🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 септември)

Да върнем светлината на ФАРА; V+O Group с нов офис в Северна Македония; Петима кандидати за шеф на БНР; Проучване на маркетинга през съдържание в България; Time 100 показа най-влиятелни личности за 2021 г.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Да върнем светлината на ФАРА

В рекламната индустрия има клишета, които не се променят през годините, и агенциите често се обединяват около тях. Такива например са малкият локален пазар, ниските цени за криейтив и комуникационните награди, които не трябва да бъдат самоцел. Своеобразната затворена общност от рекламни специалисти се събира веднъж в годината, за да затвърди тези наблюдения и да си свери часовника за нивото на рекламата в страната. Това се случва по време на най-големия творчески фестивал в страната - ФАРА, традиционно организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции.

ФАРА 2021 се превърна в преходно издание между една нулева година за индустрията и надеждата за по-добра 2022 г. Така специалистите от бранша имат една година, в която да си отговорят на въпроса какъв да бъде форматът на фестивала и има ли нужда рекламната индустрия от него като цяло.

Какви са впечатленията на победителите от фестивала тази година, как си представят индустрията в близкото бъдеще и какво искат да се промени в нея, говорят агенциите Noble Graphics и Ogilvy Group и рекламодателят "Деликатес Житница". Поввече прочетете тук>>

V+O Group с нов офис в Северна Македония

Комуникационната агенция "V+O Communication България", част от състава на международната V+O Group, откри нов офис в Скопие от началото на септември. Сред клиентите на V+O Северна Македония са Sony и Hellenic Petroleum, които ще бъдат обслужвани заедно с българския офис. В рамките на следващата година екипът се очаква да наброява трима души и ще се ръководи от Адела Джорджьоска. Към нея ще се присъединят маркетинг и дигитален специалист.

Портфолиото от услуги ще включва стратегическо планиране, връзки с медиите, връзки с институциите, събитиен мениджмънт, управление на кризисни ситуации и др.

Петима кандидати за шеф на БНР

Кандидатури за позицията на нов главен изпълнителен директор на Българското национално радио са подали петима претенденти, съобщават от Съвета за електронни медии. Един от желаещите е и бившият директор на радиото Светослав Костов, който беше отстранен от длъжността през 2019 г. Останалите четирима са настоящият временно изпълняващ длъжността Милен Митев, както и Жени Гаджалова, Иво Тодоров и Митко Димитров.

До 13 октомври медийният регулатор трябва да оповести кандидатите, които са допуснати до участие в надпреварата. До 20 октомври ще бъдат обявени тези от тях, които са допуснати до изслушване, а самият избор ще бъде на 27 октомври.

Повече по темата може да прочете в сайта на "Дневник">>>

Маркетинг през съдържание: тенденции и състояние на българския пазар

Маркетингът през съдържание заема все по-голям дял в комуникационния микс на световния бизнес. Компаниите отделят значителен ресурс за подготовка на релевантно съдържание, подкрепящо маркетинговите усилия на всеки етап от развитието на продукта или услугата и продажбения процес. Въпреки това данни за използването на маркетинг на съдържание в България няма.

Кои са най-успешните формати тук и доколко този подход е проникнал в стратегиите на експертите в бранша? STORiO, студиото за маркетингово съдържание на "Икономедиа", ви кани да вземете участие в първото по рода си проучване в България на нагласите и употребата на маркетинг през съдържание, което ще ви отнеме по-малко от 10 минути. Така ще бъдете и сред първите, които ще научат резултатите.

Включете се в проучването тук>>

Дигитален бизнес

Apple затваря вратата пред рекламната индустрия

С новия ъпдейт на операционната си система Apple ще предприеме драстични мерки за ограничаване на потребителските данни за рекламни цели. iOS 15 обещава да ограничи още повече проследяването, изключвайки възможността разработчиците, издателите и рекламодателите да виждат адресите на интернет протокола на потребителите на Apple, които сърфират в Safari. Компанията им предоставя и нова възможност да скрият имейл адресите си, така че търговците да не виждат кога потребителят е отворил имейлите им.

Facebook е криел притеснителни данни за психичното здраве на подрастващите в Instagram

Според разследване на WSJ, озаглавено "Файловете на Facebook", голяма част от информацията, която социалната мрежа отрича да знае - вирусно съдържание, начина, по който хората се възприемат в интернет, и как политиците получават специално отношение, всъщност е напълно известна на високите етажи на корпорацията.

Медиата получава вътрешен достъп до файловете от човек, който говори с Конгреса и регулаторите в САЩ, пред които Марк Зукърбърг неведнъж се е изправял, за да защитава спорните политики и действия на компанията.

Повече по темата в сайта на "Кариери">>>

Медиен бизнес

ЕК с препоръки за безопасността на журналистите

Европейската комисия издаде първите по рода си препоръки за осигуряване на безопасността на журналистите като предоставяне на охрана на заплашвани журналисти и съдействие, за да разберат дали телефоните им са подслушвани. По данни на комисията 908 журналисти в 23 европейски държави са били атакувани през 2020 г.

Според ЕК във всяка държава трябва да се създадат независими национални служби за подкрепа на журналистите като телефонни линии за помощ и безопасни убежища за журналисти, които са заплашвани.

Още за препоръката на ЕК прочетете в сайта на "Дневник">>

"Репортери без граници": Над 100 афганистански журналисти апелират за помощ

Повече от 100 анонимни афганистански журналисти, сред които 20 жени, са отправили молба за протекция към френската организация "Репортери без граници" под наслов "Афганистанската журналистика е заплашена от изчезване".

Повечето от журналистите, които продължават да работят в Афганистан, се крият, защото се страхуват за безопасността си, а десет от тях са успели да избягат от страната. Предаден от "Репортери без граници", призивът моли международната общност да предприеме спешни действия, за да подпомогне свободата на пресата в Афганистан.

Time 100 показа най-влиятелни личности за 2021 г.

За поредна година списание Time публикува годишния си списък със 100-те най-влиятелни личности на годината. Той е разделен в шест категории - "Пионери", "Творци", "Лидери", "Икони", "Новатори" и "Титани".

На корицата на списанието са принц Хари и Меган Маркъл, като Time отбелязва, че през последната година херцозите са се отличили с активни позиции по редица социални въпроси. Освен тях в категория "Икони" намират място и японската тенисистка Наоми Осака, Алексей Навални и Бритни Спиърс.

В категория "Tитани" лидер е 19-кратната световна шампионка по спортна гимнастика Симон Байлс, както и главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук. В категория "Творци" са отличени актрисата Кейт Уинслет и рапърът Lil Nas X.

Целия списък може да видите тук>>>

Рекламен бизнес

Pernod Ricard с нова кампания за отговорната консумация на алкохол - "Пий повече... вода"

Вредата от прекомерната употреба на алкохол стана център на новата дигитална кампания на Pernod Ricard. Тя е част от инициативата Responsible Party и ще протече под наслов Drink More Water (Пийте повече вода).

Кампанията на алкохолната група, в чието портфолио влизат брандовете Jameson, Chivas Regal, Absolut и др., цели да информира младежите и да ги убеди в лошото влияние на прекомерната употреба на алкохол. С редица снимки, търсещи вниманието на т.нар. Поколение Z (родените между 1990 и 2010 г.), кампанията стартира в редица страни, включително България.

Свободни позиции:

Astea Solutions обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.