"Кауфланд България" е продал 1.3 млн. килограма риба и морски дарове през 2022 г.

Ципура, скумрия и пъстърва са сред най-търсените от щандовете на веригата

Консумацията на шаран намалява    ©  Лили Тоушек
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Риба и морски дарове се купуват целогодишно, а не само за Никулден. Търсенето на ципура, лаврак, фагри и скариди расте, а шаранът отстъпва лидерската си позиция. Най-голяма е консумацията на риба в София, но във Варна се намира магазинът - рекордьор по продажби. В отделните региони клиентите имат различни предпочитания към предлаганите видове. Критериите за избор са цена, качество, свежест, разнообразие. Това са основните тенденции при продажбата на риба и морски дарове в магазините на "Кауфланд България", през които преминават близо 1.3 млн. клиенти седмично, обобщи Иван Чернев - изпълнителен директор на компанията.

Потреблението расте

Преди 1989 г. потреблението на риба в страната е било между 4.2 и 5.4 килограма на глава от населението годишно, сега то достига 10-12 килограма, съобщи проф. Стефан Драгоев, ръководител на катедра "Технология на месото и рибата" в Университета по хранителни технологии в Пловдив на съвместна пресконференция.

През 2022 г. в "Кауфланд България" са продадени 1.3 млн. килограма риба, рибни и морски дарове, което се равнява на близо 70 ТИР-а продукция. Охладената риба, пакетирана в тарелки, е на второ място сред най-купуваните продукти в магазините на веригата след хляба и прясно изпечените тестени изделия. А прясната риба от витрините на "Кауфланд" се подрежда на пето място след месните и млечните изделия, показва статистиката на българското дружество.

Разни хора - разни предпочитания

Ципура, скумрия и пъстърва са сред най-търсените риби в магазините на "Кауфланд". Класацията обаче е различна за различните региони. В София в топ 3 влизат ципура, лаврак и сьомга. В Бургас и Варна най-купувани са скариди, миди и ципура. В Пловдив - пъстърва и ципура, а в Русе - ципура и скумрия, отчитат от компанията.

"Във всеки от нашите рибни щандове ежедневно се предлагат над 20 вида риба. Четиридесет процента от предложенията идват от България. Най-далечната дестинация, от която идва вносната ни риба, е Индонезия, откъдето получаваме тилапия", съобщи Иван Чернев. Той коментира, че приема развиването на рибните щандове и като лична кауза, още повече че в отдела за риба в един от филиалите в Германия е започнала трудовата му кариера. Затова преди пет години, когато оглавява българския офис, екипът му предприема множество действия, за да развие рибната продуктова гама. "Днес риба и морски дарове се предлагат в 28 от магазините на "Кауфланд" в 10 града", обобщи Чернев.

Освен избор веригата предлага и няколко безплатни услуги, свързани с покупката на риба - филетиране, поръчка и доставка на място на риби, които не се предлагат в асортимента, както и рециклируема специална опаковка, която гарантира от 4-6 градуса температура до четири часа.

Контрол и качество

Подбираме внимателно доставчиците си на риба, работим само с доверени партньори, обявиха от компанията.

"Контролът започва още при приема на продукцията в нашите хипермаркети и в централния ни склад и продължава по целия път до клиента. Измерваме и следим за температурата на продуктите, както и в помещенията и във витрините, проверяваме дали информацията на етикета съответства на съдържанието. Станцията за прием на месо и риба в централния ни склад е сертифицирана от TÜV AUSTRIA", коментира Адриана Стрекаловска-Гъркова, експерт "Организация продажби свежи храни" в "Кауфланд България".

Според статистиката 85% от избора на риба се прави благодарение на възприятието с очи, отбелязва проф. Стефан Драгоев. И дава съвети как се познава прясната риба. "Тя има лъскава кожа със силен цвят с бистра лигавица, твърди люспи и светлочервени хриле. Друг показател са очите на рибата, които трябва да са ясни. Страната на филето с кожата трябва да е лъскава и блестяща, месото да е твърдо, еластично и върху него не трябва да остава отпечатък при натиск с пръст. Вътрешността на рибата трябва да е светла, а миризмата да е свежа и приятна, а не на амоняк", обобщи проф. Драгоев.