🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Кауфланд България": за две години 24 стари магазина ще са обновени срещу почти 30 млн. евро

Целта е търговските обекти да са по концепцията на компанията за много услуги и стоки на едно място

За първи път в магазина в "Малинова долина" е отделено специално място - Start Up Corner, предоставено за продукти на стартиращи малки компании, което веригата смята да приложи и в други свои филиали
За първи път в магазина в "Малинова долина" е отделено специално място - Start Up Corner, предоставено за продукти на стартиращи малки компании, което веригата смята да приложи и в други свои филиали
За първи път в магазина в "Малинова долина" е отделено специално място - Start Up Corner, предоставено за продукти на стартиращи малки компании, което веригата смята да приложи и в други свои филиали
За първи път в магазина в "Малинова долина" е отделено специално място - Start Up Corner, предоставено за продукти на стартиращи малки компании, което веригата смята да приложи и в други свои филиали
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Кауфланд България" тази година завършва с модернизацията на 11 магазина и планира още 13 за догодина. Това обяви пред "Капитал" Иван Чернев, главен изпълнителен директор на компанията, при откриването на обновения филиал на веригата в столичния квартал "Малинова долина".

Догодина в София ще има и два изцяло нови обекта: строящият се в момента магазин в "Манастирски ливади-изток" и в Халите (виж отговорите в блиц интервюто).

Моделът: миницентър и по-зелен

"Реконструкцията в "Малинова долина" беше без затваряне на хипермаркета за клиенти, което създаде известни затруднения, но се справихме", обобщи мениджърът на "Кауфланд България".

Магазинът е разположен на 3000 квадратни метра площ, предлага над 21 000 продукта и в неговата реконструкция са вложени над 3.2 млн. лв. Целта на инвестицията е търговският обект да отговаря на новата One Stop Shopping концепция на компанията. Чрез нея веригата предоставя на своите клиенти стоки и услуги на едно място - търговски център с аптеки, заведения, банка, с възможност за плащане на битови сметки, с кътове или образователни площадки за деца.

"Многообразието от предлаганите продукти и услуги под един покрив и на един паркинг осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. Това е посоката, в която ще се развиват магазините ни и занапред", коментира Иван Чернев.

Новост за хипермаркета в "Малинова долина" и за веригата е първата по рода си в България микрооранжерия за отглеждани на място в търговския обект подправки. Съоръжението за "вертикално земеделие" позволява на клиентите да проследят израстването на растенията в изцяло контролирана екологична среда. В микрооранжерията консумацията на вода намалява с 95%, а заради липсата на логистични курсове за доставка въглеродните емисии също са сведени до минимум. Достигналите зрялост подправки се продават.

Дебютно е и специално отделеното място Start Up Corner, предоставено за продукти на стартиращи малки компании, което веригата смята да приложи и в други свои филиали.

Блиц

Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Кауфланд България":

Магазинът ни в халите вероятно ще заработи до една година

Колко филиала обновихте през тази година?

- Тази година обновихме 11 филиала, като общата инвестиция за това е над 18 млн. евро.

Колко обекта планирате да модернизирате догодина?

- Още 13, инвестицията ще е около 11 млн. евро.

На какъв етап е реконструкцията на Софийските централи хали, където ще бъде разположен магазин на веригата?

- Засега всичко върви по план. Зависим, разбира се, от доставчици и от други фактори, затова не бих искал да фиксирам точна дата за отваряне на магазина. Надяваме се през зимата на 2023 г. обектът ни в Халите вече да бъде отворен.

Какви инвестиции планирате за следващата година?

- Все още планираме и нищо не е финализирано. В процес на изграждане са обектите ни в столичния квартал "Манастирски ливади-изток" и в Халите. Това е сигурно. Работим активно за експанзия в София и в други големи градове в страната.

Какъв е трендът в пазаруването през тази година?

- Основният тренд е във фокуса на клиента - той е все по-сензитивен относно изгодни цени, реклами, избор, асортимент.

Кои са топ три на най-продаваните категории във веригата през 2022 г.?

- Зависи от каква гледна точка се прави подреждането - по оборот или количество. Мога да кажа, че всички стокови групи се движат сходно и са стабилни, не мога да откроя някоя. За някои продуктови групи срещнахме частично затруднение заради по-ограничения ресурс да бъдат произведени и доставени.

Какъв ръст на оборота очаквате за 2022 г.?

- Това е трудна и тежка прогноза. Все още не мога да споделя нещо по-конкретно.

Интервюто взе Мара Георгиева
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка

    През 90-те години, след краха на комунистическата диктатура в България, си спомням как ходехме в Гърция и се шашкахме от техните супермаркети пълни със всякакви стоки, които ние не бяхме виждали. Разходете се днес по някои от Kaufland или Billa магазините из южна България за да видите ордите гърци, които пазаруват като невидели в български (германски) супермаркети. А за античките "северномакедонци" да не говорим - те са направо като паднали от друга планета в български супермаркет. Как се менят времената!

    Нередност?
  • 2
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba

    До коментар [#1] от "Любопитната Съседка":
    Отиди в Одрин събота/неделя. Ума ще ти зайде.
    Иначе и аз пазарувам от веригите(главно пакетирани стоки).

    Нередност?
Нов коментар