🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (23 април)

Ивайло Станчев става главен редактор на "Капитал"; The Sales House продава рекламното време на шест нови канала; Обявиха журито на рекламния фестивал ФАРА; Нови правила за политическа реклама влизат в сила в ЕС и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Ивайло Станчев става главен редактор на "Капитал"

Ивайло Станчев ще поеме от Алексей Лазаров позицията главен редактор на "Капитал" от 1 юни.

Алексей е начело на редакцията през последните 10 години. Под негово ръководство са издадени над 515 броя на седмичния вестник. Успоредно на това "Капитал" се развиваше като пълнокръвна дигитална медиа, адекватна на променящите се потребителски навици и технологии в новинарската индустрия.

Ивайло Станчев досега беше управляващ редактор на "Капитал". Той се присъедини към екипа на вестника преди седем години, в началото като репортер с ресор "Енергетика", а по-късно като редактор на отдел "Икономика". Преди това, в продължение на 10 години, е работил във вестник "Банкер".

Ивайло ще е седмият главен редактор на "Капитал" от създаването на вестника през 1993 г. Редакционната позиция на медиата е изградена върху схващането, че свободното предприемачество, личната свобода и отговорността към средата, в която живеем, са важни предпоставки за просперитет.

Повече по темата може да прочетете тук

The Sales House продава рекламното време на канали от групите A+E Networks EMEA и Viasat World

От април агенцията The Sales House започна да продава в България рекламното време на каналите TV1000, Viasat Explore и Viasat History, част от групата на Viasat World и History Channel, част от A+E Networks EMEA. "Нито един от четирите канала не е бил отворен за продажба на рекламно време в България до момента, което вярваме, че ще предизвика сериозен интерес у рекламодателите, предвид трудно достъпната им аудитория и възможностите за обогатяване на маркетинговата комуникация на всеки клиент", коментира за медиите Весела Димова, изпълнителен директор на The Sales House. Компанията е създадена през 2018 г. и в портфолиото си има общо 17 тематични канала, чието рекламно време продава на българския пазар.

Обявиха журито на рекламния фестивал ФАРА

Общо 21 комуникационни специалисти ще оценяват заявките в двата конкурса, част от тазгодишния фестивал ФАРА. Журито в творческия конкурс е съставено от седем рекламисти и шест независими експерти, които са двойно повече в сравнение с миналата година. В медийния конкурс заявките ще оценява жури в състав шест медийни специалисти. Модератори на журирането тази година ще бъдат Самуил Петков от Noble Graphics и Ирина Тончева от "БГ бадио".

24-ото издание на ФАРА отново ще се проведе в Бургас между 6 и 8 юни и освен че ще отличи най-добрите рекламни кампании през изминалата година, паралелно ще има и лекционна програма, в която ще участват международни и местни професионалисти от разнообразни области.

Пълния списък с журито може да видите тук

Плановете за новата стрийминг услуга Max започват от 7.99 евро на месец

Warner Bros. Discovery ще направи достъпна в България от 21 май новата си стрийминг платформа Max, която е наследник на HBO Max. Тя обединява за първи път на едно място HBO Max, discovery+ и Eurosport, заради което и плановете ще са по-високи, като ще започват от 7.99 евро на месец. Освен в България новата услуга дебютира на още 20 европейски пазара. Плановете ще са два: Standard и Premium, като ще има и опция за допълнително заплащане на спортно съдържание, която ще бъде добавена към всеки от тях.

Повече за услугата и какви ще се цените на плановете може да прочетете тук

"Възраждане" официално издигна Петър Волгин за кандидат за евродепутат

Журналистът от Българското национално радио (БНР) Петър Волгин ще бъде на втора позиция в кандидатдепутатската листа за Европейския парламент на "Възраждане". Това се разбра от пресконференция на партията, на която бяха представени всички кандидати, пише "Дневник".

Лидерът на проруската формация Костадин Костадинов нарече Волгин "гласът на свободното слово на България" и уточни, че той е единствената гражданска квота в листата. Самият Волгин обяви, че е приел номинацията, защото смята, че това е единственият начин "да се бори за свободата".

Волгин е водещ на предаванията "12 плюс 3" и "Политически НЕкоректно" по програма "Хоризонт" на БНР и от години е противоречива фигура - възприеман от критиците му като рупор на проруска пропаганда.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Ще успее ли ЕK да предпази евроизборите от deepfake измами

Ако последният цикъл европейски избори преди 5 години беше белязан негативно от фалшиви новини, пропаганда и манипулации с привкус на чуждо влияние, сега заплахата е друга - deepfakes. Редактираните видеа и снимки с разменени лица, генерирани от AI, сериозно тревожат Европейската комисия.

Предвид нарастващите рискове Брюксел вече представи нови правила, насочени към големите онлайн платформи, за модериране на съдържанието. Те изискват компании като Facebook, X, YouTube и TikTok да увеличат усилията си за борба с дезинформацията или рискуват глоби до 6% от годишните си приходи в глобален мащаб по линия на Закона за цифровите услуги (DSA). Но усилията няма да бъдат само едностранни от страна на големите онлайн платформи. Париите и политическите кандидати също признават, че имат своята роля в процеса.

Какви мерки ще предприемат за подсигуряването на честни избори може да прочетете тук

Нови правила за политическа реклама влизат в сила в ЕС

Нови правила за политическа реклама влизат в сила от 9 април в ЕС, съобщи Европейската комисия. Те ще определят общи стандарти за прозрачност и таргетиране на политическата реклама. Според правилата политическите реклами трябва да са ясно отбелязани, да посочват кой ги е платил, на каква цена и дали са насочени към определени групи хора. Забранява се държави извън ЕС да плащат за реклама 3 месеца преди избори или референдум. Политическите реклами ще се съхраняват в онлайн хранилище. Предстои създаването на механизъм за подаване на сигнали за нередности.

Дигитален бизнес

TikTok подготвя конкурент на Instagram

Компанията TikTok ще предложи скоро ново приложение за публикуване на снимки, което ще е конкурент на популярни платформи като Instagram, написа изданието The Verge, показвайки съобщение, разпратено до потребителите на популярната китайска мрежа за кратки видеоклипове. То ще се нарича TikTok Notes и на него ще може да се споделят снимки със заглавия. Потребителите ще могат да се отписват от тази услуга на TikTok, посочва изданието TechCrunch. Но изглежда, създателите искат да използват огромната си потребителска база за снимковия сервиз, вместо тепърва да я създават, допълват двете издания.

Коментар | Готови ли сме за творческо унищожение от AI

Предвид надеждите, възлагани на изкуствения интелект (AI), би било добре да преоценим тези идеи. Историята показва, че безмилостната съпротива срещу съзидателното унищожение води до икономическа стагнация. Но това не означава, че унищожението трябва да се празнува. Вместо това трябва да го разглеждаме като цена, която трябва да се плати, но която може да бъде намалена чрез изграждане на по-добри институции и управление на процеса на технологична промяна. Помислете за глобализацията. Въпреки че създава важни икономически ползи, тя също така унищожава фирми, работни места и поминък. Гледайки напред, три принципа трябва да ръководят нашия подход, особено когато става дума за AI.

Кои са те може да прочетете в коментара на професора по икономика в MIT Дарон Аджемоглу

Изкуственият интелект може да убие днешните търсачки

Дълги години бизнесът на онлайн търсенето се развиваше без особени перипетии и катаклизми, изцяло завзет от Google. Но новите AI технологии - генеративни модели като ChatGPT, Gemini, Perplexity и др., вече предизвикат коренна промяна в достъпа до информация. Появата им е напът да разтърси изцяло пазара на търсачките и свързаните с тях бизнеси, което означава, че доскорошни лидери в индустрията, както и нови играчи ще търсят да намерят новото си място в нея. Тенденция, която се потвърждава и от българската агенция за дигитален маркетинг Netpeak, които коментират пред "Капитал", че има растящ интерес към продукти като Bing и Copilot, което отваря и нови рекламни пазари.

Повече за промените при търсачките може да прочетете тук

Свободни позиции:

Lidl обяви вакантни позиции за експерт "Работодателска марка" и графичен дизайнер.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар