🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Meta вкарва повече платени функции в Instagram и Facebook

Компанията има нов отдел, който ще разработва такъв вид услуги за социалните мрежи

В дългосрочен план Meta очаква допълнителните платени функции да станат по-значима част от бизнеса на компанията
В дългосрочен план Meta очаква допълнителните платени функции да станат по-значима част от бизнеса на компанията
В дългосрочен план Meta очаква допълнителните платени функции да станат по-значима част от бизнеса на компанията    ©  Reuters
В дългосрочен план Meta очаква допълнителните платени функции да станат по-значима част от бизнеса на компанията    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Meta създаде екип, който ще се фокусира върху разработката на платени продукти и функции за нейните платформи Facebook, Instagram и WhatsApp, съобщи говорител на компанията в сряда. Социалните мрежи на Meta разчитат предимно на реклами за приходите си, уточни още той, и няма да предлагат платена услуга за премахване на реклами, както направи YouTube. По-рано тази година и Netflix обяви, че ще предлага по-евтин абонамент с реклами.

Обратно на очакванията обаче, Мeta ще се ангажира още повече с разрастването на бизнеса с реклами, казва Джон Хегеман, ръководител на рекламите и бизнес продуктите на компанията, в интервю за Verge. По думите му, в дългосрочен план Meta очаква допълнителните платени функции да станат по-значима част от бизнеса на компанията и да диверсифицират приходите. "В петгодишен времеви хоризонт наистина мисля, че може да преместят иглата и да направят доста значителна разлика, но за момента рекламите остават на първо място", добавя Хегеман.

Ходът с въвеждане на платени услуги не е изненадващ - по-рано Twitter пусна платени нива за отключване на допълнителни функции в платформите си. TikTok също започна да тества платени абонаменти тази година, Telegram и Snapchat също добавиха платени абонаменти, които отключват допълнителни функции.

Хегеман отказва да даде подробности относно платените функции, които са в разработка, но вижда пазар за такива. "Мисля, че виждаме възможности за създаване на нови видове продукти, функции и изживявания, за които хората биха били готови да платят и ще бъдат развълнувани да плащат. Всеки нов продукт ще бъде допълнение към нашия съществуващ рекламен бизнес", каза той.

През юли Meta записа първия си тримесечен спад на приходите, защото прогнозите за рецесия и конкурентният натиск забавиха продажбите на реклами. Екипът New Monetization Experiences, който ще разработва платените услуги и продукти, ще бъде ръководен от Пратити Райчоудури, който досега беше ръководител на изследванията на Meta.

"Очевидно обръщаме внимание на това, което се случва в индустрията", казва Хегеман. "И мисля, че има множество компании, които са направили интересни неща в това пространство, от които се надявам да се учим и на които да подражаваме с течение на времето."