🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината

Започна кандидатстването за 16-о издание на конкурса "Effie България"

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В рекламната индустрия в България има два конкурса, които служат на агенции и рекламодатели като летва за измерване на качеството на работата им през годината. Творческият фестивал ФАРА, който традиционно се провежда в началото на лятото и конкурсът "Effie България", който в края на годината отличава рекламните кампании, постигнали значителни бизнес резултати.

Организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) отвориха кандидатстването за агенции и рекламодатели в "Effie България". Те могат да подават заявки с реклами и комуникационни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2022 - 31.08.2023 г. Този срок се отнася за всички представени елементи на кампанията. Кандидатите ще се състезават в общо 13 секторни и специални категории и подкатегории. Крайният срок за участие е 10 октомври, а при подаване на заявки в рамките на септември, участниците могат да се възползват от преференциални такси за участие. Журирането започва в края на октомври, а церемонията по награждаване на победителите ще се състои в края на ноември.

Ключово при кандидатстването в конкурса "Effie България" е коректното и детайлно попълване на заявките, в които трябва да се представят целите и постигнатите резултати от кампаниите. Именно това най-често затруднява участниците, заради което от БАКА организират уъркшопове и разяснителни обучения за по-доброто им подготвяне, които могат да бъдат намерени в сайта на надпреварата.

В миналогодишното издание на "Effie България" бяха получени рекорден брой кандидатури - с 63% повече спрямо 2021 г. и със 17% повече спрямо 2019 г. Голямото отличие "Най-ефективна агенция на годината" за трети пореден път спечели Noble Graphics, следвана от proof. и BBDO Group. Отличията за най-ефективна търговска марка и най-ефективен рекламодател получи "Kaufland България", като веригата работи с Noble Graphics.

Всяка година конкурсът "Effie България", част от международната мрежа на Effie Awards, дава точки на наградените агенции, с които се класират с годишната световна класация Effie Effectiveness Index. Тази година българската Noble Graphics попадна на второ място сред независимите агенции в Европа и на седмо място в света, което е най-високото постижение за българска агенция в класацията. На 15-о място в класацията за Европа пък попадна българската агенция proof. На първо място в подреждането на независимите агенции е румънската Jam Session Agency.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар