🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бъдещето на рекламните фестивали

Проучване за нагласите на индустрията към браншовите събития и награди

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В края на юли Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) избра почти изцяло нов управителен съвет, в който вече не влизат много от дългогодишните предишни членове на организацията. Макар и от години на пазара, пред новобранците в редиците на БАКА ще се появят нови предизвикателства като организирането на най-големия творчески фестивал у нас - ФАРА, и конкурса за рекламна ефективност "Effie България". БАКА е основен организатор и на двата фестивала, с които цели да установява професионални стандарти в комуникационния бранш и да развива индустрията в страната.

Години наред обаче в бранша текат полемика и дискусии дали фестивалите в страната отговарят на нивото на международни и световни такива, дали подобни форуми не затварят индустрията за чуждите пазари и как да станат привлекателни за новите активни агенции в бранша.

Като част от тазгодишното издание на "КМаркетинг Factbook" екипът проведе анонимно проучване сред читателите на седмичния бюлетин за медиа и реклама на "Капитал" относно провеждането и формата на рекламните фестивали в България. Резултатите не претендират за представителност, но са опит да представят част от мнението на индустрията и възможните посоки за развитие и подобряване на фестивалите.

Един от въпросите в анкетата, "Какви промени искате да видите във фестивала ФАРА?", имаше възможност за отворен отговор. По-долу ви представяме някои от предложенията на взелите участие.

"Повече интеракции с участниците, по-интерактивно представяне на заявките в категориите и категория на публиката."
"Вероятно трябва да се отвори така, че да отговаря по актуален начин на думи като "комуникация" и "реклама" днес, както и да приобщи участници извън балона, в който се намира в момента. В текущия си формат е доста неинтересен за голяма част от активните играчи в бранша, точно обратното - събира на едно място едни и същи хора за поредна година, които си мерят невинаги адекватното его в кръчмарски формат."
"Да спрат да участват агенции и да се изявяват хора, за които се знае, че не печелят конкурси на пазарен принцип, а защото връщат процент от месечната си такса към маркетинг или друг мениджър в компанията - клиент на агенцията."
"По-малко категории."
"Да няма пряка връзка между кандидати и жури."