🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Nivea е най-продаваната козметична марка в България през 2021 г.

Най-рекламираният бранд е Nivea*, най-ползвани са почистващите продукти, а едва 10% ходят на козметик, показва проучване на "Нилсен Адмосфер България"

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2021 г. най-продаваната марка продукти за кожата и тялото е Nivea. Nivea* е и най-големият рекламодател в категорията. Най-употребяваните козметични продукти в страната са душ гел или крем, следвани от дезодорантите. Това показва проучване на "Нилсен Адмосфер България" и Български национален панел сред 500 активни интернет потребители на възраст минимум 15 години.

Какво се ползва

Най-купуваните козметични продукти са душ гелове или кремове и дезодоранти и антиперспиранти. Те са сравнително еднакво предпочитани от мъжете и жените. Близо половината от анкетираните редовно използват крем за ръце, а 41% - крем за лице, които обаче са по-популярни сред представителите на женския пол.

Сред най-рядко използваните козметични продукти в България са маслата за лице (7% от анкетираните) и серумите за лице (9%). Освен това само 15% от участниците в проучването редовно използват козметика за обезкосмяване от типа на депилиращи кремове, а 8% обикновено не използват никаква козметика, отчита "Нилсен Адмосфер България".

Колко и кои марки

По-голяма част от потребителите (72%) купуват козметика за кожа и тяло на средна месечна стойност под 50 лв. (40% - до 25 лв., а 32% - между 25 и 50 лв.). Само 28% от анкетираните харчат по-големи суми.

Най-голям дял от анкетираните използват продуктите на Nivea (46%), като марката е по-популярна сред мъжете. На второ място се нарежда Avon (22%), която има повече почитатели сред жените, а на трето - Dove (13%), показва проучването на "Нилсен Адмосфер България".

Къде и защо се купува козметика

Повечето козметични продукти за кожата и тялото се купуват от супермаркетите, следвани от дрогериите.

Водещ фактор при покупката е предишен опит (56%), след това са цената (49%) и изискването продуктът да е подходящ за типа кожа (43%). А 38% от анкетираните твърдят, че се интересуват от марката.

Потребителите редовно използват козметични продукти за почистване и спазване на добра хигиена (73%), за свежест и контрол на миризмата (54%), за мека и хидратирана кожа (49%). Подмладяването на кожата и справянето с бръчките е причина 22% от анкетираните да купуват козметика, а за други 19% това е борбата с акнето и проблеми по кожата.

С натурални съставки

Според проучването 21% от участниците държат на това козметиката, която използват, да бъде натурална. Малко над една трета от запитаните предпочитат козметичните продукти да са натурални, но не настояват за това изрично. Други 17% фаворизират натурални продукти за кожа и тяло, но намират цената за непосилна. Останалите 28% не се интересуват или не знаят какво точно представлява тази козметика.

Професионални процедури

Десет процента от анкетираните редовно се подлагат на професионални процедури за кожата и тялото (14% от жените и 6% от мъжете), 24% също го правят, но не редовно. Друга една четвърт не използват подобни услуги, но обмислят да се възползват от тях в бъдеще. По-голямата част от запитаните обаче (41%) не се подлагат на професионални процедури и не планират да го направят занапред.

Най-големият рекламодател сред компаниите за продукти за грижа за кожата и тялото от началото на 2021 до ноември същата година е Nivea*, следван от Dove* и Garnier*, показва мониторингът Ad Intel на "Нилсен Адмосфер България".

* Текстът е публикуван на 15 януари по данни на "Нилсен Адмосфер България". На 1 февруари от "Нилсен Адмосфер България" изпратиха коригирани данни за най-големите рекламодатели и най-рекламираните марки. Промените са отразени в текста. Нова е и приложената таблица за Топ 5 на най-големите рекламодатели в категорията "Грижа за кожата и тялото".