Седмични новини за маркетинг и реклама (15 август)

Подкаст: Маркетинговият и обществен ефект от "Барби"; Httpool започна да продава реклама в Pinterest; По-ниски рекламни инвестиции в технологичния и телеком сектори по света; Зукърбърг отказа боя в клетка с Илън Мъск и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Подкаст: маркетинговият и обществен ефект от "Барби"

В извънредния епизод на подкаста "Гласът на Капитал" си говорим с творческия и стратегически директор на All Channels Боян (Боби) Петров за дългосрочната стратегия на "Барби" и манията, която завладя дори и България. Кампанията започна повече от година преди премиерата на филма, като поетапно към нея се включиха над 100 компании, с които Mattel беше сключил партньорства.

В този епизод не говорим само за маркетинг, а и за ефекта на филма върху обществото. Той показа, че има силата да обединява, а не да разделя, и да отведе разговора за равенството между половете на по-високо ниво.

Подкаста може да чуете тук

Офир Еял, Viber: Рекламният бизнес отчита забавяне заради глобалната икономика и войната

Офир Еял е главен изпълнителен директор на Rakuten Viber от август 2021 г. Той е отговарял за развитието на продукти, потребителско изживяване, съдържание и локализация. Като главен изпълнителен директор Еял ръководи навлизането на Rakuten Viber в нови сегменти като разплащания, преводи в реално време и нови бизнес възможности. В интервю пред "Капитал" той говори за бъдещите разплащания през приложението в България, рекламния бизнес на Viber и предпочитанията на рекламодателите.

Цялото интервю може да прочетете тук

Агенцията Httpool започна да продава реклама в Pinterest

Httpool е партньор в страната и региона на най-големите дигитални платформи, сред които Facebook, Instagram, Spotify, TikTok, Snapchat, Twitter, Turbine Announces, Reddit, а вече и Pinterest. В писмени отговори до "Капитал" управляващият директор Венцислав Костов разказва за новото партньорство на агенцията, кои са достъпните пазари, какви са възможностите за реклама в платформата и за какви бизнес цели е подходяща тя.

Цялото интервю може да прочетете тук

"Пиринско" с кампания за почистване на планините

Биреният бранд "Пиринско", част от портфолиото на Carlsberg, започва инициатива за почистване на Пирин. Брандът стимулира хората да съберат боклуците, на които попаднат по време на разходките си, като на 12 и 26 август ще има разположени два пункта, където да ги оставят - хижа "Яворов" и хижа "Гоце Делчев". От компанията пишат, че след това боклуците ще бъдат рециклирани и използвани повторно за облагородяването на планинските екопътеки или места за отдих в планината.

На първата дата в инициативата са се включили над 500 души, коментират пред "Капитал" организаторите. В комуникацията си "Пиринско" често акцентира на планината и планинския туризъм, откъдето идва и слоганът "свежест от планината". По кампанията работят творческата агенция Noble Graphics, дигиталната Human, BTL агенцията 121, медийната Initiative и PR агенцията United Partners.

Дигитален бизнес

Google и Universal Мusic планират лицензиране на музика, създадена от изкуствен интелект

Американската корпорация Google и звукозаписната компания Universal Мusic планират в бъдеще да започнат лицензиране на музикални записи, създадени от изкуствен интелект, пише "Дневник". Компаниите възнамеряват да разработят специален инструмент, който ще позволи на феновете да създават музикални записи с гласовете на любимите си изпълнители законно и ще ги задължи да плащат за това на притежателите на авторските права. Същевременно изпълнителите могат да наложат забрана за използването на гласа им.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник"

Изкуственият интелект променя приложенията

Отвъд работата на чатботове и генериране на забавни (или полезни) разговори, сферите, в които изкуственият интелект навлиза в потребителски приложения, се увеличават; в други пробивът тепърва предстои. В текста на "Дневник" може да видите съвети и примери за някои от посоките, в които се използва технологията: от генериране на изображения, през образователни платформи до медицинско приложение.

Целия текст на "Дневник" може прочетете тук

Медиен бизнес

Главният редактор на The Happy Reader за бъдещето на четенето

The Happy Reader, списанието - колаборация между Penguin Classics and Fantastic Man, спира да излиза. Неговият 19-и, летен брой с Тилда Суинтън на корицата ще бъде и последен. Причините зад това решение са добре известните предизвикателства, свързани с издаването на периодичен печат на хартия, каза бранд директорът Сам Волтърс, но подчерта, че бюлетинът ще продължи да излиза. Мисията на The Happy Reader беше да информира читателите за новите заглавия в книжарниците чрез разговори с интересни събеседници. В интервю пред "Капитал" главният редактор Себ Емина разказва за деветгодишната история на литературното списание.

Цялото интервю може да прочетете тук

Vogue повтори легендарната си корица от 1990 г. със супермодели

На корицата на британското и американското издание на списание Vogue за септември стои съвременен вариант на прочута снимка от 1990 г. Водещата тема на най-важния брой за годината е "Най-великите за всички времена" (The Greatest of All Time) и за нея позират Синди Крофърд, Наоми Кембъл, Линда Еванджелиста и Кристи Търлингтън, пише "Дневник". Единствената, отсъстваща от прочутия кадър на Петер Линдберг от януари 1990 г., е Татяна Патиц, която почина по-рано тази година.

Идеята е на Едуард Енихил, който е главен редактор на британския Vogue, а изпълнението на корицата и темата е съвместно с главния редактор на американското издание Анна Уинтър.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Рекламен бизнес

Рекламните инвестиции се забавят. Какви ще са последствията за големите комуникационни групи

Някои от най-големите международни комуникационни групи отчитат по-слаби от очакваното приходи, което повдигна въпроса какво ще се случва с инвестициите на рекламодателите през следващите тримесечия, пишат от WSJ.

Според някои експерти финансовите резултати не предвещават проблеми за рекламни холдинги като Interpublic Group, Omnicom Group, WPP и Publicis Group.

Според други обаче по-слабите от очакваното резултати отразяват забавени проекти и по-ниски рекламни инвестиции в технологичния и телекомуникационния сектор, което може да бъде началото на тежък период за големите рекламни холдинги.

Повече по темата може да прочетете тук

Имейл изложба

Лондонският Design Museum и платформата Intuit Mailchimp организират изложбата Email is Dead ("Имейлът е мъртъв"). Тя ще бъде открита на 28 септември и има за цел да покаже как имейлът е не просто средство за комуникация, а има основна роля в работния процес, взаимоотношенията, оформянето на култури и икономики. Изложбата ще бъде безплатна и интерактивна и повдига въпроса за бъдещето на комуникацията.

"Email is Dead ще преведе посетителите през едно увлекателно пътешествие в историята на имейла от самото му начало през 70-те години на миналия век до това как може да изглежда имейл преживяването през 2070 г.", пишат от организаторите.

Повече за събитието може да прочетете тук

Зукърбърг отказа боя в клетка с Илън Мъск

Марк Зукърбърг обяви, че се отказва от боя в клетка с Илън Мъск, защото твърди, че изпълнителният директор на Tesla "не е сериозен". Зукърбърг написа в новата платформа Threads, приличаща на Twitter, заради което и започна уговорката за бой: "Мисля, че всички можем да се съгласим, че Илън не е сериозен и е време да продължим напред". Той допълва още: "Предложих истинска среща. Дейна Уайт (шефът на UFC) предложи това да бъде истинско състезание с благотворителна цел. Илън не иска да потвърди дата, след това казва, че се нуждае от операция, а сега иска вместо това да направим тренировъчен рунд в двора ми. Ако Илън някога подходи сериозно към истинска среща и официално събитие, той знае как да се свърже с мен. В противен случай е време да продължим. Ще се съсредоточа върху състезанието с хора, които приемат спорта сериозно."