🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Приходите на Facebook от реклама продължават да растат

Компанията очаква трудна 2021 г., дори на фона на повишено търсене на услугите ѝ

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Приходите на технологичния гигант Facebook продължават да се увеличават по време на коронавируса, но компанията предупреди инвеститорите си, че очаква трудна 2021 г. Растежът на компанията е до голяма степен обясним с факта, че по време на пандемията рекламите се насочиха още по-масово към дигиталното пространство и започнаха с по-бързи темпове да напускат офлайн пространствата.

Приходите за третото тримесечие достигат 21.47 млрд. долара, повишение с 22% спрямо миналата година и над очакванията на анализаторите. Печалбата за периода е 7.85 млрд. долара.

Двете големи причини Facebook да не е сигурна в доброто си представяне през следващата година са, че нейните приходи са директно свързани с онлайн търговията, както и в промяна в политиката на друг технологичен гигант - Apple. "Предвид че онлайн търговията е най-голямата ни вертикала, промяна в тази тенденция може да се окаже проблем за приходите ни през 2021 г.", казват от компанията.

Другата причина е, че преди месец Apple заяви, че иска да спре да насочва персонализирани реклами за своите потребители - или поне това да не е настройката по подразбиране за тях. През последните години Apple стои твърдо зад имиджа си на компания, която цени сигурността на личните данни преди всичко. Със своите стотици милиони активни устройства, тази промяна пречи на Facebook, чийто бизнес се захранва именно с лични данни и следене на дейността на потребителите онлайн, с цел да може да насочва реклами по интереси, местоположение, възраст и други.

Неуспешната кампания на големите

Третото тримесечие обхвана в себе си и бойкот върху услугите на Facebook от страна на някои от най-големите рекламодатели в платформата. Причината бяха протестите в САЩ и обвиненията, че Facebook позволява реч на омразата в платформата си. Сега става ясно, че тази кампания почти не се е отразила на бизнеса на компанията. По-голямата част от приходите на Facebook всъщност не идват от големи рекламодатели, а от милионите малки фирми, които се рекламират през платформата.

Броят на активните потребители в мрежата също расте - към края на септември във Facebook е имало 2.74 млрд. потребители, които са влизали в социалната мрежа поне веднъж в рамките на месец. Общият брой на всички потребители на Facebook, които ползват поне едно от нейните приложения - Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp - е над 3.1 млрд. души.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар