🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Кауфланд" се разширява и с наематели във и около магазините си

Годишно продажбите на бързооборотни стоки в страната достигат 12 млрд. лева, или ръст от над 19% заради инфлацията

Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България", обяви, че за две години в ремонт и разширяване на обектите са инвестирани 40 млн. лв.
Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България", обяви, че за две години в ремонт и разширяване на обектите са инвестирани 40 млн. лв.
Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България", обяви, че за две години в ремонт и разширяване на обектите са инвестирани 40 млн. лв.    ©  „Кауфланд България”
Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България", обяви, че за две години в ремонт и разширяване на обектите са инвестирани 40 млн. лв.    ©  „Кауфланд България”
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2023 г. "Кауфланд България" планира да превърне още 8 свои хипермаркета в места не само за пазаруване, но и в центрове за цялото семейство. Това е т.нар. концепция One Stop Shopping, при която около магазините се оформят търговски центрове с общ паркинг, обяви на пресконференция изпълнителният директор на "Кауфланд България" Иван Чернев.

Над 500 търговски обекта под наем

Към момента вътре в хипермаркетите, както и на територията на паркингите на "Кауфланд", броят на търговските обекти с наематели надвишава 500, а браншовете, представени във всички 63 хипермаркета в страната, са 46 - аптеки, плaщaнe нa битoви сметки, cпeциaлизиpaни мaгaзини зa дoмaшни любимци, oбувки, дрехи, дpoгepии, мecтa зa xpaнeне, банки, телекоми и др. Освен това в 10 от обектите има и детски площадки.

Общата инвестиция на веригата за модернизиране на търговските центрове за последните две години е над 40 млн. лв., обобщи Иван Чернев.

Над 130 наематели

Компанията има 130 наематели, като за последните две години новите партньори са 75. Някои от тях са още от влизането на веригата в страната през 2006 г. Сред тях са "Лагардер травел ритейл" с обектите си InMedio, оптики Joy, застрахователният брокер SDI.

"Изборът на наемател зависи от това къде се намира обектът. Преценяваме какво му трябва на клиента, кое е най-доброто за града и тогава търсим партньори. В Сандански, например, имаме чейндж бюро като услуга, която в други градове не предлагаме в нашите търговски офиси", коментира Иван Чернев.

Какво предпочита потребителят

За 27% от посетителите най-търсени извън пазаруването в хипермаркетите на "Кауфланд" са аптеките, 18% предпочитат заведенията за топла храна, 15% държат на местата за плащане на сметки, за 10% най-привлекателни са вестниците и списания, а за 5% - услугите на телекомите в търговските центрове на веригата.

"Най-посещавани са аптеките - те са 62 в 63-те обекта на "Кауфланд" в страната. Тези 62 аптеки в 36 града дават близо 5% от оборота на аптечния пазар и представляват 1.55% от броя на аптеките в България", обобщи Иван Чернев.

Дългогодишен партньор на компанията са аптеките SOpharmacy. "Имаме 52 аптеки в хипермаркети на "Кауфланд" в 30 града в страната. Средната аптека SOpharmacy във веригата е с 300% по-висок оборот от средната аптека в страната. В последните две години всичките ни обекти са реновирани и с разширен асортимент спрямо съвременните тенденции", съобщи Методий Пейчев - маркетинг мениджър на веригата SОpharmacy.

В началото на април поредната стъпка в развитието на концепцията One Stop Shopping бе откриването на нов обект на Quartal на паркинга на "Кауфланд" в столичния квартал "Крива река". Това е първи съвместен кулинарен проект на търговец на бързооборотни стоки и street food park, в който са вложени близо 1 млн. лв.

Пак през април веригата отвори своя първи ритейл парк на паркинга на магазина в гр. Сандански. Общата търговска площ надхвърля 5 000 кв. м, а инвестицията във външната ритейл зона е над 2 млн. лв.

Според изследване на NIQ (Nielsen IQ) близо 70% от клиентите на "Кауфланд" в страната посочват като мотив за избора им на хипермаркет възможността лесно да намерят всичко на едно място. Просторните магазини и добрата презентация на наличностите са също сред водещите причини да се спрат на хипермаркетите на Kaufland, съответно със 74% и 70%. Най-голям процент от пазаруващите в "Кауфланд" (77%) харесват големите паркинги и лесното ориентиране в тях.

Пазар за 12 млрд. лева

Пазарът на бързооборотни стоки за периода от април 2022 г. до март 2023 расте с 19.3% в стойност - резултат от по-високите цени, и достига 12 млрд. лева. В обем отбелязва лек спад от 0.5%, но като цяло остава стабилен, уточни за "Капитал" Марко Наумов, ръководител отдел "Търговски вериги" в Nielsen IQ - NIQ. За същия период от време веригите, наблюдавани от Nielsen, отчитат приблизително 19% скок на продажбите в стойност и по-голям от средния за пазара спад в обем. За първото тримесечие обаче продажбите в обем отчитат лек ръст. Пазарът не е сериозно пострадал въпреки растящата инфлация, обемите на продажба се задържат, обобщи Марко Наумов.

Българските потребители обичат да пазаруват. Най-често пазаруващият член на домакинството е жена на възраст 35 - 49 г. Страната ни е с едни от най-високите честоти на пазаруване в ЕС - 3.6 пъти месечно посещение на магазин и 2.5 пъти седмично. Представител на домакинството ходи средно 12 пъти месечно да пазарува, като при хипермаркетите посещенията са средно 10 за същия период. Веднъж в седмицата се прави по-голям пазар и още два-три пъти се отива в кварталния магазин за презареждане. Най-често се купуват плодове и зеленчуци, месо, млечни продукти и печива. Това показват данни от проучване на Nielsen Bulgaria, проведено сред 1200 потребители на възраст 18 - 65 години през ноември м.г.
Все още няма коментари
Нов коментар