LAUNCHub Ventures прави повторна инвестиция в унгарската Colossyan
Така българският фонд участва в компанията за AI с около 5 млн. евро
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Българският фонд за рисков капитал LAUNCHub Ventures, който управлява ресурс 74 млн. евро от ЕИФ, Световната банка и частни инвеститори и влага в млади компании от региона, прави повторно капиталовложение в унгарската компания за видеопродуциране с AI Colossyan в рунд на обща стойност 22 млн. евро, с който запазва досегашния си процент в дружеството.
- Кои са фондовете за дялови инвестиции в България
- Подкаст| "От нула до еднорог" S1E2: Как се набира финансиране с Тодор Брешков, LAUNCHub
От LAUNCHub Ventures не поясняват точната сума, с която влизат в рунда. "След като направим първоначалната си инвестиция, която традиционно е между 500 хил. и 2 млн. евро, обикновено заделяме още до 4-5 млн. евро за последващи инвестиции. На следващия рунд целим да запазим процента си в компанията", обяснява Станислав Сираков, партньор в LAUNCHub Ventures. Това означава, че досегашното капиталовложение на фонда в компанията вероятно е над 5 млн. евро. "Подобен е и случаят в Colossyan, където с Day One Capital и Lakestar сме най-големите инвеститори и притежаваме приблизително еднакъв процент в дружеството", добавя той.
През 2023 г. LAUNCHub Ventures влезе като водещ инвеститор в сийд рунда на Colossyan, която тогава набра 5 млн. евро. Причината за повторното вложение е, че компанията изпълнява всички заложени от предишния рунд цели. "Под страхотното лидерство на основателя компанията разрасна бизнеса си 7.5 пъти през 2023 г. и изгради добра култура за кадрите си в Лондон, Ню Йорк и Будапеща. Настоящият рунд е резултатът на всичките положени от екипа усилия и сме горди да подкрепя компанията и в него", казва още Сираков.
Голям рунд за района
Размерът на финансирането е впечатляващ предвид възрастта на компанията, но ръстът ѝ през последната година очевидно е достатъчен, за да привлече инвеститорите. Colossyan е основана през 2022 г. и вече има над 2000 клиенти в около 50 държави, които включват гигантите Porsche, Vodafone, Paramount и BMW.
Технологията ѝ използва AI алгоритми, които при получаване на сценарии създават цели видеоклипове с реалистични, дигитално генерирани актьори, наречени аватари, като от компанията твърдят, че драстично намалява времето за производство на видео от няколко седмици до под 30 минути, с което спестяват на клиентите си и огромен финансов ресурс за продуциране и заснемане.
Гледайте последния епизод на стартъп подкаста ни "От нула до еднорог" с гост Тодор Брешков, който е съосновател на LAUNCHub Ventures:
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.