойко Рашков в свое писмо до Асоциацията на европейските журналисти - България, и до Антикорупционния фонд.

Керанов е бил задържан и удрян, докато е отразявал протеста срещу правителството на Бойко Борисов и главния прокурор Иван Гешев на 2 септември 2020 г. Последната проверка по случая е констатирала "данни за множество нарушения на служебната дисциплина от ръководни и други служители на СДВР и ОДМВР - Пловдив".

Повече тук>>>

Дигитален бизнес

Петте големи проблема на Facebook

Бившата служителка на Facebook Франсис Хауген разкритикува политиките на платформата и застана пред съда на американските сенатори във Вашингтон.

Според нея компанията от Силициевата долина многократно е давала приоритет на "печалбата пред безопасността". Хауген е и източникът, предоставил хиляди страници вътрешни документи на Wall Street Journal, с които медията показа големи несъответствия между резултатите от публичните и вътрешните изследвания на компанията. Установени бяха проблеми, за които Facebook е критикуван от години, като влиянието му върху децата и модерирането на съдържанието в платформата.

Повече по темата в сайта на "Капитал">>>

Медиен бизнес

Журналисти получиха Нобела за мир за битката за свободата на словото в Русия и Филипините

Мария Реса от Филипините и Дмитрий Муратов от Русия са тазгодишните носители на Нобеловата награда за мир с приноса си към борбата за свободата на словото. Сред имената, които се спрягаха за тазгодишната награда в категория "медии", бяха посочени от агенция Reuters екоактивистката Грета Тунберг, беларуският опозиционен лидер Святлана Цихановска, както и най-известният критик на Кремъл Алексей Навални.

Повече за двамата лауреати от статията на "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Unilever и P&G търсят млади потребители

Едни от най-големите рекламодатели на световния пазар - Unilever и Procter & Gamble, търсят по-млада аудитория, към която да насочат рекламата си. Компаниите преразпределят част от разходите за 2021 г. извън традиционната телевизия и ги насочват към видеоигри, услугите за стрийминг и медийните програми.

Двете компании се обърнаха към популярни услуги като стрийминг платформите Hulu и HBO Max и игри като Fortnite и Animal Crossing. Представител на P&G, производител на брандовете Tide и Gillette, заяви, че плановете [на компанията] се развиват, за да достигнат до хората "там, където са те - включително на места като стрийминга и игрите".

Повече от сайта на "Капитал">>>

Свободни позиции

"Икономедиа" обявява вакантни позиции за Product Manager за сайта на "Капитал", Key Account Manager и мениджър бизнес развитие/ Business Development за сайта Karieri.bg

Все още няма коментари
Нов коментар