🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Нов супермаркет от типа "Направи си сам" ще отвори през май в София

Това ще е втори магазин под бранда "Профистор" (Profistore), първият вече работи в Ритейл парк "Елин Пелин"

Профистор    ©  Профистор
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Инвестицията в двата магазина "Профистор" е 5.5 млн. лв.
  • Инвеститор е дъщерна фирма на "СТАД - Близнаков".
  • Финансирането е осигурено чрез собствени средства и банков кредит.

През май тази година в столичния квартал "Люлин" ще отвори нов супермаркет от типа "Направи си сам" под марката "Профистор" (Profistore). Това ще е втори магазин под същия бранд - първият беше открит на 15 декември м.г. в Ритейл парк "Елин Пелин".

"Общата инвестиция в двата търговски обекта е 5.5 млн. лв., осигурени чрез собствени средства и банков кредит, а новооткритите работни места ще са около 40", съобщи за "Капитал" собственикът Димитър Близнаков.

Веригата "Профистор" е фокусирана върху търговия на дребно с инструменти, електроинструменти, работно облекло, строителни, електро- и ВиК материали, осветителни тела, хоби принадлежности, пособия за двора и градината, крепежни елементи и други продукти в средния ценови клас.

"Това е проект, който отдавна планирахме, но сега настъпи точният момент. За такъв проект се изисква нещо повече от добра идея. Нужно е планиране, ясна визия, пилотен обект, който да бъде с подходяща локация, добър екип от способни и лоялни служители, които споделят визията на компанията, и, не на последно място, осигурено финансиране. Тези предпоставки вече са налични и това е причината да отворим "Профистор" именно сега", коментира за "Капитал" Димитър Близнаков.

Магазините

Магазинът в Елин Пелин е разположен върху 1600 кв.м площ и предлага над 20 000 артикула, обособени в 1000 продуктови категории. Допълнително ще бъде открита и промозона с 200 кв.м площ, на която ще бъдат представени промоционални и сезонни стоки.

Според Димитър Близнаков площите и разпределението на стоките са внимателно планирани, така че клиентът да може бързо и лесно да се ориентира и да намери това, което търси, за максимално кратко време. "Иначе казано - магазинът е с насоченост "бързо пазаруване", казва той.

"Асортиментът е внимателно подбран, обърнали сме специално внимание на продуктови групи, от които районът има нужда, но няма предлагане. Фокус на компанията е да предлага изделия, които са практични и лесни за употреба от всеки майстор. Избор на продукти и доставчици направихме след посещение на техни шоурумове, складови бази и сервизни центрове, както и след допитване до редица професионални майстори. Вярваме, че наш клиент може да бъде всеки майстор - от любител и хоби до професионалист", обобщи за "Капитал" Велислав Мичев, проектен мениджър на "Профистор".

"Профистор" на "Околовръстен път" в столичния квартал "Люлин" ще е разположен в собствена сграда върху 600 кв. метра търговска площ, ще разполага с паркинг и зелени зони. В него ще се предлагат над 15 хил. артикула за дома и ремонта.

Компанията ще разпространява месечни брошури с промоционални продукти, планира и онлайн продажби.

"Ние не целим да подражаваме на вече наложените вериги. Нашата визия е да създадем търговски обект, който като площ е по-голям от железария, но по-малък от хипермаркет. Идеята е нашите клиенти да намерят това, което търсят, без да губят много време в обикаляне на големи площи, както и да направят това на справедлива цена и с добро обслужване", заяви Димитър Близнаков.

Първо теория, после практика

Служителите в двата обекта са назначени преди откриването на магазините, преминали са през редица продуктови обучения, участвали са в практически занимания и лично са тествали голяма част от изделията.

"Погрижили сме се нашите служители да бъдат обучени и компетентни да дадат своевременно отговор на въпрос или да предложат решение на клиентите. В компанията имаме колеги с опит, обучени да изчислят покрива на клиента например до най-малкия аксесоар от суров проект до ниво конкретна оферта и доставка. Същото се отнася за всички етапи от ремонта. Това, съчетано с богатия ни асортимент, улеснява нашите клиенти и пести тяхното време", обобщава Димитър Близнаков.

"Планирали сме ежемесечни обучения с теоретична и практическа част, организирани съвместно с нашите партньори. Целта е служителите да са наясно с характеристиките на продуктите, които се предлагат в магазините, да ги използват като майстори и да могат да препоръчат най-доброто на клиентите", обясни Велислав Мичев.

Развитие, здраво стъпили на крака

Според Димитър Близнаков веригата ще се развива постепенно, след като "стъпи здраво на краката си", с магазини с площ между 500 и 2000 кв. метра, като фокусът са София и Софийски регион. В по-малките като размер обекти акцентът ще е върху стоки за всеки майстор - от домашния или хоби майстора до професионалистите.

"Познаваме пазара, дистрибутори, производители. Но това е различна ниша, изправяме се пред различен тип предизвикателства. Основната цел на компанията е да се развива устойчиво, стабилно и с премерени крачки, за да може да бъде сигурен партньор за своите клиенти и надежден работодател за своите служители. За по-далечните ни планове е още рано да говорим, но се надяваме, че старанието, страстта ни и вниманието към детайла ще бъдат оценени от нашите клиенти", обобщава Димитър Близнаков.

Милиарден сектор

Компанията инвеститор е "Профистор" - дъщерно дружество на "СТАД - Близнаков", която търгува и е официален вносител на редица строителни материали (топло- и хидроизолации, метали, шперплат, мрежи, врати, керемиди, тухли и др.). "СТАД - Близнаков" притежава складове, магазини и производствени бази в София и Дупница. Занимава се с международен транспорт и спедиция, предлага логистични услуги, произвежда арматурни заготовки, огради и оградни мрежи, метални конструкции.

В сектора "Направи си сам" сумарните продажби за 2022 г. на топ 5 на компаниите ("Практикер", Mr. Bricolage, "Ангро трейд", Home Max и "Господинови строймаркет") вече доближават 900 млн. лв., приходите им са се увеличили средно с над 25%, а печалбите - с почти 50%. С бума на потреблението и строителството през 2023 г. общите приходи най-вероятно са надминали 1 млрд. лв.