🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

1.2 млн. лева привлече изкуственият интелект на Dynamic Pricing

В сийд рунда влизат фондовете Vitosha Venture Partners и Sofia Angels Ventures

Това е първа външна инвестиция в основаната през 2018 г. компания
Това е първа външна инвестиция в основаната през 2018 г. компания
Това е първа външна инвестиция в основаната през 2018 г. компания
Това е първа външна инвестиция в основаната през 2018 г. компания
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Накратко за рунда 🚀

💰Размер: 600 хил. евро

Оценка на компанията: 3,7 млн. евро

Инвеститори: Vitosha Venture Partners, Sofia Angels Ventures и ангел инвеститори

Българската SaaS компания Dynamic Pricing набра първата си външна инвестиция в сийд рунд от 600 хил. евро. Рундът води фондът за дялови инвестиции Vitosha Venture Partners, който влиза в дружеството "Динамик Прайсинг" с 400 хил. евро. В компанията влагат и Sofia Angels Ventures, които участват със 100 хил. евро, а останалите 100 хил. идват от ангел инвеститори от САЩ и Великобритания.

Какво прави?

Dynamic Pricing разработва софтуер за управление на цените в електронни магазини. "Системата използва изкуствен интелект, за да определи "следващата най-добра цена", като взема под внимание исторически продажби, конкурентна среда, складови наличности, посещенията на ел. магазин и други фактори", разказва за услугата Симеон Луков, CEO на стартъпа. Продуктът таргетира средни и големи компании, както и Direct-to-Consumer марки, които продават на крайни потребители, като услугата се предлага на месечен абонаментен принцип.

Пари за растеж

"Ще вложим средства за подобряване на продукта, маркетинг, продажби и допълнително развитие на моделите, свързани с изкуствен интелект. Предстои пускане на продукт, насочен към екосистемата на Shopify, който тепърва ще се развива", обяснява как ще се използва инвестицията Луков. Парите, казва той, ще се усвояват от бизнеса в следващите две години.

В следващите 12 месеца Dynamic Pricing цели да удвои приходите си, които през 2021 г. по данни на Търговския регистър са 397 хил. лева. "Планираме и да имплементираме допълнителни AI алгоритми, които да вземат оптимални решения в динамична пазарна среда", завършва Луков.