Дейвид Аделман: Доверието ще бъде ключов фактор за напредъка на бизнесите

Основателят на The Adelman Group пред "Капитал"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Дейвид Аделман е основател и главен изпълнителен директор на канадската компания The Adelman Group, която консултира редица ритейлъри в подобряване на потребителското преживяване в магазините им. Той има над 30 години опит в маркетинга, продажбите и развитието на брандове и магазини. Работил е с международни марки като Natuzzi, Palliser, Thomasville и Bauhaus. Дейвид Аделман ще бъде сред лекторите на годишната конференция Ecommerce and Retail Summit, организирана от "Капитал", и ще представи тенденциите около потребителското преживяване в постковид ерата.

Как се промени поведението на потребителите в резултат на пандемията?

Както всички знаем, скокът към електронната търговия беше ускорен с десет години за една поради пандемията. С оставането на хората по домовете им те нямаха друг избор, освен да преминат към онлайн поръчки. Това беше благоприятно за много онлайн търговци, които не бяха печеливши преди ковид-19. В допълнение, потребителите подобриха средата в домовете си както отвън, така и вътре. В резултат на това цените на дървения материал примерно скочиха с над 80%.

Въпреки това смятам, че най-голямата промяна в поведението на потребителите в резултат на пандемията е повишената осведоменост и значението на социалните отношения както със семейството, така и с приятелите. Вярвам, че това осъзнаване ще бъде важен фактор за напредък. Корпорациите трябва да бъдат по-внимателни към тези нужди, ако искат да спечелят потребителите.

Кои са определящите фактори за потребителите при избор между подобни продукти или услуги на различни марки?

За повечето хора цената все още е решаващият фактор при закупуването както онлайн, така и от магазина. Въпреки това последните проучвания показват, че над 70% от потребителите ще закупят същия продукт за до 90% по-висока цена, ако имат по-добро клиентско преживяване.

Основният фактор, необходим на корпорациите да продължат напред, е доверие. Потребителите се бунтуват срещу големите фармацевтични компании, бизнесите на най-богатите хора в света, банковата система, правоприлагащите органи и много други. Трябва само да погледнете колко бавно се развиват нивата на ваксинация срещу ковид-19 поради липса на доверие и дезинформация.

Навсякъде има измами, особено онлайн с атаки срещу лична информация. Смятам, че доверието ще бъде ключовият фактор за напредъка на всяка компания.

В България наблюдаваме тенденция изцяло онлайн бизнеси да отварят физически такива. В дигиталната ера необходимо ли е бизнесът да бъде представен както онлайн, така и физически?

Да, това важи за всяка онлайн компания. Освен това физическите магазини предлагат поглед към компанията, какъвто онлайн магазинът не може самостоятелно да постигне. Най-важната част от личния контакт на живо е информацията, която компаниите могат да извлекат, когато клиентите им посещават магазините. Това е безценна информация за това какъв е техният клиент и какво желае.

Кои са трите основни параметъра, които трябва да притежава един онлайн магазин, за да може да задържи вниманието на клиента достатъчно дълго и да го доведе до покупка?

1. Страхотна основна страница.

2. Лесна навигация.

3. Страхотно качество на изображенията на продуктите и видимост на складовата наличност.

Как очаквате да се промени ритейл секторът до 2025 г. За какво трябва да се подготвят бизнесите?

Докато ковид-19 отшумява, вярвам, че ще продължим да поставяме безопасността на преден план. Знаем също, че ако ние като човешка раса не се грижим за планетата, може антиутопичните филми, които всички сме гледали, да станат реалност. Това е нещо, което никой не иска за бъдещето на нашите деца и внуци.

Както споменах, вярвам, че доверието ще бъде ключовият фактор за напредък. Доверието обхваща много характеристики като ефективна комуникация, емпатия, уважение, прозрачност и много други. Без тях вярвам, че потребителите бързо ще изберат алтернативна компания, тъй като всички бързо осъзнаваме, че светът е много по-важен от всеки продукт или компания.

На 11 ноември (четвъртък) ще се проведе годишната конференция Ecommerce and Retail Summit, която традиционно се организира от "Капитал". В рамките на събитието български и международни специалисти от сектора на онлайн търговията и ритейла ще представят тенденции в индустрията и успешни практики от региона. Сред темите на конференцията ще бъдат още бъдещето на шопинга, промените в поведението на потребителите, дигиталната трансформация и успешните маркетингови решения. Ecommerce and Retail Summit ще се проведе в хибриден формат. Повече за програмата може да видите тук, а билети за събитието да закупите от тук.