Следващият продукт на Apple – очила за виртуална и разширена реалност
Компанията работи над тях, но засега не може да се справи с техническите предизвикателства
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Инженерът Бертран Непвеу намира начин да може да вижда реални обекти, докато е във виртуална реалност с очилата си. Компанията му Vrvana пренастройва камерите в своя прототип Totem, който е проектиран да усеща позицията на потребителя, за да му позволи да вижда заобикалящата го среда, докато е във виртуална реалност.
Apple придоби Vrvana за 30 млн. долара през 2017 г. - една от дузината покупки в областта на виртуалната и разширената реалност, които производителят на iPhone направи през последните шест години. Собствените очила на Apple, дългоочакваната кулминация на всички тези сделки и огромна инвестиция в изследвания и разработки, се оформят като най-значимият нов продукт на компанията след iPhone.
Малко се знае за новия продукт на Apple, но се очаква "преходната" видеосистема на Vrvana да бъде негова ключова характеристика. Идеята е устройството да позволи на потребителите да виждат физическия свят около себе си, насложен с цифрови изображения от виртуалната реалност. Пробив като този загатва, че Apple може отново да пусне устройство, което да трансформира технологичната, медийната и развлекателната индустрия, както направи преди с iPod, iPhone и iPad.
Макар и малко анализатори да очакват AR (Augmented Reality), или "разширена реалност", да стане масова за една нощ, изследователите от Citi изчисляват, че 1 млрд. души - приблизително броят на потребителите на iPhone днес, ще носят очилата до 2030 г., поддържайки пазар с приходи до 2 трлн. долара.
Конкурентът наApple
Пазарът на VR остава малък в сравнение с този на компютрите и смартфоните, но в момента е доминиран от Meta. Продажбите на очилата Quest 2 достигнаха приблизително 10 млн. броя миналата година, което дава на Meta дял от 78%, съобщава Financial Times. Това осигурява на Meta значителна преднина пред Apple в разбирането какво искат потребителите и привличането на разработчиците на приложения към своята платформа.
Meta има 17 хил. служители, работещи по технологията метавърс, с бюджет от около 3 млрд. долара на тримесечие. Шефът на Meta Марк Зукърбърг обяви, че нейните очила от по-висок клас Cambria - друго хибридно VR/AR устройство с преходно видео, подобно на устройството, което разработва Apple - ще са на пазара по-късно тази година.
Типатат Ченавасин, VR инвеститор във Venture Reality Fund, очаква първите слушалки на Apple да бъдат скъпо устройство, насочено към професионални дизайнери и разработчици, същите клиенти, които за първи път приеха Macintosh преди десетилетия.
Предимствата на Apple пред Meta се виждат в опита на компанията в смесването на услуги, софтуер и хардуер, включително дизайна на собствени ефективни чипове. Apple разполага с милиони разработчици на приложения за iPhone, готови да пренапишат софтуера си, за да работи в бъдещата платформа RealityOS.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.