🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (12 септември)

Фенове събраха пари за БНТ да излъчва световното по ръгби; Наградените от ФАРА могат да участват в ADCEAwards 2023; Нов изпълнителен директор и маркетинг директор в "Карлсберг България"; Как социалните мрежи помагат за дезинформацията на Путин и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Добър "трай": Фенове събраха пари за БНТ да излъчва световното по ръгби

За първи път Световното първенство по ръгби може да се гледа в ефира на Българската национална телевизия (БНТ). Сумата за откупуване на правата за излъчването на спортното събитие, което се провежда във Франция, е изцяло осигурена от спонсори и чрез инициатива за събиране на средства от фенове, като целта е популяризирането на ръгби спорта в България. Основен двигател зад инициативата е създателят на онлайн радиото "Тангра мега рок" и водещ на "Моят плейлист" по БНТ Васил Върбанов, който е и един от тримата коментатори по време на първенството. Двубоите се излъчват по спортния канал от портфолиото на обществената телевизия - БНТ 3, като ще се предават 20-те най-интересни мача.

Повече за организацията около откупуването на правата и позицията на БНТ може да прочетете тук

Наградените от ФАРА могат да участват в ADCEAwards 2023

Отличените комуникационни агенции в тазгодишното издание на творческия фестивал ФАРА могат да участват с кампаниите си и в международния конкурс ADCEAwards 2023. Спечелилите златна награда могат да подадат заявките си безплатно, а получилите сребро, бронз или номинация могат да участват с намаление. Крайният срок за участие е 6 октомври.

Миналата година за първи път български агенции имаха възможност да се включат в ADCEAwards благодарение на членството на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) към Art Directors Club of Europe. Рекламни кампании на агенциите HUMAN, proof., guts&brainsDDB, Noble Graphics, NEXT-DC и All Channels бяха отличени с общо три сребърни и шест бронзови статуетки.

През юни творческите организации ADCE и The One Club обявиха, че се сливат, в резултат на което победителите на ADCE Awards 2023 ще бъдат включени и в The Global Creative Rankings на The One Club.

Повече за конкурса може да видите тук

Нови позиции

Теодор Несторов е новият изпълнителен директор на "Карлсберг България"

От 1 септември той заменя на поста Войчех Жабински, който се връща в Полша и напуска системата на пивоварната компания.

Теодор Несторов започва кариерата си в "Карлсберг България" през 2014 г. като бранд мениджър за местните марки и четири години по-късно заема поста маркетинг директор на компанията. Управлява силен маркетинг екип, с който релансира бранда "Шуменско" и допринася за изкачването му от пета на втора позиция на пазара (в стойност).

Камелия Павлова заема неговия пост маркетинг директор в "Карлсберг България"

Тя ще бъде член на борда на директорите и ще поеме комуникацията в компанията, свързана с реклама и маркетинг, както и стратегическо планиране, ръководство на бранд екипи и представяне на продуктово портфолио на организацията за пазара в България.

Новият маркетинг директор има повече от 15 години опит в маркетинг сферата, основно в дигитален маркетинг и бранд мениджмънт, заемайки различни позиции в организации като All Channels Communication, "Molson Coors България" и "Фикосота".

Александра Делвенакиотис става вицепрезидент "Публични комуникации" в United Group за Югоизточна Европа

Тя поема позицията от 1 септември 2023 г. от Драгица Пилипович Чафи, която е част от мениджърския екип на United Group от 2008 г. и ще остане в компанията като съветник по държавните въпроси и председател на борда на фондация SBB.

През последните 18 години Александра Делвенакиотис заема различни ръководни позиции в сферата на връзки с обществеността - като вицепрезидент "Външни комуникации и връзки с медиите" в Adecco Group, директор "Комуникации и връзки с обществеността" в Ringier Axel Springer Media AG и вицепрезидент "Корпоративни комуникации" в Sky (DACH).

Дигитален бизнес

Благодарение на Мъск (и не само): социалните мрежи помагат за дезинформацията на Путин

Модераторите на съдържанието на Twitter (сега X) на български език са спрели при експеримент едва 4% от публикувано съдържание, което умишлено е съставено като руска пропаганда така, че да нарушава критериите на компанията за това какво е позволено на тази платформа. Близо две трети (62%) са получили при докладване отговор, че няма нарушение на политиките, на други 34% изобщо не е реагирано, пише "Дневник". При друг експеримент Facebook е отстранила 28% от докладвани коментари на български, противоречащи на правилата на поведение.

Това описват авторите на независимо проучване за Европейската комисия, имащо за цел да оцени ефективността през първата близо година и половина от руската агресия срещу Украйна на мерките срещу руската дезинформация на големи онлайн платформи.

Още подробности от проучването може да видите в текста на "Дневник" тук

Google иска да се обозначава употребата на изкуствен интелект в политически реклами

Google скоро ще започне да изисква политическите реклами, в които се използва изкуствен интелект, да бъдат придружени от ясно обозначение, ако изображенията или звуците са били изкуствено променени.

Генерираните от изкуствен интелект предизборни реклами в YouTube и други платформи на Google, в които има променени хора или събития, трябва да включват ясно обозначение, разположено на лесно забележимо за потребителите място, заяви компанията в актуализация от тази седмица на своята политика за политическо съдържание.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

X ще събира биометрични данни и ще позволява разговори

Известната години наред като Twitter социална мрежа Х започва да събира биометрични данни на потребители. Това сочи новата ѝ политика за поверителност, като в списъка вече фигурират и такива данни с уточнението, че това ще става "на базата на съгласието" на абонатите и ако то се даде: "Може да събираме и използваме вашата биометрична информация за целите на сигурността, безопасността и идентификацията", пише "Дневник".

Същевременно обаждания с глас и видео ще са възможни в Х както за мобилни устройства, така и за персонални компютри. При това обажданията няма да изискват телефонен номер, съобщи собственикът Илън Мъск.

Повече може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Медиен бизнес

Amazon има най-лошите холивудски продукции, но е с най-добрия бизнес модел

Старите експерти в Холивуд се отнасят снизходително към видеоусилията на Amazon. Въпреки обявения бюджет от 300 млн. долара, което го прави втория най-скъп телевизионен сериал в историята (след "Пръстените на властта", друг проект на Amazon), "Цитаделата" получи колебливи отзиви и не успя да влезе в десетте най-гледани шоута в Америка. Критиците смятат, че това е емблематично за високите разходи и слабото влияние на компанията във видеобизнеса. Тази година Amazon ще похарчи 12 млрд. долара за стрийминг съдържание, отстъпвайки единствено на Netflix.

Въпреки творческите си провали Amazon тихомълком изгражда нещо, което се изплъзва на повечето ѝ съперници: модел за това как стриймингът да стане печеливш. Нейните продукции и предавания може да не се радват на особен интерес, но компанията се готви да ги съчетае с мощната си рекламна машина и да превърне стрийминг приложението си в пазар за трети страни с високи маржове, подобно на сайта за електронна търговия.

Повече за бизнес модела на Amazon може да прочетете в текста на Economist тук

Рекламен бизнес

Нюйоркският ъгъл на Beastie Boys

Кръстовището на улиците Ludlow и Rivington в Ню Йорк вече носи името на емблематичната хип-хоп и рок банда Beastie Boys. На 9 септември по света се случват и хубави неща като откриването на Beastie Boys Square, което събра множество фенове. Градският съвет на Ню Йорк одобри преименуването миналата година. Мястото е от обложката на втория им албум от 1989 Paul's Boutique.

И в тематиката на предстоящия първи учебен ден, с по-широк таргет, припомняме част от песента Fight For Your Right от дебютния им албум Licensed to Ill:

You wake up late for school, man you don't want to go

You ask you mom, please? but she still says, no
You missed two classes, and no homework

But your teacher preaches class like you're some kind of jerk

You gotta fight for your right to party

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар