Майкъл Дейвис: Роботиката ще промени сектора за бързо хранене

Вицепрезидентът Global Store Technology в Domino’s Pizza пред "Капитал"

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Майкъл Дейвис е вицепрезидент в пица гиганта Domino's, където отговаря за изграждането и налагането на нови технологии в обектите на компанията, както и връзките с 88 пазара на Domino's и над 700 франчайзополучатели на веригата в САЩ. Отговарял е и за разработката на софтуера в обектите на Domino's и онлайн бизнеса. Преди Domino's е имал собствен бизнес за разработка на софтуер. Дейвис ще бъде един от участниците в събитието Ecommerce and Retail Summit, организирано от "Капитал". Повече информация за конференцията, която ще се проведе на 11 ноември, можете да намерите тук.

Как успя да се промени Domino's през последните години от "аналогова" компания за пица до гигант за онлайн доставки? Защо казвате, че вече е технологична компания?

Поставихме си за цел да станем най-голямата компания за пица в света преди близо 10 години и част от тази стратегия беше да превърнем в достъпно от всякакви места поръчването и проследяването на доставките, както и модернизирането на обектите ни. Тези два стълба ни позволиха да инвестираме в технологии както онлайн, така и в пицариите, както нито една верига за бързо хранене не беше правила досега.

Кои са основните трудности при такъв преход?

Идеите дойдоха лесно, тъй като в началото нямаше много очаквания от клиентите. Но наемането тогава на висококвалифицирани и добри специалисти в компания за пица изискваше известно убеждаване. Привличането на много креативни и визионерски настроени хора помогна за налагане на манталитет в компанията за бързо учене и работа.

Кои са най-големите иновации, които очаквате във вашия сектор?

Роботиката ще промени сектора за бързо хранене, както се случи в други индустрии. Вече сме свидетели това да се случва в определени области на бизнеса по целия свят.

При толкова голям преход за индустрията според вас кое е по-важно за клиента - продуктът (в случая пица) или изживяването (поръчка и доставка)?

В случая на Domino's те са равни. Храната трябва да е нещо, което клиентът иска, а изживяването е също толкова важно, защото ако поръчката закъснее, храната няма да е топла и прясна.

Колко различно беше за вас да работите за собствената си компания и след това за милиардна корпорация като Domino's?

Собственият бизнес е много бърз и трябва да взимате критично важни решения. Работата за Domino's е по-скоро като разрастваща се компания, в която скоростта е част от културата, а нивата за взимане на решения са много близки, така че е лесно бързото преминаване към добри идеи. Основната разлика е, че Domino's разполага със средствата за инвестиции и има хора в екипа с най-високи умения, за да въвеждаме идеите на пазара по-ефективно от всеки от нашите конкуренти.

Ако трябва да дадете съвет на бързо развиващ се магазин или ресторант с онлайн амбиции, кое би било първото нещо, което трябва да променят в бизнеса си, за да бъдат успешни онлайн?

Разберете вашите клиенти и възможностите на магазина ви, за да предоставите изживяването, което искате. Онлайн поръчката трябва да бъде разширение на ресторанта, за да даде на клиента истинско омниканално изживяване.

На 11 ноември (четвъртък) ще се проведе годишната конференция Ecommerce and Retail Summit, която традиционно се организира от "Капитал". В рамките на събитието български и международни специалисти от сектора на онлайн търговията и ритейла ще представят тенденции в индустрията и успешни практики от региона. Сред темите на конференцията ще бъдат още бъдещето на пазаруването, промените в поведението на потребителите, дигиталната трансформация и успешните маркетингови решения. Ecommerce and Retail Summit ще се проведе в хибриден формат. Повече за програмата може да видите тук, а билети за събитието да закупите от тук.