🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Kaufland България" планира да намали потреблението на пластмаса с 20% до 2025 г.

През 2023 г. приоритет за българското дружество ще бъде инсталиране на фотоволтаични системи на всички нови магазини

Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд"
Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд"
Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд"    ©  Надежда Чипева
Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд"    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Kaufland България" се ангажира да намали потреблението на пластмаса с 20% до 2025 г., да направи 100% от опаковките на собствените си марки продукти максимално рециклируеми и да използва средно 25% рециклат в тях. През 2023 г. приоритет за българското дружество ще бъде модернизацията на девет хипермаркета в страната, инсталиране на фотоволтаични системи на всички нови магазини, обновяване на хладилното оборудване и увеличаване на устойчивия асортимент. Това съобщи Иван Чернев - изпълнителен директор на "Kaufland България", по време на официалното представяне на първия за компанията "Доклад за устойчиво развитие".

Документът разглежда въздействието на мерките към обществото и околната среда и предоставя подробна информация за ключови за българското дружество политики и програми. Докладът, изготвен заедно с "denkstatt България" и е преминал проверка от "Делойт Одит", като обхваща периода от март 2020 до март 2022 г.

Принос към околната среда

Компанията отбелязва значителен спад, както на общите емисии от дейността си, така и на интензитета им. През 2021 г. ритейлърът премина изцяло на доставки на природен газ. През същата година въведе и 100% сгъваеми рециклируеми каси за многократна употреба, в които се транспортират плодове и зеленчуци, като е инвестирала 4.8 млн. лв. Само от тях за същата година са спестени над 1125 т. въглеродни емисии, освен това те спестяват 250 тона опаковъчно фолио годишно и осигуряват 86% по-малък обем при обратен транспорт.

В края на 2021 г. веригата започна да разполага фотоволтаични инсталации за собствени нужди по покривите на новооткритите магазини, което доведе до спестяване на още 440 т. емисии годишно. В резултат на различните мерки, насочени към повишаване на енергийната ефективност, през 2022 г. ритейлърът е спестил близо 4 000 т въглеродни емисии.

Освен това компанията е инсталирала 14 зарядни станции за електромобили, а до края на годината те ще станат 17. Осемдесет и пет процента от доставките до хипермаркетите се извършват с камиони, работещи с компресиран природен газ (CNG).

Привилегии за служители

За двете последни години най-големият ритейлър страната е инвестирал над 6.8 млн. лв. в социални придобивки към основните трудови възнаграждения на служителите си. Близо 800 хил. лв. са средствата, вложени за обучение на персонала, а над 500 хил. лв. - за възнагражденията на млади хора, които започват кариерата си в компанията.

"Деветдесет процента от служителите са удовлетворени от условията на работа в компанията. Става въпрос не само за заплащане, но и за внимание, възможности за развитие, страст. Това установяваме не само в резултат на периодични вътрешни запитвания, но и след конфиденциални разговори по места", обобщи Иван Чернев. Той съобщи също, че 57% от служителите работят в компанията повече от три години, а 80% от ръководителите са заели тези постове в резултат на вътрешно изкачване по кариерната стълбица.

Договори с български производители

В магазините на веригата артикулите от български доставчици имат 87% дял, съобщи Иван Чернев. Български продукти преобладават в хранителни категории като колбаси, млечни продукти, плодове и зеленчуци, хляб и хлебни изделия. "През 2022 компанията е изкупила от български земеделци продукция за над 32 млн. лв. - от спанак до коледни звезди, които по правило са внос от Мексико, но в нашите магазини са от Пловдивския регион", уточни Чернев.

Броят на договорите за предварително изкупуване на селскостопанска продукция от български производители нараства с 30% за последните две години и ще продължи да расте, както и броят на продукти от собствената марка "Брей!", уверяват от компанията.

Грижа за обществото

През 2023 г. "Кауфланд" ще продължи инициативата си за изграждане на общински образователни детски площадки Kuniboo, както и партньорството си WWF, Българската педиатрична асоциация, Държавен куклен театър - Варна. Веригата ще продължи да подкрепя инициативите "Книги за смет", "Топъл обяд", Пчеларски университет, "Академия в УНСС", както и Българската антарктическа експедиция.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    borodino avatar :-|
    borodino
    • + 2

    От януари започнаха да продават пластмасовите кутийки от щанда с обслужване. Било борба срещу замърсяването. Щеше да е, ако предлагаха разградими алтернативни кутии. Пък и цената на същите кутии в Пластик София е по-ниска, т.е Кауф печелят и от това.

    Нередност?
  • 2
    BBB avatar :-|
    D.r D

    Монополисти! Никое правителство не смее да ги пипне с пръст! И проблемът е в твърдите им надценки - ако искаш са те продават, трябва да сваляш цената, т.е. сиренето да не е от мляко, а от сухо+палмово масло, маслото да е от маргарин, свинското - от Испания.

    Не са се усетили ритейлите да си направят партия - тя ще е на власт до края на света!

    Нередност?
Нов коментар