🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Facebook продължава да расте въпреки пандемията

Приходите през второто тримесечие надхвърлиха очакванията на анализаторите

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Технологичният гигант Facebook надмина очакванията на анализаторите и продължи да расте със сравнително солиден темп и през второто тримесечие, след като очакванията на пазара бяха приходите почти да стагнират на фона на сриващата се американска икономика, пише Reuters. За последното тримесечие постъпленията са се увеличили с 11% до 18.3 млрд. долара, докато очакванията бяха за ръст от 3%. Печалбата също се оказа далеч над очакванията на пазара - 5.2 млрд. долара, след като преди година, в нормална икономическа ситуация, за същия период от годината тя беше 2.6 млрд. долара. Активният брой на потребителите в мрежата също е нараснал, до 2.7 млрд. души всеки месец, също над очакванията на анализаторите.

Акциите на Facebook скочиха със 7% след края на сесията. Така днес, при отварянето на борсата, фирмата ще отбележи нов рекорд в пазарната си капитализация - около 700 млрд. долара, което я прави петата най-скъпа американска компания, след Apple, Microsoft, Amazon и Google.

Реклами по време на пандемия

Доброто представяне на Facebook по време на пандемията се дължи изцяло на бизнеса с реклами на фирмата. Макар растежът на приходите да е далеч от традиционния за компанията в нормални обстоятелства, отчетът на Facebook излезе часове, след като стана ясно, че COVID-19 е изтрил една трета от американската икономика между април и юни.

Отчетът излиза и ден, след като изпълнителният директор Марк Зукърбърг гостува виртуално на Конгреса и беше широко критикуван и от демократи, и от републиканци. При разговор с журналисти и анализатори Зукърбърг обърна внимание именно на тези критики, като обяви, че не разбира някои от исканията на Конгреса - конкретно тези, свързани с намаляване на насочените реклами. Според Зукърбърг компанията не вижда смисъл от това да спре насочването на реклами точно в този момент.

"Това ще намали възможности за малкия бизнес дотолкова, че вероятно ще се усети на макроикономическо ниво. Наистина ли политиците искат да направим това по време на пандемия и рецесия?", попита реторично Зукърбърг.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар